מה ראינו בלילה: 7 סדרות שוות שהחזיקו אותנו ערות כל השבוע

"בשורות טובות 2" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)
"בשורות טובות 2" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)

הסדרה הכי טובה בטלוויזיה, טוויסט יפני משוגע על אפוקליפסת זומבים, ביזאר למתקדמים עם ליצן רצחני וסדרת הדוקו הכי מוזרה שראיתם. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים כדי שתוכלו לבזבז זמן בבהיה

6 באוגוסט 2023

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. הדוב // דיסני+

לא נפסיק להמליץ עליה עד שכל אזרח במדינה יצפה בה. זה הכל. תקראו את הביקורת, תעבירו לדיסני+ ואל תדברו איתנו לפני שתסכימו שזו הסדרה הטובה ביותר בטלוויזיה כרגע. זהו. זה הכל. לכו מפה.

 

2. טוויסטד מטאל // פיקוק

תשמעו, זו כנראה ממש לא סדרה לכל אחד ולמעשה מדובר באחד הדברים היותר רדיקליים שעלו על איזשהו מסך לאחרונה, לא תראו שום דבר דומה לה, והעובדה שהיא מבוססת על משחק מחשב שגרסתו האחרונה יצאה ב-2012 ולא היה להיט גדול מאוד – היא כנראה אחד מהדברים הפחות מוזרים בקשר אליה. היא מתרחשת בעולם מוזר ומלאה בדמויות מוזרות, הומור שחור משחור ואלימות חולנית. איך כתב לירון רודיך בביקורת שהתפרסמה כאן בשבוע שעבר? "צריך להגיע בראש פתוח לצפייה ב'טוויסטד מטאל' היא סדרה מאד מוזרה, וצריכים להיות מוכנים לקבל את המוזרות שלה". בקיצור, תפתחו את הראש לפני שיפתחו אותו בשבילכם.

 

3. המדריך לחיים בניו יורק // HBO

מעט מאוד פעמים בחיים אנחנו זוכים לראות יצירה שמצליחה לעשות משהו באמת חדש. ואנחנו מודים, "המדריך לחיים בניו יורק" (או "How to With John Wilson" לטהרנים) שחזרה בשבוע שעבר לעונה שלישית שברה לנו את השכל עם מה שהיא עושה מהסו-קולד דוקומנטרי. כמו אביו הרוחני נייתן פילדר, גם ג'ון ווילסון מעקם את המדיום לטובת יצירה מוזרה, מצחיקה, חכמה, רגישה, מעמיקה ודבילית כאחד, ואם פספסתם את שתי העונות הקודמות, אל דאגה – אין שום עלילה לעקוב אחריה, פשוט צריך לצלול פנימה. בארץ תוכלו לראות אותה אם אתם מנויי yes, HOT או סלקום TV.

4. בשורות טובות 2 // אמזון פריים

אולי הקאמבק המשמח של השבוע: שובה של אחת מסדרות הדגל של אמזון, בהובלת צמד השחקנים הבריטיים והבסט-באדיז המעולים דיוויד טננט ומייקל שין, לפי ספרו האדיר של נייל גיימן "Good Omens". המבקרים מתלוננים על עלילה חלשה (העונה השנייה מתנתקת מהספר ויוצאת לחיים עצמאיים), אבל גם ההייטרים והטהרנים מסכימים שעדיין יש כאן הפקה מרהיבה מבחינה ויזואלית, בימוי ומשחק אדירים ודיאלוגים מושחזים ומענגים. ויש כאן גם את ג'ון האם בתפקיד קורע לחלוטין. לנו זה לגמרי מספיק.

 

5. בואו לאכול איתי 7 // כאן 11

אתם אוהבים את "בואו לאכול איתי", אתם שונאים את "בואו לאכול איתי", אבל רק מעטים מסוגלים להישאר אדישים ל"בואו לאכול איתי". העונה השביעית שהתחילה בשבוע שעבר תכיל את כל הטריקים והשטיקים הידועים ואת כל הגיחי-גיחים של שי אביבי, ואת כל גלריית הדמויות הישראליות שידחפו אתכם עוד צעד אל עבר הגירה לחו"ל או לכל הפחות גלות פנימית. ואתם תהנו מכל רגע.

6. מאה דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי // נטפליקס

להיט יפני מבריק ששואב את עלילתו מלהיט מאנגה יפני ומנגיש לנו את אפוקליפסת הזומבים מכיוון חדש לגמרי: אקירה טנדו הוא האיש הכי משועמם ביפן. עד אפוקליפסת הזומבים הוא סבל בעבודה שלו, ספג התעללויות מהבוס ובאופן כללי לא רצה כל כך לחיות. אבל זומבים? זו כבר הזדמנות. אקירה מחליט לקחת את הבאסה בסבבה, ומרגע שהוא מבין שמדובר ביום חופש תמידי מהעבודה, הוא מתחיל לחיות עד הסוף. כלומר, עד הסוף שבו הוא יהפוך לזומבי. עד שזה יקרה, אקירו מחליט לעשות רשימת באקט-ליסט של דברים שהוא רוצה להשלים בחייו ויוצא להגשים אותם תוך כדי שהוא נמלט מאוכלי מוח רצחניים. אלגוריה טובה לכולנו.

איך להפוך למנהיג כת // נטפליקס

אם לא הפכתם לזומבי בזכות להיט אחד של נטפליקס, תוכלו ללמוד איך להפוך למנהיג כת בלהיט נוסף של נטפליקס – סדרת דוקו בת שישה פרקים עם קריינות אדירה של פיטר דינקלג', שעוקבת אחר האסטרטגיות והמניפולציות של מנהיגי כתות מצליחים כמו שתמיד רציתם להיות. הנהגת כתות אמנם מסתיימת על פי רוב בבכי המוני, סדרת רציחות מסתורית או התאבדות קולקטיבית, אבל כאן תוכלו ללמוד גם מטעויות של אחרים ואולי גם להגיע למסקנה שבעצם לא כדאי להיות מנהיג כת. אולי. תנו לזה מחשבה.