תבריזו לסבתא: אספנו את המסעדות שפתוחות בערב ראש השנה

צ'יקן טיקה במקום כבד קצוץ. Tandoori Land's End (צילום שני בריל)
צ'יקן טיקה במקום כבד קצוץ. Tandoori Land's End (צילום שני בריל)

לא כולם יכולים, או רוצים, להגיע לארוחת ראש השנה, ואנחנו לא בקטע של לשפוט אף אחד. אנחנו יותר בקטע של לחפש ארוחת חג אלטרנטיבית באחת מהמסעדות המרשימות שיש לעיר להציע, ולהתפנק בקטע בלתי יהודי בעליל, אבל קצת יהודי כי בכל זאת חג. וכן, יש גם גפילטע פיש

13 בספטמבר 2023

חג שמח, למי שחוגג. אנחנו דווקא לגמרי בקטע של להגיע ולטרוף אוכל משפחתי, אבל ברור לנו שלא כולם יכולים, רוצים או בעלי הזכות לארוחת חג חגיגית, ובדיוק בשביל זה יש כמה וכמה מסעדות (וברים, אנחנו לא שופטים) שפותחות בערב חג. יהיה טעים, יהיה חגיגי, יהיה תירוץ להגיד לאמא שסגרתם בג'ורג' וג'ון ולא נעים לכם לבטל.

המנזר

כבכל שנה, גם הפעם מקדש ההדוניזם והשחיתות פתוח בערב החג, בצוהריים כרגיל, ומהשעה 19:00 לארוחת ראש השנה. יהיה שמח, יהיה מסורתי, זה בטוח.
מה אוכלים: מרק עוף עם קרפלעך, קציצות דג על קוסקוס, כבד קצוץ, סלט רוסי, תבשיל מח, פקיילע, וגם הפתעה לטבעונים. אנחנו שההפתעה היא לא מנת הקוסטיצה הקלאסית שלהם. 40-100 ש"ח.
אלנבי 60, פשוט תגיעו

קפטן הוק

חג מתריס בסימן לא כשר בכלל תוכלו לערוך בקפטן הוק בשוק הפשפשים. המסעדה פתוחה כרגיל עם התפריט הקבוע, שיש בו כמה מנות חגיגיות כי בכל זאת ערב ראש השנה. בסעיף האלכוהול כדאי לטעום את קוקטייל הבית מג'ין בהשריית ג'ינג'ר ומרווה, מפתיע וטעים.
מה אוכלים: במיה בלאדי בטמפורה, סיגר דגים, שרימפס פלאפל, סלט אבטיח ובוראטה, שקשוקה שרימפס, עראייס דג, מלבי מתוצרת בית עם סירופ ורדים ופיסטוקים. 28-87 ש"ח.
הזמנות באתר

חג שמח ולא כשר. קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)
חג שמח ולא כשר. קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)

הלבנטיני

מי שמעז להחליף את ארוחת החג בבשרים על הגריל וסלטים בלבנטיני – הרוויח, גם אם צריך לשם כך לדלג בין השיפוצים בבן יהודה. במסעדה הערבית-ישראלית הצנועה, סוג של זאב בעור צלעות טלה, פותחים לכבוד החג שולחן שכבר גורם לנו להזיל ריר.
מה אוכלים 10 סוגי סלטים מתוצרת בית, חומוס, פלאפל, סלט עשבים, טאבולה פריקי, שווארמה הודו, מעורב ירושלמי, סטייק אנטריקוט (בתוספת 45 ש"ח), מלאבי וקטאייף, כוס יין הבית. והמחיר מצחיק – 150 ש"ח לאדם, כמו שתי שווארמות.
בן יהודה 170

באבא יאגה

לכבוד ראש השנה, הסוליאנקה והוורניקי זזים הצידה לטובת תפריט חג ישראלי-מזרח אירופי. בארוחת החג המסורתית במסעדה מובטחת אווירה שמחה ומוזיקה חיה, וסביר שהאלכוהול יישפך כוודקה, והוודקה תישפך הישר לתוך הפה שלכם.
מה אוכלים: פטה כבדים וריבת בצל, גרבדלקס, גפילטע פיש וחזרת, מרק עוף וקניידלעך, שוק טלה ברוטב דמי גלאס, אסיק פלייש – נתחי בשר רכים עם פירות יבשים ברוטב חמוץ מתוק. 420-480 ש"ח
הזמנות בטלפון 03-5175179 ובאתר

שוק טלה (צילום באדיבות באבא יאגה)
שוק טלה (צילום באדיבות באבא יאגה)

Tandoori Land's End

צ'יקן טיקה במקום גפילטע, ביריאני תפוחים במקום תפוח בדבש – תודו שיש בכך מן הפיתוי. השפית רינה פושקרנה משיקה את השנה החדשה במסעדה החדשה בתפריט צבעוני ונדיב במיוחד – מנות ראשונות למרכז השולחן, עיקריות לבחירה ומנות קארי, תבשילים ותוספות בבופה פתוח.
מה אוכלים: דג פאקורס – נתחי דג ללא עצמות במעטפת קמח חומוס פריך עם רוטב נענע ותמרהינדי; פלטה לוהטת ועליה בשרים מהטנדור, נתחי טלה ברוטב קטיפתי על בסיס אגוזי קשיו ותבליני קשמיר מסורתיים ועוד. 225 ש"ח למבוגר, 110 ש"ח לילד (גיל 3-11).
הזמנות בטלפון 03-6296185

