יאללה כולם לים: עונת הרחצה הרשמית בתל אביב-יפו נפתחה

החופים של תל אביב (צילום: LiorPT/גטי אימג'ס)
החופים של תל אביב (צילום: LiorPT/גטי אימג'ס)

בהתאם לאישור פיקוד העורף, ולאחר חוסר ודאות קל, עונת הרחצה נפתחת רשמית עם פתיחת העונה ב-13 החופים המוכרזים ברחבי העיר. וזה כולל לא רק חול, אלא גם שלל הטבות לתושבי ותושבות העיר, חיילים ומפונים (כולל ארוחות עסקיות ב-60 ש"ח בלבד!)

אחרי עיכוב קל וחוסר וודאות קל שנבע מהנחיות פיקוד העורף לרגל המתקפה האיראנית (איזה זמן לחיות בו, אה?), היום בבוקר (15.4) זה סוף סוף קרה – עונת הרחצה לשנת 2024 בתל אביב נפתחה באופן רשמי. 13 החופים המוכרזים של תל אביב נפתחו לרחצה, עד ה-31.10, אז נתכנס כולנו שוב לטובת דיכאון חורף. בינתיים הגיע הזמן לחזור לחופים, אולי הדבר הטוב אחרון שנשאר לנו, ולהתפנק על הטבות דיגיתל ומוצרי אוכל בפיקוח, כדי שתרגישו ששומרים עליהם בזמן שאתם מפתחים גוון אגוז יפה בשמש.

>> די להשתין ברחוב: מזל טוב, תל אביב, יש לך שירותים ציבוריים
>> לידיעת הגולשים: יש מרכז ספורט ימי חדש בתל אביב. והוא קהילתי

שינוי אחד משמעותי בהרגלי הרחצה שלנו אפשר כבר בכל זאת לרשום: חוף אביב, המוכר גם כחוף הדולפינריום המחודש, לא יכיל השנה שירותי הצלה בעקבות הקמתו של המרכז לספורט ימי וייעודו החדש של החוף לספורט ימי בלבד. שירותי ההצלה שניתנו בחוף הועתקו לחוף גאולה הסמוך, ולפיכך תכלול עונת הרחצה גם השנה 13 חופים עירוניים עם שירותים מלאים מצפון לדרום: חוף צוק צפון, חוף צוק דרום, חוף תל ברוך, חוף מציצים, חוף הנפרד, חוף הילטון, חוף גורדון, חוף פרישמן, חוף בוגרשוב, חוף ירושלים, חוף גאולה, חוף צ'ארלס קלור וחוף גבעת עלייה ביפו.

לא יכלו לשים שלט קטן? חוף הים בתל אביב, אוקטובר 2023 (צילום: שאטרסטוק)
לא יכלו לשים שלט קטן? חוף הים בתל אביב, אוקטובר 2023 (צילום: שאטרסטוק)

זמני הפעילות הרשמיים בחופים ישארו זהים: עד 16:45 במהלך חודש אפריל ומאי, עד 17:45 בחודש יוני, ועד 18:45 ביולי ואוגוסט. בעיריית תל אביב-יפו מדגישים כי כלל החופים מונגשים לבעלי מוגבלויות, כולל מקלחות וברזיות מותאמות, ובכל החופים קיימים שירותים, מלתחות ומקלחות פתוחות וכן מקלחות ייעודיות לתינוקות.

חופי העיר ימשיכו להציע גם השנה מתקני חוף במחירים סמליים למחזיקי דיגיתל (ארבעה שקלים למיטת שיזוף, שני שקלים לשמשיה), ובאמצעות אפליקציית החופים של תל אביב-יפו אפשר גם להזמין ולשלם עליהם, כמו גם לקבל מידע על החופים הפתוחים לרחצה, לצפות ברשימת החופים הקרובים ולהתעדכן במצב טמפרטורת הים וגובה הגלים. בנוסף, חיילים ומפונים השוהים בעיר יזכו להטבות דיגיתל גם הם.

לא לשחיינים. מרכז הספורט הימי בחוף הדולפינריום החדש (צילום: אילן ספירא)
לא לשחיינים. מרכז הספורט הימי בחוף הדולפינריום החדש (צילום: אילן ספירא)

במקביל, ממשיכה העירייה בפיקוח על המחירים במסעדות החוף המופעלות על ידי זכיינים, כשאל רשימת המוצרים המפוקחים (פיתה חולדאי ב-12 ש"ח, קרטיב 3 ש"ח, קפה 5 ש"ח) תצטרף השנה גם ארוחה עסקית 7 ימים בשבוע (60 ש"ח), מנת אבטיח (30 ש"ח) ואיך אפשר בלי צ'יפס (25 ש"ח). הכי טוב כמובן להביא אוכל מהבית, אבל לזכור שחוק העזר העירוני אוסר על הכנסת חד"פ לחופי הרחצה ומאפשר הטלת קנסות על העוברים עליו. ואל תשכחו קרם הגנה.