תאוות בשרים: 10 מסעדות הסטייקים הטובות בתל אביב לפי תמחור

מה העניינים, חתיך? אתה בא לפה הרבה? סטייק בחוות צוק (צילום: נתנאל ישראל)
מה העניינים, חתיך? אתה בא לפה הרבה? סטייק בחוות צוק (צילום: נתנאל ישראל)

מה כבר ביקשנו, לנעוץ שיניים בסטייק עסיסי מבלי לשבור קופת חיסכון? אז יצאנו לחפש את המקום הטוב ביותר לסטייק במחיר סביר, והכי הרבה שהצלחנו זה רשימה שמדרגת את המחיר הגבוה, המחיר הפחות גבוה, והמחיר הגבוה אך סביר. מוגש כשירות לציבור הקרניבורי

29 במרץ 2024

העליות הקשוחות של מחירי האוכל, שהתחילו עוד הרבה לפני המלחמה, פגעו גם בשוק הבשר המקומי. הסטייק, במילים אחרות, נהיה יקר מדי לדם שלנו. עם זאת, אנחנו מאמינים גדולים בזכוות הבחירה, ואם בא לכם לנעוץ את שיניכם בקצת בשר עסיסי, עדיף שלפחות תדעו באיזה מסעדות תקבלו תמורה עבור השקל שלכם. אלו מסעדות הבשר הכי טובות, מדורגות לפי רמת התמחור.

>> ביחד ננצח: שידוכי הקפה ומאפה הכי טובים בתל אביב

בגבוה

הדסון

מה אומר לכם השם "חלונות ניו יורק"? בשלב זה פודיז קרניבורים מגרגרים בהנאה לקראת מפגש עם ריבועי סינטה ברוטב טופי יפני, מנת דגל בהדסון כבר 15 שנים. משם העניינים רק הולכים ומידרדרים בקטע הכי טוב שאפשר, לסטייקים בשיוש מושלם והמבורגר שמשאיר אבק למוסדות צעירים ממנו. הדסון לילינבלום, שנפתח לפני שנתיים כדיינר, שינה מאז את פניו למסעדה קצת פחות פורמלית מחללית האם שברמת החייל, אך עדיין נהדרת. המחירים  גבוהים מאוד אבל בשר איכותי הוא מוצר יקר, ובהדסון מקפידים לספק תמורה מלאה עבור כל שקל.
הברזל 27, לילינבלום 41

צריך לקרוא לה חלומות ניו יורק. הדסון (צילום: דן פרץ)
צריך לקרוא לה חלומות ניו יורק. הדסון (צילום: דן פרץ)

Flame

מסעדת הבשרים הכשרה שנפתחה  חודשיים לפני פרוץ המלחמה נסגרה בשבעה באוקטובר, כשהבעלים גויסו למילואים. כעת היא נפתחת מחדש ומתקן הצלייה האימתני שוב חורך ירקות, בשרים וקינוחים ועוטף אותם בניחוחות אש ועשן. המחירים עברו גם כן חשיבה מחודשת וכעת הם ידידותיים יותר, למשל סינטה 300 גרם ב-138 ש"ח. הלוקיישן במלון קרלטון מרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל, והים שנשקף מעבר לחלון הוא עוד בונוס.
אליעזר פרי 10

מתחילים מחדש. פליים (צילום מתוך עמוד האינסטגרם flame_tlv)
מתחילים מחדש. פליים (צילום מתוך עמוד האינסטגרם flame_tlv)

איציק הגדול

מקרר היישון של איציק הגדול הוא מכספות הבשר היפות והאיכותיות בעיר בזכות עדרי בקר שהבעלים מגדלים ומטפחים בעצמם. שימו בצד את מצעד הסלטים ומנות הפתיחה ושימו מבטחם באנטריקוט, פילה ונתחים מיוחדים מקוצבים וצלויים למשעי. באטליז איציק הגדול שממול אפשר לקנות נתחים דומים (וגם בשר טחון ועוף) להכנה בבית, ואם יפו רחוקה לכם חפשו את המיט סטיישן – מכונות אוטומטיות לממכר בשר כשהקצביה סגורה.
דוד רזיאל 3

איציק הגדול (צילום מעמוד האינסטגרם itzikhagadol)
איציק הגדול (צילום מעמוד האינסטגרם itzikhagadol)

פחות גבוה

טריגר בשר ויין + ג'אנגו

"הטעם של הבשר רקד לנו בפה, השילוב בין הצד החיצוני החרוך לרכות של החלקים הפנימים היה מענג והכל הצליח להיות הסטייק של שרדינגר – כזה שבבת אחת מצליח להיות עם גוף שמאפשר ביס כמו שצריך, וגם להתמוסס על הלשון כמו ענן", התפייט המבקר שלנו לאחר שסיים ארוחה מסחררת בטריגר בשר ויין. השילוב של בשר, יין, גישה בגובה העיניים ו-VFM גבוה הפכו את הביסטרו לכתובת לקרניבורים שיודעים להעריך בשר משובח אך אינם מוכנים לקחת עבורו משכנתה. בזמן הקצר שחלף מאז צברה האימפריה של איש הבשר שגיא טריגר ושותפיו מומנט מרשים, כשלפורטפוליו נוספה מסעדת ג'אנגו, שמחדדת עוד יותר את ה-VFM בהמבורגרים נהדרים וחוויית אכילה מהנעימות שפגשנו לאחרונה. הבר הסקסי רוז' ובר היין החדש דנדש Wine Shop משלימים לעת עתה את מה שנראה כקבוצה עם הכי הרבה בשר בעיר.
מונטיפיורי 21, הלל הזקן 12