במקום גפילטע. Tandoori Land's End (צילום שני בריל)
במקום גפילטע. Tandoori Land's End (צילום שני בריל)

חצר גולדמן

אם משווים בין הבית של סבתא למרפסת מול הים ביפו – חצר גולדמן לוקחת בגדול. סליחה סבתא. בתפריט החג תמצאו מנות שמשאירות לגפילטע פיש אבק בניחוח דג מרענן.
מה אוכלים: זעלוקה וטאבולה, שיפודי שרימפס ותאנה בגריל, פאייה פירות ים (יחיד/ זוגי), שרימפס ברוטב כרישה וורמוט, פסטה זנב שור, פילה דניס בחמאת תרד ועגבניות שרי לחות, סטייק אנטריקוט עם צ'ימיצ'ורי וירקות שרופים ועוד. 400 ש"ח לאדם.
הזמנות באתר

שנהיה לראש. חצר גולדמן (צילום יח"צ)
שנהיה לראש. חצר גולדמן (צילום יח"צ)

אלנה

בארוחת החג היוקרתית (ויקרה) שבמלון דה נורמן פותחים השפים דניאל צור ועומר שדמי את השנה בתפריט ובו פרשנות אישית למנות מסורתיות, קלאסיקות אירופיות וים תיכוניות וחומרי גלם עונתיים איכותיים.
מה אוכלים: סלט תפוחי אדמה איולי ובוטרגה; כרוב ממולא אורז, צימוקים אוזבקיים ורכז רימונים;  קונסומה עוף עם טורטליני ממולא כבד עוף; פילה לוקוס באקווה פאצה וגרגרי חומוס; טארט תפוחים ודבש וגלידת דבש. 720 ש"ח לאדם, 250-320 ש"ח לילד.
להזמנות 03-5435400

חגיגית ויוקרתית. אלנה (צילום חיים יוסף)
חגיגית ויוקרתית. אלנה (צילום חיים יוסף)

וילה מארה

מסעדת הדגים ופירות הים מול חוף פרישמן עורכת בערב החג ארוחה חגיגית עם מנות למרכז השולחן – כולל מחלקת "נגיעות אשכנזיות", קינוחים, יינות ושתיה קלה וחמה כלולים במחיר.
מה אוכלים: רוסטביף בקר מעושן ואיולי חרדל, מטיאז הולנדי עם תפוחי אדמה מדורה ובצלים, מרק עוף צח וקניידלעך, גפילטע פיש, שוק טלה עם שקדים ובצלים מקורמלים, תבשיל בקר ותפוחי עץ. 450 ש"ח לאדם.
להזמנות

שולחן עורך. וילה מארה (צילום יח"צ)
שולחן עורך. וילה מארה (צילום יח"צ)

ג'ורג' וג'ון

שף תומר טל מג'ורג' וג'ון, המסעדה שדורגה במקום הראשון בישראל בדירוג 50 המסעדות הטובות במזה"ת, פותח את המסעדה בערב ראש השנה ומציע ארוחת חג הכוללת מנות קלאסיות של המסעדה לצד חדשות. רוצים להגדיל בקצת-הרבה יותר משקל תשעים? ובכן, חבילת שני לילות במלון הכוללת את ארוחת החג, ארוחת בוקר, סיור במלון ובמושבה האמריקאית ושאר צ'ופרים, תעלה מ-2,300 ש"ח לזוג.
מה אוכלים: טרין כבד אווז משויש באבקת בצל שרוף ופיסטוקים, במיה תאילנדית ממולאת בלוקוס קצוץ על הסכין, שקדי עגל צלויים בגלייז שומר מקורמל, נתח קצבים דק צלוי בג'וספר במלון בוסר מוחמץ וקקטוס נופאלס כבוש בחלפיניו. 600 ש"ח לאדם (לא כולל שתיה, אלכוהול ושירות).
הזמנות באתר

ככה פותחים שנה. ג'ורג' וג'ון (צילום חיים יוסף)
ככה פותחים שנה. ג'ורג' וג'ון (צילום חיים יוסף)

אואזיס

בפוסט שפרסמה לפני מספר ימים, הודיעה שף רימה אולברה כי אואזיס משנה כיוון למה שמסתמן כבר יין. לכבוד החג הפורמט החדש לוקח פסק זמן ובמקומו מכינה אולברה ארוחת ראש השנה חגיגית שתוגש לצד התפריט הרגיל.
מה אוכלים: סלט זוקיני נא עם שמן כמהין, מיץ לימון וגבינת פקורינו רומאנו, מנת דגל ותיקה ואהובה; לברק שלם צלוי וסלסה ורדה בלהבות; סלטימבוקה – פרוסות שייטל עגל דקיקות מגולגלות עם חזה אווז מעושן בגריל ותאנים בטמפורה; חזה ברווז בגריל  ופירה תפוחי בגלייז של תה שחור. 320 ש"ח לאדם (כולל מים מינרלים, לא כולל אלכוהול ושירות).
הזמנות באתר

גם הוא יהיה בחג: סלט קישואים רומאי באואזיס (צילום אנטולי מיכאלו)
גם הוא יהיה בחג: סלט קישואים רומאי באואזיס (צילום אנטולי מיכאלו)