מה ראינו בלילה: 5 סדרות ומאסטרפיס שהחזיקו אותנו ערות השבוע

ניקול קידמן ב-"Expats" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)
ניקול קידמן ב-"Expats" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)

ניקול קידמן מפיקה לעצמה טרגדיה איכותית, דמי מור ונעמי ווטס משתוללות עם ריאן מרפי, וסטיבן שפילברג וטום הנקס עושים את זה שוב. כן, שבוע הוליוודי במיוחד עבר על הטלוויזיה שלנו, ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים לפני שאתם מבזבזים זמן בצפייה

3 בפברואר 2024

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> ראינו את העתיד: 27 הסדרות החדשות הכי מסקרנות בפברואר
>> גבר אחי: דירוג הגברים הכי קשוחים בטלוויזיה הישראלית
>> מה הולך ברו: הגברים הכי קשוחים בטלוויזיה האמריקאית

אדוני האוויר (אפל TV+)

מאז "אחים לנשק" שהדהימה את העולם ב-2001 עברו 23 שנים. מאז "פסיפיק" שהמשיכה את דרכו ב-2010 עברו 14 שנים. השנים חלפו, אבל התשוקה של סטיבן שפילברג וטום הנקס להפיק סדרות היסטוריות אפיות על מלחמת העולם השנייה שמבוססות על רומן מצליח לא פחתה. האמת היא שלא חשבנו שהשטיק הזה יעבוד גם בפעם השלישית, אבל הפרקים הראשונים סתמו לנו את הפה וצריך פשוט להגיד את זה: מדובר בלא פחות מיצירת מופת. נמתין עכשיו לפעם הבאה אי שם ב-2030 ומשהו ולא נטל בהם ספק עוד לעולם.

Expats (אמזון פריים)

הביקורות עפות על "Expats", המיני סדרה היוקרתית של אמזון בכיכובה ובהפקתה של ניקול קידמן, שלקחה את הרומן המצליח "The Expatriates" של הסופרת האמריקאית (וילידת הונג קונג) ג'ניס WK לי, המתאר סיפור טראגי של משפחה אמריקאית בהונג קונג, חיברה אליו את הבמאית לולו וואנג ("הפרידה"), והתוצאה היא דרמה אנושית מלנכולית ויפה שנדיר לראות כמותה בטלוויזיה. זאת הרבה יותר מעוד דרמה נשית סוחטת דמעות, אבל גם את זה היא עושה כמו שצריך.

אויבות: טרומן נגד הנשים (FX)

כבר אמרנו: העונה השנייה של "אויבות", עוד סדרה מפס היצור האינסופי של ריאן מרפי ("דאהמר", "אימה אמריקאית"), עוסקת בסכסוך עסיסי ומרושע שפרץ בחברה הגבוהה של ניו יורק בשנות ה-70', תוך כדי שחזור תקופתי אופנתי מרהיב. הקאסט המעולה בהובלת נעמי ווטס וטום הולנדר עשוי להפוך אותה לסדרה הטובה ביותר שלו עד כה. דמי מור, מולי רינגוולד, דיאן ליין, טריט וויליאמס ז"ל ועוד משלימים סגל שבאמת אי אפשר לפספס איתו, והמגע האפל של ריאן מרפי מורגש כאן היטב.

הלילה הכי גדול של הפופ (נטפליקס)

סרט הדוקו הנוסטלגי על היצירה של "We Are the World", שיר ההתרמה המיתולוגי משנות הש-80 לאפריקה הרעבה במסגרת פרויקט ה"לייב אייד", הוא פצצת פופ מתוקה וקסומה שמגיעה ממציאות קדומה. ליונל ריצ'י, שכתב והלחין את השיר יחד עם מיייקל ג'קסון, נתן ליוצרי הסרט גישה מלאה לחומרי הארכיון המדהימים שצולמו מאחורי הקלעים, הם בתמורה ויתרו על הרבה ג'וס רכילותי ויתכן שאפשר היה לייצר סרט עם סיפורים קצת יותר מעניינים, אבל למי אכפת, זה כנראה הכי פיל-גוד שנקבל כרגע, ונסתפק בכך.

 

גריסלדה (נטפליקס)

אוקיי, נטפליקס, יכול להיות שאמרנו מתישהו שאנחנו רוצים עוד סדרות כמו "נרקוס", וזה בדיוק מה שקיבלנו: יוצרי הסדרה ההיא התלבשו על סיפורה של גריסלדה בלנקו, אישה שקראו לה באייטיז "הסנדקית של הקוקאין", לקחו את סופיה ורגרה הגדולה כדי לגלם אותה, לקחו כנראה גם לא מעט חירויות עלילתיות, ערבבו היטב והסניפו. אנחנו הימרנו שזה יהיה כיף, ואנחנו יכולות להפסיק מתי שאנחנו רוצות.

Sexy Beast (פראמאונט+)

האם העולם היה צריך את הפריקוול הזה? וואלאק לא יודעות, אבל אחרי שאפילו "ללכת עד הסוף" ו"פארגו" הפכו לסדרות טלוויזיה, אז למה באמת לא להפוך את סרט השוד המאפיונרי והקאלטי "Sexy Beast" מ-2001 (עם בן קינגסלי וריי וינסטון בתפקידי מופת), לגלול את העלילה כעשור אחורה, ולספר באופן סדרתי איך הכל התחיל? אולי כי לא כל סרט מתאים לטיפול כזה. לא בכוח.