תמורה טובה לכסף שלכם: המסעדות הכי משתלמות בתל אביב

בתמונה: פשוט ומעולה. קלבריה (צילום: דין אהרוני רולנד)
בתמונה: פשוט ומעולה. קלבריה (צילום: דין אהרוני רולנד)

כמו כל דבר אחר במדינה הזו, לאכול נהיה יקר, ולאכול בגדול נהיה פרווילגיה ששמורה למעטים. אבל גם בין כל עליות המחירים, יש מסעדות ששמרו על רמת תמחור שפויה - value for money כמו שאומרים בלעז. אלו המסעדות הכי משתלמות בתל אביב

2 בפברואר 2024

יקר, יקר לנו מאוד בעיר הזאת, ויקרות לנו מכל המסעדות שלה. למעשה, גם המסעדות הזולות בעיר – די יקרות בסך הכל. וכשזה הנתון שצריך להתמודד איתו, מתחילים לדבר על VFM – Value For Money בשבילכם, כדי להתחיל להבחין בין מי שסתם שודדים אותנו ובין מי שלפחות מנסים לתת תמורה טובה על כל שקל שמשקיעים בהם, בלי להתפשר על האיכות יותר מדי. זה מה שחשוב עכשיו כשכל שקל נחשב.

>> תמיד VFM פה: 10 החומוסיות הכי טובות בתל אביב

1. גורקה קיצ'ן

"מסעדה אדירה במחיר מצחיק", כתב המבקר שלנו על המסעדה הנפאלית־הודית שתחזיר אתכם לטיול שאחרי הצבא בריחות, בטעמים, בפשטות ובסכום הצנוע שתשאירו בסוף. אפשר להציף את השולחן בכמויות אוכל מופרכות והתחושה ביציאה מארוחה טובה מבלי שקרעו לנו את הכיס – פרייסלס.
מה אוכלים: צ'יקן טיקה מסאלה (55 ש"ח), ביריאני כבש (65 ש"ח), סמוסות מעולות (30 ש"ח לשתי יחידות) והרבה אופציות לצמחונים וטבעונים.
ראש פינה 16

זיכרונות מהודו, גם המחיר. גורקה קיטשן (צילום: יחסי ציבור)
זיכרונות מהודו, גם המחיר. גורקה קיטשן (צילום: יחסי ציבור)

2. גווידו

המטבח האיטלקי זוכה בעקבות המלחמה לפריחה מסחררת ומוצדקת, והאנשים שמאחורי גווידו יודעים לספק את הסחורה: מנות פסטה שבאמת מתאימות לחלוקה ולא ביס מגוחך, תמחור שכבר שכחנו ובאופן כללי דיל שיוציא אתכם שבעים ומגרגרים. מה שטוב לטוני סופרנו ולחבר'ה הטובים טוב מאוד גם לנו.
מה אוכלים חציל בפרמזן (38 ש"ח), סלט סיזר (48 ש"ח), פסטה וזיטי (46-68 ש"ח) – בקיצור כל מה שכרמלה הייתה מגישה.
בן גוריון 34

ד"ש לכרמלה. גווידו (צילום: יחסי ציבור)
ד"ש לכרמלה. גווידו (צילום: יחסי ציבור)

3. קפטן הוק

עם הרבה מדי ברים רועשים ומעט מדי מציאות, שוק הפשפשים מאבד מקסמו. ובכל זאת קפטן הוק זו לגמרי מציאה, מסעדה לא מתיימרת שמגישה מנות דגים ופירות ים נדיבות. אם אינכם מצפים לקבל את הסשימי של שילה תוכלו להתארגן כאן על ארוחה טעימה ומשביעה בסכום הגיוני, ובסוף עוד יגישו לכם תה על חשבון הבית.
מה אוכלים שרימפס פלאפל (48 ש"ח), פישווארמה (69 ש"ח), קבב דג ים (78 ש"ח). בהפי האואר (שני-חמישי 17:00-19:00) כל האוכל והאלכוהול ב-20 אחוז הנחה.
עמיעד 13

פישווארמה בקפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)
פישווארמה בקפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. טאקריה

