מה ראינו בלילה: 5 סדרות שמתחו לנו את הנשמה השבוע

מכונת הפוטנציאל, הצהובות הכי מלחיצות, סוכן חתיך והאבא הכי נורא על המסך. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ועוד הרבה יותר מדי חדשות - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא יהיה רגע ביום בו לא תוכלו לברוח להסחת דעת

וואי כמה אוהדות מכבי. "צהובות". צילום: יח"צ
וואי כמה אוהדות מכבי. "צהובות". צילום: יח"צ

1. סוכן הלילה

"במרתף הבית הלבן",כך מספר לנו הטיזר טריילר, "יש טלפון חירום שאף פעם לא מצלצל. עד עכשיו". האם באמת יש במרתף הבית הלבן טלפון חירום? אין לנו מושג. לא היינו בבית הלבן, וגם אם הוא קיים, הוא בטח מלוכלך מאצבעות הצ'יטוס של דונלד טראמפ. במקרה של פיטר סות'רלנד, סוכן FBI מדרג נמוך שבסך הכל צריך לענות לטלפון, הוא גם מצלצל, ובצד השני מחכה לו מומחית לאבטחת מידע שנמצאת תחת איום, שפיטר כמו אנטגוניסט מצוי, ממהר להציל. האירוע היחיד הזה מזניק את הסוכן הזוטר לקונספירציה ענקית שמגיעה עד למשרד הסגלגל, כי תמיד במותחנים יש קונספירציה ענקית שמגיעה עד למשרד הסגלגל. למה אף קונספירציה לא מגיעה רק עד קומת הנהלת החשבונות?

 

בכל אופן, למרות ש"סוכן הלילה" נשמעת קצת כמו עוד מותחן-מרגל-צעיר-וחתיך מאת נטפליקס, יש לה כמה הפתעות שמרמזות שהפעם יש כאן משהו יותר מעמיק – כלומר כן, יש כאן סוכן FBI חתיך (גבריאל בסו, "סופר 8") ששומר על בחורה יפה (לוסיאן בוצ'נאן), אבל הכותב והיוצר של הסדרה (שעיבד אותה מספר מתח של מתיו קווירק) הוא שון ראיין, שאולי זכור לכם מיצירת המופת שהוביל בראשית המילניום, "המגן". אם הוא יביא רק רבע מהחיספוס של הסדרה ההיא, אנחנו ופיטר עוד נסתדר יפה מאוד. רק שיענה לטלפון.

"סוכן הלילה", עכשיו בנטפליקס

2. יורשים, עונה 4

זהו, זה קרה, וההייפ לא היה יכול להיות גדול יותר: אנחנו כבר סיכמנו את שלוש העונות הראשונות שלה, התאבלנו על העובדה שהעונה הרביעית שלה תהיה האחרונה, ואנחנו מוכנים מאוד להיפרד מ"יורשים" הענקית, הדרמה-קומדיה-אופרה-מחזה-שייקספירי-מדור-הפיננסים הכי טובה בטלוויזיה, שפרצה לחיינו כמו משום מקום לפני חמש שנים והפכה למפלצת של ציטוטים, פרסים, עלבונות, ממים והימורים על מי יעמוד בראש חברת הענק וייסטאר-רויקו כשיעלה רולר הכתוביות האחרון בהחלט.

העונה האחרונה הסתיימה, כזכור, בטוויסט מסעיר במיוחד אפילו בסטנדרטים של "יורשים": דווקא אחרי שהאחים לבית משפחת רוי – קנדל, רומן ושיב, כי אף אחד לא סופר את קונור – הצליחו סוף סוף למצוא את עצמם באותו צד של הקרב ולהתאחד בשביל למנוע מהאבא המדהים והנורא שלהם, לוגן רוי, למכור את החברה ליזם טק סקנדינבי אקסצנטרי, מתברר שדווקא טום, בעלה הסמרטוט של שיב לוחש לאוזנו של לוגן הדלפות כבר עונה שלמה – וכך הם מוצאים את עצמם לראשונה לבד בלב ים, בלי מקום בדירקטוריון ובלי השליטה בתאגיד שהם כל כך חשקו בה. זו מלחמת אחים שאנחנו לגמרי בעניין שלה. ולכן גם התחלנו ריקאפ קבוע.

 

3. צהובות (YellowJackets)

אם מטוס נופל מהשמיים אל תוך יערות השלג האינסופיים של קנדה, ובתוכו יש קבוצת שחקניות כדורגל בנות עשרה, אפילו אלוהים בכבודו ובעצמו לא יודע כמה זה יכול להידרדר משם. זה, בגדול, הרעיון מאחורי "YellowJackets" ("צהובות" כאן בישראל) שעלתה השבוע לעונה שנייה ב-Showtime אחרי עונה ראשונה שסימנה אותה כאחת הסדרות הקשות והמקריפות של העת הזאת, כמעט מקריפה מנשוא באופן שבו היא מפרקת את הקונספציות השגורות על נשים צעירות שצריכות לשרוד ולהילחם על חייהן.

