מה ראינו בלילה: 7 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

כל מה שלא ידעתם על סטוקינג. "אייל קטן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
כל מה שלא ידעתם על סטוקינג. "אייל קטן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

הסדרה של HBO שאתם חייבים לראות, הסדרה של נטפליקס שכולם מדברים עליה, שתי סדרות ישראליות שעושות היסטוריה וכלב כחול אחד שעושה לנו טוב על הנשמה. הבנתם נכון: שוב ראינו יותר מדי טלוויזיה השבוע, ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים מיותרים. הו, לא, רק לא זה

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> תראו מי בא לשחק: 20 הסדרות הכי טובות על המסך שלכם עכשיו

1.נאמנות כפולה // HBOMax/Hot/yes וסלקום TV

עף לנו המוח. זה לא קורה הרבה, אבל העיבוד הזה לרב המכר "The Sympathizer" הוא כל מה שטלוויזיה טובה יכולה להיות. וכמו שכבר אמרנו, רוברט דאוני ג'וניור עושה כאן תפקיד משנה אייקוני ומציג בו יכולות מדהימות, וזה אפילו לא בטופ-5 דברים הכי טובים בסדרה הזאת, שמציגה את מלחמת וייטנאם כפי שהמערב לא ראה ולועגת לנרטיב ההוליוודי של המלחמה ההיא. סדרה שפשוט חייבים לראות כדי להבין את הייחוד שלה. או לפחות לקרוא את הביקורת הזאת.

2. אייל קטן // נטפליקס

ובכן, זו הסדרה שכולם מדברים עליה עכשיו. וכמו שקורה כשנטפליקס חורגת מסדרות האלגוריתם הבינוניות שלה – וזה קורה לא מעט לאחרונה – מסתמן שההייפ מוצדק. הקומיקאי הסקוטי ריצ'רד גאד יצר אותה על בסיס סיפורו האישי עם סטוקרית שאיתה הסתבך, ואחרי שראינו כל סוג אפשרי של סטוקר בסרטי אימה, דווקא הטיפול הריאליסטי והרגיש של גאד הופך את הסדרה הזאת ליצירה מקורית וכנה. חשבתם שאתם עושים סטוקינג למישהו כשאת גוללים את האינסטה שלו? כדאי שתחשבו שוב.

3. בלואי // דיסני+

סדרת האנימציה האוסטרלית הנפלאה שכבשה את ליבם של מבוגרים וילדים ברחבי העולם כולו, הנחיתה במפתיע פרק ספיישל ועשתה אותנו מאושרים. הסדרה בנויה מפרקים בני 7 דקות, אבל הספיישל באורך 28 דקות שלמות וזה נותן לנו המון בלואי להתענג עליו. אם לא הצטרפתם למועדון המעריצים עד עכשיו – פרק אחד ואתם בפנים.

4. פולאאוט // אמזון פריים

עפנו על הסדרה הזאת גם בשבוע שעבר, אבל השבוע הגיע זמן הביקורת והיינו צריכים לחשוב עליה לעומק. ובכן, אחרי מחשבה מעמיקה אנחנו עדיין סבורים שזאת סדרה פצצה, כיף היסטרי, מוצלחת יותר אפילו מסדרת משחקי המחשב המקורית שעליהם היא מבוססת, להיט ענק שמגיע אלינו מעולם פוסט אפוקליפטי מטורף ונפלא וכנראה משיק פרנצ'ייז טלוויזיוני שהולך להישאר איתנו הרבה שנים. או לפחות עד האפוקליפסה הגרעינית.

5. קונאן אובריאן חייב ללכת // HBOMax/Hot/yes וסלקום TV

השבוע הדגים קונאן אובריאן במסגרת הטוק-שואו היוטיובי Hot Ones מה הופך אותו לאחד מגאוני הקומדיה הגדולים של זמננו. ימים ספורים אחרי עלתה הסדרה החדשה שלו ב-HBO, במסגרתה הוא מגיע לפינות בעולם בהן טרם ביקר – ביניהן נורווגיה, תאילנד וארגנטינה – ומטייל בהן באופן המצחיק ביותר שיש. המבקרים התאהבו ושפכו סופרלטיבים, והם כנראה מוצדקים. מצב שזו תוכנית הטיולים הכי קורעת בהיסטוריה.

6. באש ובמים // נטפליקס

הכיף לא הפסיק השבוע, לפחות לא על המסך שלנו, בעצם אולי רק על המסך שלנו. הרגע ההיסטורי שנרשם כש"באש ובמים" של גיא עמיר וחנן סביון עלתה בנטפליקס, הגיע עם סדרה מהנה מאוד למי שאהב את עלילותיהם הקודמות של השניים, אולי ביצירה הבוגרת ביותר שלהם עד כה. יש כאן סיפור יפה ופואטי על שני חברים שמתמודדים עם החיים ועם המוות, יש מקום ראשון בנטפליקס ישראל, ויש אליפות. זו לא סדרה בלי בעיות, אבל היא שלנו.

7. רוח צפונית // HOT

בעיתוי מושלם עולה הסדרה הזאת שמתרחשת מאחורי הקלעים של יחידת 8200, ולמרות שצולמה כמובן לפני ה-7.10 היא עוסקת בחומרים שמהם עשויים עכשיו הסיוטים של כולנו, ובמרכזם ניסיון לסכל פיגוע חסר תקדים. במציאות זה קצת פחות עבד לנו, אבל "רוח צפונית" נפתחה בתנופה עשויה היטב, והיא הכי אקטואלית ועכשווית שרק אפשר. כמעט כמו לראות חדשות אם בחדשות היו מראים לכם מה באמת קורה בעולם.