מה ראינו בלילה: 6 סדרות שהחזיקו אותנו ערים השבוע

טרגדיה בלתי נתפסת ודרמה במיטבה. "חמישה ימים בממוריאל" (צילום: יחסי ציבור/AppleTV+(
טרגדיה בלתי נתפסת ודרמה במיטבה. "חמישה ימים בממוריאל" (צילום: יחסי ציבור/AppleTV+(

דרמה אנושית בניו אורלינס, מפלצת-אדם בנטפליקס, סיקוול של להיט קאלט וריבוט של סיטקום שלא קיימת. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

1 באוקטובר 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. חמישה ימים בממוריאל

עוד הפקה מפוארת של אפל TV+ שלא מספיק אנשים ראו בזמן אמת (שידורה הסתיים לפני כשבועיים): מיני סדרה מעולה שהיא בעצם דוקו-דרמה על האירועים שהתרחשו בבית חולים אחד בניו אורלינס בימים שאחרי הוריקן קתרינה והאסון הכבד שחולל ברחבי העיר. התוצאה היא סדרת דרמה מרגשת וכואבת שמצליחה איכשהו להיות דרמת בית חולים, סרט אסונות ומסמך חברתי חשוב באותו הזמן. הכינו את הממחטות ואת כל הרגשות שלכם.

2. "דאהמר: מפלצת"

איך אוהבים רוצחים סדרתיים בנטפליקס? הכי אוהבים. וג'פרי דהאמר הוא כנראה הפרס הגדול, המפלצתי שבמפלצות, סיפור אימה שקרה באמת. נטפליקס מגבירה כאן את רמת ההקרפה שלה ל-100, וסיפורו של הרוצח-קניבל-פסיכופט המפורסם מקבל כאן טיפול ריאליסטי ומטלטל מריאן מרפי, שידוע בדרך כלל דווקא בזכות סגנונו הקאמפי וההיפר-ריאליסטי ("אימה אמריקאית", "Glee"). יחד עם קאסט של שחקנים מצוינים יש כאן ממתק רעיל לחובבי הז'אנר, רק אל תבנו על לישון טוב בלילה אחרי זה.

3. ארץ נהדרת

תתבכיינו כמה שאתם רוצים שזה לא מספיק סאטירי או שזה יותר מדי שמאלני, תגידו כל מה שאמרתם ב-19 העונות הקודמות, העובדה היא ש"ארץ נהדרת" חזרה לעונה ה-20 שלה והיא עדיין התוכנית הכי מלוטשת, הכי מבדרת והכי חכמה בפריים טיים גם אם יש לה מעט מאוד תחרות. אם תעשו בינג' על העונה הקודמת לפני שתתחילו את הנוכחית תגלו שאין לכם מושג על מה חצי מהמערכונים צוחקים ושאתם סובלים, כמו המדינה כולה, ממקרה חריף של אמנזיה. לא משנה איך גילינו.

4. זינוק לאתמול

לפניכם סדרה חדשה שהיא גם סיקוול וגם ריבוט של להיט הקאלט הניינטיזי "זינוק לאתמול", מהסדרות האהובות בישראל באותו עשור בזכות אינספור שידורים חוזרים בכבלים. הסדרה מתרחשת 30 שנה אחרי היעלמותו של ד"ר סם בקט במשעולי הזמן, ולפחות לפי הפרק הראשון והשני מצליחה לא רע בפיתוח הרעיון שבבסיס הסדרה המקורית. יצירת מופת גדולה כנראה לא תהיה כאן, אבל פאן מד"בי אפקטיבי עם טוויסט היסטורי זה לפעמים כל מה שהפופקורן שלכם צריך.

5. ריבוט

היוצר של משפחה מודרנית חוזר, ואיתו קאסט קומי מרהיב ממש (ג'ודי גריר! קיגן-מייקל קי! פול רייזר!), כדי לגולל את סיפורה של סיטקום מהניינטיז שמנסה להתקמבק עם כל הטמטום הנלווה לכך. הסדרה שוחטת ברכות את תעשיית הטלוויזיה האמריקאית חולת הסיקוולים והרימייקים, ובמקביל מגלה חמלה לקורבנות השיטה (שחקנים אבודים, שחקניות נואשות, יוצרים אומללים, מנהלים חסרי מושג). היא לא מאוד חדשנית או מתוחכמת כפי שאפשר היה לצפות מהרעיון, אבל היא מצחיקה ונעימה ואפשר להסתפק בה.

6. גורל: סאגת ווינX

הסדרה הבריטית-איטלקית המצליחה חזרה לעונה שנייה בנטפליקס, והיא פייתית מתמיד. "גורל: סאגת ווינX" היא למעשה גרסת לייב אקשן לסדרה המצוירת המצליחה "מועדון ווינX", אנימציה מובהקת לילדים. השינוי הדרמטי בהחלט הוסיף כמה אלמנטים טיפה יותר בוגרים לחיי הפיות – וגם קיצץ להן באופן מילולי את הכנפיים – כדי להתאים לקהלי הילדים שגדלו על מועדון ווינX וכעת הם טינאייג'רים ומעלה. העונה השניה, שעלתה בסופ"ש שעבר, אמורה רק להקצין את האלמנטים האפלים האלה, אבל גם להחזיר מאפיין מהותי מסדרת המקור – הלבוש הצבעוני. נו, אל תגידו שאתם לא רוצים לכבות קצת את השכל מול סדרה כזו.

>> את "The Bear" כבר ראיתם? 20 הסדרות הטובות ביותר בטלוויזיה כרגע