בעונה הראשונה היא הייתה מועמדת לשבעה פרסי אמי, לא מעט בזכות קאסט מרהיב של שחקניות – כולל כריסטינה ריצ'י, ג'ולייט לואיס ולורן אמברוז – שהופכות אותה לאחת הסדרות הכי כל-נשיות בטלוויזיה. הסדרה מזגזגת בין שני צירי זמן, האחד מלווה את קורותיהן כנערות צעירות לפני ואחרי ההתרסקות והשני כשהן כבר נשים מבוגרות, ומספרת סיפור שכולו מסתורין, תעלומות, סודות, שקרים ותככים שמלופפים זה בתוך זה. התוצאה היא עלילה אפלה מאוד, הרבה יותר מרוב מה שמשודר כרגע על איזשהו מסך, ואם אתם אוהבים דברים מהסוג הזה מדובר בחגיגה.

4.

זוכרים את אסיפת ההורים ההיא בכיתה ז' או ח', שכשהמורה ישבה מולכם וסיפרה קבל עם ועדה שיש לכם פוטנציאל אבל אתם לא מממשים אותו? זה בערך מה שקורה, על ספידים, בסדרה החדשה של אפל טיוי+ "The Big Door Prize", שמבוססת על ספר מאת מ. א. וולש ומוגדרת כקומדיית מדע בדיוני. כריס אודווד הוא דאסטי, גבר אמריקאי קונבנציונלי בן 40. הוא עובד כמורה בבית ספר, נשוי לאהבת נעוריו ואב לבת מתבגרת. באחד מביקוריו הקונבנציונליים במכולת השכונתית הקונבנציונלית הוא פוגש במכונה מסתורית שאף אחד לא יודע מהיכן הגיעה. גם היא נראית קצת כמו מכונת ארקייד מהאייטיז. אבל זו מכונת קסמים, שנושאת עליה באופן בולט את דימוי הפרפר (היי, אתם מכירים את הרפרנס). באופן לואו-טקי למדי (פלט של קלף מודפס). המכונה מגלה עתידות – או יותר נכון, מגלה פוטנציאל. לכל אחד היא מספרת מה צפוי לו בעתיד, או לפחות מה יכול להיות צפוי לו בעתיד, אילו רק היה מממש את הפוטנציאל.

 

מכאן, כמובן, הופכים העניינים להכל חוץ מקונבנציונליים: אודווד, בני המשפחה שלו וכל אנשי העיירה מושפעים מהגילויים שחושפת בפניהם המכונה, ומונחים על ידי הקלפים שהיא פולטת לשנות את חייהם בצורות כאלה ואחרות. מפרקים מערכות יחסים ומתחילים חדשות, מחליפים קריירה, עוברים צדדים, ובעיקר מתחילים לפקפק בכל מה שהיה נראה להם עד עכשיו ברור מאליו. עד לאן תגיע ההשפעה של משק כנפי הפרפר בעיירה האמריקאית המנומנמת והקונבציונלית? אנחנו מתארים לעצמנו שדי רחוק. בכל זאת, אמרתם מדע בדיוני.

"The Big Door Prize", שלושה פרקים ראשונים עכשיו באפל טיוי+

5. אבא בהפרעה

"אבא בהפרעה" היא סדרה על בן ביישן שמתחיל לעבוד אצל אביו – מיליונר הייטק מבריק ואקסצנטרי, ואיך לא, גם די נרקיסיסט. וזה מצחיק, כי את אב הנרקיסיסט והאקסצנטרי מגלם השחקן הדי נרקיסיסט והאקסצנטרי רוב לאו, ואת הבן הדי ביישן מגלם הבן הדי ביישן שלו, ג'ון אוון לאו. ומספיק להביט בשיחה הקצרה שפרסמו בנטפליקס ולהבין שהדינמיקה בין השניים משגעת בחיים האמיתיים, אז על אחת כמה וכמה בסדרה.

למעשה, על רוב לאו, הסדרה כולה נוצרה בהשראת ההרגל הממש מצחיק של ג'ון להטריל את אביו בתגובות. כך, לדוגמה, כשהאב פרסם תמונת אינסטגרם שלו קורא תסריט ועומד ליד ג'יפ, הבן הגיב "כל כך כנה. אני אוהב לראות שסלבס הם בדיוק כמונו". במקרה אחר בנו הגיב לסרטון בו רוב לאו משחק שח-מט עם התגובה "כולנו יודעים שאתה לא יודע לשחק שח-מט". בן טוב, סך הכל. הוא אפילו כתב את אחד הפרקים. כך או כך, אפילו אם רק עבור הדינמיקה המעניינת, שווה לבדוק. גם העובדה שאת הסדרה הם כתבו עם יוצר "דיאטת סנטה קלריסה" מעודדת.

"אבא בהפרעה", עכשיו בנטפליקס