אסף זמיר: אשיג הסכם פינוי-פיצוי הוגן למשפחות גבעת עמל

לאחר שפורסמה כאן פנייתה של אור סיונוב לאסף זמיר, התובעת לקיחת אחריות על תושבי גבעת עמל, פרסם המתמודד לראשות העיר תגובה בעמוד הפייסבוק של רשימת "רוב העיר" ובה התייחס לסוגייה

השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
15 באוקטובר 2018

"אני עוקבת אחרי אסף זמיר מקרוב, כאיש היחיד עם סבירות ריאלית להחליף את רון חולדאי", כתבה אור סיונוב, המתמודדת למועצת העיר, באייטם שפורסם כאן אמש. "אני מחכה לשתי מילים שיצאו מפיו: 'גבעת עמל'. משפחות שיושבו על הקרקע הזו על ידי המדינה, הופקרו לגורלם וכעבור עשרות שנים כונו 'פולשים'. חלקם פונו כבר, רובם ללא פיצוי, האחרים עם פיצוי בלתי מידתי, ועוד כ-70 משפחות אשר חיות עם האקדח לרקה".

עוד כתבות שיעניינו אותך:
אור סיונוב לאסף זמיר: ומה עם תושבי גבעת עמל?
השקת הקמפיין של אסף זמיר הייתה כמו חתונה רוויית סלבס
תחבורה ציבורית בשבת: מה המועמדים לראשות העיר מתכננים?

את הפנייה אל המתמודד לראשות העיר חתמה סיונוב בהצעה לניסוח התגובה של זמיר:

"עיריית תל אביב יפו בראשותי תוודא שכל משפחה שתפונה מגבעת עמל תפוצה באופן ראוי גם אם הפיצוי הזה יוענק מתוך הרווחים העתידיים שתגזור העירייה מהפרוייקטים שיבנו על חורבות השכונה… עירייה בראשותי לא רק תכיר בעוול, היא גם תתקן ותפצה את מי שמגיע לו ולה. יש לנו מספיק כסף גם לזה".

היום, לראשונה, פרסם זמיר בעמוד הפייסבוק של רשימת "רוב העיר" את עמדתו בעניין פינוי גבעת עמל, במה שנראה כתגובה הולמת לפנייתה:

"החשיבות של להיות מי שמחזיק בהגה ומנווט את דרכה של העירייה, היא ביכולת לקבל החלטות גורליות. כשאני נשאל שוב ושוב על ההבדל העיקרי ביני לבין חולדאי, אני מדגיש שעירייה בראשותי תהיה עירייה אקטיבית, עירייה שמבינה את האחריות שלה לכלל התושבים בתחומה, לצרכים שלהם, למצוקות שלהם, ופועלת ללא לאות לטובתם.

בשבועות האחרונים קיימתי פגישות עם נציגי ועד הפעולה של גבעת עמל, שניהלו מאבק ארוך, כואב ורב שנים על הכרה בזכויותיהם. מאבק זה קיבל רוח גבית בחודש יוני האחרון לאחר שבית המשפט קיבל את עמדתם שהם במעמד של "ברי רשות בקרקע" ואין לראות בהם פולשים. אני מאמין שעיריית תל אביב יפו צריכה להיות קשובה והגונה כלפי תושביה, אקטיבית ויצירתית במתן פתרונות אפשריים לתושבי גבעת עמל, בוודאי בשים לב לקביעות בית המשפט.

עירייה בראשותי תפעל להשיג הסכם פינוי פיצוי הוגן למשפחות גבעת עמל, המבוסס על תנאי הסכם ראוי והוגן– כדוגמת הסכם גבעת עמל א' שנחתם ב-1992 בחלק אחר של השכונה. לרשות עירית תל אביב עומדים מגוון גדול של כלים להביא לפתרון הוגן זה. בהובלתי עיריית תל אביב יפו תתחיל להשתמש בכלים אלה. עד להשגת הסכם ראוי, עירייה בראשותי תפעל לשים קץ להזנחה של שכונת גבעת עמל ותדאג לשיפור איכות החיים הבלתי נסבלת מבחינת תשתיות ובטיחות שאינה עומדת בשום קנה מידה שתל אביב יפו יכולה להתגאות בו בשנת 2018".