טריגר בשר ויין ( צילום: אסף קרלה)
טריגר בשר ויין ( צילום: אסף קרלה)

חוות צוק

לוקיישן בשכונת צפונית מנומנמת ועיצוב פשוט אינם מסגירים את העובדה שמדובר במסעדת בשר מצוינת. מאז הקורונה והמעבר למתכונת "צוציק" חוות צוק נגישה יותר, בפרט אם נצמדים להמבורגר המושלם ולנשנושי פתיחה מתוחכמים כמו קרפצ'ו וחטיפי אסאדו. סטייקים הם תענוג יקר גם כאן, אך בחישוב כולל אפשר לנווט את הארוחה למחוזות שאינם מצריכים מכירת כליה.
זריצקי 4

חוות צוק (צילום נדב מרגלית)
חוות צוק (צילום נדב מרגלית)

M25

ספוט הבשר של השפים ירון קסטנבוים ויהונתן בורוביץ' נראה במבט ראשון כמסעדת שוק שיצאה משליטה, אך אל תתנו לזה לבלבל אתכם: הנתחים חורגים משגרת הסטייקים הרגילה וקורצים למוצרים ארטיזנליים כמו נקניקיות פורט, שיפודי חוט שדרה, לשון מעושנת ושיפודים בגריל. בסניף ברמת אביב האווירה מעט יותר סולידית ומתאימה לארוחה עם ההורים.
סמטת הכרמל 30, ברודצקי 15

סטייק לשון של M25. צילום: לירון ברנר
סטייק לשון של M25. צילום: לירון ברנר

 NG Burger & Steak

"זאת מלחמה אחת יותר מדי. אחרי 20 שנה נגמר לנו הכוח", אומר גיורא אשכנזי בעלי NG. המסעדה בנווה צדק לא נפתחה מאז השבעה באוקטובר וגם פופ אפ ההמבורגר המעולה שפעל לזמן קצר ברחוב לילינבלום נסגר. במקומם נפתחה בצפון העיר מסעדה בפורמט "רזה" שמתאים למצב, ללא מלצרים ובתמחור נוח יותר, עם אותו בשר מוקפד אך ללא העטיפה הנוצצת מפעם. במצב של כיסים מרוקנים וכלכלה מתפוררת, סטייק עסיסי ב-120 ש"ח זו נחמה שעוד אפשר לעמוד בה.
בני אפרים 280

NG בורגר (צילום אנטולי קריניצקי)
NG בורגר (צילום אנטולי קריניצקי)

מיט בר

כבר יותר משני עשורים שמסעדת מיט בר עושה את הדברים בעקביות סולידית שנותנת לבשר לומר את דברו. בתפריט לא תמצאו עלעלי מיקרו ופרחים למאכל אלא סלט ביצים עם בצל מטוגן ושמאלץ, קרפצ'ו בקר ועוד מנות אהובות כהקדמה לסטייקים סקסיים, נקניקיות בקר מתוצרת בית, פילה לבן כמו פעם וספייריבס ברוטב תפוזים ודבש. מיט בר נקסט דור הסמוך, כשמו כן הוא – בר שכונתי נעים באוריינטציה קרניבורית, וסניפי המיטבר בורגר הפזורים בעיר הם ספוט מוצלח לעצירה קלה להמבורגר ומשהו ליד.
מיטבר, מיטבר בורגר

מיטבר בורגר (צילום מעמוד האינסטגרם meatbar_burger)
מיטבר בורגר (צילום מעמוד האינסטגרם meatbar_burger)

מקום של בשר

המסעדה הוותיקה בשבזי משאירה את המציאות בחוץ ומתמקדת בהנאות הפשוטות של החיים. מהמטבח שבמבנה העתיק והרומנטי מוגשות מנות בשר נדיבות, בעיקר סטייקים עסיסיים ועזי טעם עם תוספות מסורתיות נוסח סטייק האוסים בארה"ב. במה שעובד אין צורך לגעת וסוס מנצח לא מחליפים.
שבזי 64

מקום של בשר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם makomshelbasar)
מקום של בשר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם makomshelbasar)

שפוי

מי ומי

איפה עוד תוכלו למצוא סטייק לבן במחיר סביר? אז נכון האווירה היא מנחם בגין באייטיז, לטוב ולרע, והנוסטלגיה מנצחת גם את המחיר. קשה לקרוא לזה מחיר זול, אבל ביחס לאופציות האחרות שלכם, יש פה מנות גדולות בטעם של פעם עם תג מחיר פחות קשוח. לפעמים כל מה שצריך זה בשר סביר ואנחנו נרגעים.

ועכשיו חדש: בלי עבודות רכבת. מסעדת "מי ומי". צילום: מתן שרון
ועכשיו חדש: בלי עבודות רכבת. מסעדת "מי ומי". צילום: מתן שרון