אוכל מקסיקני אמור להיות זול וטעים ובטאקריה עושים הכול כדי להיצמד לכך, למרות מחירי האבוקדו והארנונה. אל הספוט הקז'ואלי בלבונטין ואחיו הקטן ביד אליהו אפשר להגיע בטרנינג, לאכול בזריזות ובלי גינונים מיותרים, לשלם וללכת. ועדיין, מדובר באחת המקסיקניות הטובות בעיר, שמגישה טקס-מקס אותנטי וכיפי ומרגריטה הגונה.
מה אוכלים נאצ'וס (52 ש"ח), בוריטו קרניטאס (52 ש"ח) וארוחת טאקוס כשבאים חברים והבית ריק (159 ש"ח).
לבונטין 28, נירים 1

נאצ'וס, בוריטו, מרגריטה, חגיגה. טאקריה (צילום: מאיה לוסטיג)
נאצ'וס, בוריטו, מרגריטה, חגיגה. טאקריה (צילום: מאיה לוסטיג)

5. נאם

בחישוב מחיר מול כמות נאם היא התאילנדית הכי משתלמת בעיר, חתיכת הישג בזירה צפופה שרק מעידה על התאווה הישראלית לכל מה שמריח תאילנד. חוץ מזה יש עוד כמה סיבות שבגללן אנו חוזרות לכאן פעם אחר פעם: אווירה קלילה ולא מחייבת, תפריט רחב שכל אחד יכול למצוא בו משהו לטעמו, אכפתיות ויציבות. כולם עוברים מעולה גם במשלוח, חוץ מהאווירה שתפיקו לבד.
מה אוכלים מרק טום יאם (79 ש"ח), נאם טוק (67 ש"ח), פאד קפאו (83 ש"ח).
דיזינגוף 275, קינג ג'ורג' 84

התאילנדית המשתלמת בעיר. נאם (צילום: יח"צ)
התאילנדית המשתלמת בעיר. נאם (צילום: יח"צ)

6. קלבריה

בשורת הסכום לתשלום, הטרטוריה של שף בנצי ארבל אינה מתחרה באיטלקיות מהדור החדש (גווידו, Mi Va).  אבל הערך המוסף, אותו משהו חמקמק שעושה מקום לשווה באמת, מורגש בכל ביס – רוטב עגבניות שכאילו בושל על ידי מאמא מנאפולי, פסטה בעבודת יד ותפריט שהוא ערבוביה מענגת של פחמימות ומטוגנים. כל מה שטוב במטבח האיטלקי בלי לעבור בנתב"ג.
מה אוכלים סופלי – כדור אורז מטוגן ממולא מוצרלה נמתחת (50 ש"ח), קוואטלי ברוטב עגבניות וגבינת סטראצ'יאטלה (71 ש"ח), פסטה קרבונרה (77 ש"ח).
קינג ג'ורג' 29

מאמא מיה. קלבריה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם calabriatlv@)
מאמא מיה. קלבריה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם calabriatlv@)

7. סאלוף ובניו

בחמארה התימנית בלווינסקי מבינים שלא כל פעם כשרעבים צריך לעשות עניין גדול. מצד שני האוכל חייב להיות טעים ומתומחר בהיגיון, וזה בדיוק מה שקורה כאן – חומוס, סלטים, מרקים ותבשילים טובים ומשביעים, אגף תימני מכובד בתפריט ואלכוהול לטשטוש המציאות מבלי לקרוע את הכיס. יותר מזה אי אפשר לבקש.
מה אוכלים קובנה ומטבלים (35 ש"ח), שאוויה – תבשיל בשר בבישול ארוך (55 ש"ח), לחוח חביתה (38 ש"ח).
נחלת בנימין 80

הסאלוף ובניו, הרגת אותנו. (צילום: אלעד ברעמי)
הסאלוף ובניו, הרגת אותנו. (צילום: אלעד ברעמי)

8. טריגר בשר ויין

בשר הוא עסק יקר, כפי שנוכח מי שרכש במיטב כספו שווארמה. כשמגיעים לסטייקים העלות כבר מגיעה למחיר כרטיס טיסה או לילה במלון בוטיק. בטריגר לא זול – בכל זאת נתחים משויישים שנבחרו בקפידה ומטופלים בידי אנשים שזוהי מומחיותם – אבל בסוף תצאו עם תחושה שהיה טעים ושהתמורה מצדיקה את המחיר. וסטייק שמצדיק את המחיר הוא בדיוק הסיבה שלשמה התכנסנו.
מה אוכלים לחם, חמאת קצבים מופלאה ופלפל חריף (26 ש"ח), סמאשבורגר קצבים וצ'יפס/סלט (89 ש"ח), פריים ריב מיושן על עצם (54 ש"ח ל-100 גרם)
מונטיפיורי 21

