ערב בלי חדשות: משפחות החטופים עונות על כל השאלות שקשה לשאול

קודם כל סליחה. משפחות החטופים ב"סליחה על השאלה". (צילום: באדיבות כאן 11)
קודם כל סליחה. משפחות החטופים ב"סליחה על השאלה". (צילום: באדיבות כאן 11)

מאז חטיפתם של כ-240 אזרחים ישראלים לרצועת עזה, משפחות החטופים הפכו להיות פנים מוכרות על מסכי הטלוויזיה, אבל ככה עוד לא ראיתם אותם - הערב בכאן 11 ישודר פרק ספיישל של "סליחה על השאלה" בהשתתפות משפחות החטופים, שם ישאלו אותם את כל מה שלא נוח, אבל חשוב לשמוע

26 בנובמבר 2023

אלו ימים חסרי תקדים בישראל. תמונות רצופות של החזרת חטופים מטפטפות לתודעתנו, המחשבות לא מפסיקות להתעסק במי שנותר שם, והעיניים נקרעות מול משפחות החטופים שעומדות מול החוסר אונים, ונאלצות לצאת ולצעוק את כאבם בתקווה שמישהו יקשיב. זה שוב לב, וזה קשה לעיבוד. מי שעקב אחרי מהדורות החדשות מורטות העצבים במהלך הסופ"ש כבר מבין כמה נזק יש במעקב הצמוד אחר האירועים שקורים או לא קורים, וגם אם אתם רוצים להישאר מחוברים לנושא מבלי לשרוט את הנפש, יש איך. זו לפחות האלטרנטיבה שבכאן 11 יזמו – להכיר את החטופים מחוץ לאולפני החדשות הרועשים.

לשם כך יצרו בערוץ פרק מיוחד של תכנית הדגל "סליחה על השאלה", שכולו מוקדש למשפחות החטופים. והאמת שאין מתאים יותר מהפורמט האייקוני הזה כדי לטפל בנושא הכאוב הזה – מבט ישיר, נטול פילטרים ופתוח לחלוטין, למחשבותיהם, רגשותיהם וחוויותיהם של אותם אנשים שמאז ה-7.10 חיים עם חתיכה מהלב בעזה. וזה חשוב להסתכל להם בעיניים, ולהבין מה הם עוברים. ובהתחשב בכך שחלק מהחטופים כבר מתחילים לחזור (ביניהם, למשל, בני משפחו של עמר אביגדורי, שגם מופיע בפרק), יש אפילו טיפטיפטיפה אופטימיות ברקע.

למי שלא מכיר את הפורמט, אז אין לנו מה להסביר. כי נו, זה די מסביר את עצמו. בין השאלות שנשאלו המשפחות אפשר לצפות ל"מה הדבר האחרון שעשיתם ביחד?", "אתה חולם עליהם בלילה?" ו-"כשראית ששוחררו חטופות, בתוך השמחה הייתה גם קנאה?" ועוד שאלות שאף אחד לא יעז לשאול, אבל מסקרן לדעת וגם חשוב לשמוע. רעיון נהדרת לתווך את הכאב, בדיוק בכלים שלשידור הציבורי יש יכולת לשלוף.
"סליחה על השאלה: משפחות החטופים", הערב אחרי החדשות (22:00 בעיקרון, אבל בימי מלחמה כלום לא בטוח).