מנות להביא הביתה לאמא: האוכל הכי יהודי שאפשר להזמין במשלוח

תודו שעושה חשק, ובלחיצת כפתור הוא אצלכם בבית. הגפילטע של קיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)
תודו שעושה חשק, ובלחיצת כפתור הוא אצלכם בבית. הגפילטע של קיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)

חושבים שאמא שלכם עושה את הצ'ולנט הכי טוב? תחשבו שוב. וגם כנ"ל לגבי גפילטע פיש, כבד קצוץ, קובנה - אם אתם רוצים ארוחת צהריים יהודית במיוחד, אלו המנות שהכי כדאי להזמין הביתה. כי לא בטוח שאתם רוצים להתפס מנשנשים רגל קרושה בפומבי

20 בינואר 2023

1. סנדוויץ' הרינג | שרי הרינג

אומרים שהמחיר שלו מוגזם יחסית לז'אנר, אבל כשמתבוננים במלאכת ההרכבה ומגיעים לשלב הביס – הסנדוויץ' המיתולוגי של שרי הרינג הוא תענוג גרגרני ששווה את משקלו בזהב: באגט מתפצח ממאפיית מייזון קייזר משוח בשכבה נאה של חמאה ועליה הרינג הום מייד, שמנת חמוצה, בצל ירוק, עגבניות שרי סחוטות וטבעות צ'ילי. לא משנה מאיזו תפוצה הגעתם, מדובר ביצירת אמנות של ממש. 49 ש"ח, להזמנות

איך להיות יהודי עכשיו // טיים אאוט סופ"ש
>> אם השאלה היא איך להיות יהודי עכשיו, אז התשובה נמצאת בתל אביב
>> העגלה שלנו רחוקה מלהיות ריקה. הנה ארון הקודש שלנו בתפארתו
>> מיהו (הכי) יהודי? דירוג הדמויות הכי יהודיות בתולדות הטלוויזיה
>> כן, אנחנו שולטים בהוליווד: הסרטים הכי יהודיים של השנים האחרונות
>> מהו הומור יהודי? אחת מהתשובות מתחבאת אצל טאיקה וואיטיטי
>> היהדות הטעימה שלנו: מסע אל אוצרות הקולינריה של בני ברק

2. כבד קצוץ | שמוליק כהן

מנות רבות של כבד קצוץ יש בתל אביב וכמעט בלתי אפשרי לקבוע מי הטובה ביותר. זו של שמוליק כהן ממוקמת בוודאות בצמרת הטבלה, לא סתם עיסה שחומה מבאסת אלא כבדי עוף קצוצים בעדינות עם סרטי בצל זהוב מטוגן וביצים. יאמי.
34 ש"ח, להזמנות

3. כריך ניו יורקר חם | דליסימו

"למה לא ידעתי שמעדניות מסוגלות לכזה כריך? הייתי בא עוד קודם", כתב המבקר שלנו על הכריכים של דליסימו, המעדנייה שהשתדרגה לא מזמן למסעדה. בכריך המצוין הזה ארוזים בשכבות נתחי קורנדביף, כרוב כבוש, מלפפון כבוש, חרדל ואיולי צ׳ילי כמו בדליז הטובים בניו יורק.
55 ש"ח, להזמנות

כריך ניו יורקר בדליסימו. צילום: עמוד המסעדה
כריך ניו יורקר בדליסימו. צילום: עמוד המסעדה

4. מרק עוף, קרפעלך | דליקטסן

אין צורך להמתין לפסח כדי לזלול את מרק העוף של רותי ברודו, בטעם עמוק ובתוספת אטריות (20 ש"ח). צריכים עוד משהו מוצק לנגוס בו? הוסיפו קרפלעך במילוי בשר בקר בבישול ארוך (34 ש"ח).
להזמנות

5. חמין | חוות צוק

יש מצב שמדובר במאכל הכי לא סקסי שיש מבחינה ויזואלית אבל חמין טוב הוא טריט חורפי מנצח, במיוחד כשמישהו אחר מכין. שף אסף שנער טורח עם בשר (שפונדרה), עצמות, קטניות, קישקע וכל הגשעפט ומכין בשישי ושבת חמין פולני דליקטס.
78 ש"ח כולל חזרת וחמוצים על חשבון הבית, להזמנות

6. גפילטע פיש | קיטון

אם אתם חובבי אוכל יהודי בכלל וקציצת הדג הג'לטינית בפרט, שימו את קיטון במועדפים. אמנם לא תוכלו לבהות בחתימות של סלבס מפעם שמקשטות את הקירות כמו בשבתכם במסעדה, אבל הגפילטע רך ומנחם ומשכשך בציר דגים ועיגולי גזר.
29 ש"ח, להזמנות

7. קובנה | המאפיה התימנית בכרם

גם ליהדות תימן מגיעה נציגות ברשימת המנות האיקוניות של המטבח היהודי, ואם כבר אז היישר מהמקור. המאפייה התימנית בכרם היא אוצר בלום של נוסטלגיה ופחמימות ובראשן קובנה שחומה ורכה, שבנוסף לכל היא גם טבעונית.
28 ש"ח, להזמנות

 

8. לאקס בייגל | סלין פרייטאג

בכוך קטנטן בשינקין עומדת דבורה פרישברג (לשעבר בעלי פיצרון, הפיצריה האהובה משכונת ביצרון) ומכינה כריכי בייגל כמו שאמה נהגה להכין בניו יורק: סלמון כבוש מתוצרת בית, שכבה עבה של גבינת שמנת ובצל. יש גם מילוי מקושקשת בייקון צ'דר, אבל זה כבר לכתבה אחרת לגמרי.
38 ש"ח, להזמנות

סלין פרייטאג (צילום אפרת בלוססקי)
סלין פרייטאג (צילום אפרת בלוססקי)

9. רגל קרושה | סנדר

כנראה שצריך להיוולד לעדה הנכונה, אבל תהרגו אותנו אם אנחנו מבינים איך אפשר לאכול את המסה הרוטטת הזו. פריקים של המטבח האשכנזי טוענים שבסנדר, מוסד שקיים משנת 1948, מגישים את הרגל הקרושה הטובה בעיר, ואין לנו שום כוונה להתווכח איתם.
33 ש"ח, להזמנות

10. אפיו | אולימפוס

מטבחי הבלקן תורמים לרשימה אפיו, תבשיל פשוט לכאורה אך בכך כוחו: פרוסות שורש סלרי וגזר שמבושלות ברוטב לימוני חמוץ עדין, סייד דיש טבעוני שמגיע לשיאו בחורף, כשהשורשים שמנמנים ועסיסיים. תנו לו צ'אנס, ואיפה אם לא במסעדת אולימפוס המצוינת.
36 ש"ח, להזמנות