אם כבר החלטתם להשקיע בבשר. טריגר בשר ויין ( צילום: אסף קרלה)
אם כבר החלטתם להשקיע בבשר. טריגר בשר ויין ( צילום: אסף קרלה)

9. אנימאר

עוד מסעדה שכביכול לא קשורה לעניין ובכל זאת, כי באנימאר כל שקל שתשאירו מוצדק. שף הלל תווקולי שואב השראה מהמטבח הפרסי וממטבחי אגן הים התיכון, מערבב קצת מזה וקצת מזה ויוצר מנות עוצרות נשימה וכלל לא קמצניות. אם מוסיפים לכך את השירות, העיצוב, היוקרה השקטה והשקיעה שניבטת מהוויטרינה, מבינים שהתמורה ממש ממש מוצדקת.
מה אוכלים צ'יג קופתה – סשימי דג ים, טאבולה בחסה על קרח, הבאנרו וגבינת קשאק (72 ש"ח), פריקסה ים – שרימפס ותמנון צרובים, איולי צ'יפוטלה ועוד המון דברים (68 ש"ח), פורל בג'וספר עם פריקי מעושן, אריסה ירוקה וקראמבל עלי גפן (132 ש"ח).
הירקון 87

להזדמנות החגיגית הבאה. אנימאר (צילום ספיר קוסא)
להזדמנות החגיגית הבאה. אנימאר (צילום ספיר קוסא)

10. אבו חסן

באמת צריך להסביר?
מה אוכלים את החומוס הכי טוב בעיר ואולי בארץ כולה. 25 ש"ח ותגידו תודה.
הדולפין 1

חומוס אבו חסן (צילום: שאטרסטוק)
חומוס אבו חסן (צילום: שאטרסטוק)

11. אל מאנו

לאמיצים שלא חוששים להיכנס לנווה שאנן, הפנינה הזו בדמות מסעדה ויאטנאמית-פיליפינית שתאביס אתכם בשפע המטבח המגוון של תערובת העובדים הזרים האסייתית, והכל במחירים שיזכירו לכם טיול בכפר. האווירה, כמובן, בהתאם – וגם האותנטיות של האוכל, שבפשטות המתבקשת תעיף לכם את הראש. בסוף עדיין תהיו בנווה שאנן, אבל לפחות שבעים.
מה אוכלים: ספייסי וונטון קריספי במילוי עוף רך עם רוטב מתקתק-חריף משגע (40 ש"ח), סיסיג – שהיא בטן חזיר קריספי ברוטב חריף (60 ש"ח) ושפע מנות שיכולות לספק ארוחה נהדרת לזו בפחות מ-200 ש"ח.
יסוד המעלה 46

המסטיק של הבשר. בקטע טוב אבל. אל מנו (צילום: עודד קרמר)
המסטיק של הבשר. בקטע טוב אבל. אל מנו (צילום: עודד קרמר)

12. פורט 19

שמעו רגע, נקניקיה זה אוכל זול להחריד, ולמרות שעבור נקניקיות טובות צריך לשלם אקסטרה, אלו של פורט 19 פוגעות בול באיזון – במחיר של 33 ש"ח תקבלו נקניקיה איכותית ומשביעה (יחסית לנקניקיה) של אלן טלמור עם תיבול מיוחד, כרוב כבוש ביתי, חרדל מצטיין ושבבי בצל לקריספ.
מה אוכלים: נקניקיה טלה אירית מתובלת בג'ינג'ר עדין, זרעי כוסברה ומיורן; נקניקיית עגל עם שום, פלפל, מווסקט וגבינת צד'ר; נקניקייה איטלקית של בקר בתיבול אורגנו, טימין, רוזמרין ושומר.
שלמה המלך 2, החשמונאים 95, הרצל 20

פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)
פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)