מה רואים הלילה: יובל בן נריה והמסעדה השאפתנית בישראל

יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה
יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה

כל כך חיכינו לדוקו הזה: "המסעדה הטובה בישראל", דוקו-אוכל ישראלי שסוף סוף שם את האוכל במרכז, ובליבו אחד השפים הכי טובים בעיר ותיעוד של בניית אחת מהמסעדות היוקרתיות בישראל. אנחנו רעבים כבר מעכשיו

ישנם אינספור תכניות אוכל בישראל – רובן ריאליטי מזן כזה או אחר, חלקן תכניות בישול גרידא, חלקם דוקו-סלב עם שף. אבל אירוע כזה אנחנו לא זוכרים כבר הרבה זמן – סרט דוקומנטרי קולינרי בלי כל הבולשיט של שופטים וניקוד וכל הדברים שהופכים את הטלוויזיה הישראלית לטראש מופק היטב, ולפעמים אפילו זה לא.

סרט הדוקו "המסעדה הטובה בישראל", שעולה הערב ב-yes דוקו, הוא תוצאה של תיעוד תקופה מאוד מיוחדת בחייו של השף יובל בן נריה, שהחלה בעבודה על a, המסעדה המושקעת שלו (לא, באמת. הערכות שונות מדברות על השקעה של 12-15 מיליון שקל), המשיכה עם המכה שמשבר הקורונה הנחית על המסעדנים, סגירת טאיזו, פתיחת קפה טאיזו, פתיחתה מחדש של טאיזו, ואז, אחרי יותר מדי זמן, פתיחתה המדוברת של a. בהתחשב בכך שכאן בטיים אאוט אוהבים את האוכל של בן נריה (בכל זאת, טאיזו זכתה בפרסי האוכל שלנו מספר מוגזם של פעמים), לא פלא שאנחנו נלהבים לקראת הסרט.

>> אתמול ראינו את וויל סמית מדבר על נפילתו, עוד לפני הסטירה

אפורה ביותר וצבעונית עד מאוד. a (צילום: עמית גורן)
אפורה ביותר וצבעונית עד מאוד. a (צילום: עמית גורן)

מעבר לכך, בכל הנוגע למסעדה הבלתי ניתנת לגיגול a, אנחנו נלהבים לא פחות. מבקר המסעדות שלנו עודד קרמר סיים את הארוחה במסעדה עם דמעות בעיניים, וזה בקטע הכי טוב שיש. מעבר לזה, היא נחתה באופן כמעט מיידי ברשימת המסעדות בתל אביב שחייבים לאכול בהן שלנו. אז ברור שאנחנו מתים לראות איך הדבר המפואר הזה רקם עור, גידים ופיקניה. את הדוקומנטרי יצרה הבימאית טליה ענבר ("יס-מן") שעקבה אחר יובל במשך כמעט שנתיים, והתוצאות נראות מסקרנות ביותר. פתחו דוריטוס כדי להרגיע את הרעב ובואו לצפות.

"המסעדה הטובה בישראל", היום ב-yes דוקו, 21:00