הייתי המבוגר היחיד שאינו מלווה בתור לחנות פוקימון החדשה. אז מה

יצאנו לבדוק את הפופ-אפ החדש בסנטר המוקדש כל-כולו לדמות האיקונית כי אנחנו אנשים רציניים. ולא, חלילה, חלילה וחס, כי יש לנו התמכרות קלה עד כבדה לעניין

פוקימון ענק בסנטר. צילום: עומרי פיינשטיין
פוקימון ענק בסנטר. צילום: עומרי פיינשטיין

בחמישי האחרון, בזמן שיטוט קז'ואלי בפיד, נתקלתי במקרה בפוסט ויראלי של IGN ישראל, שדיווח בצורה מאוד לקונית: "קפצנו לחנות הפופ-אפ הראשונה של פוקימון שנפתחה בתל אביב". הפוסט היה נטול כל קונטקסט או מידע שימושי כמו כתובת ושעות פעילות. עברתי לעמוד של נינטנדו ישראל, והגעתי לפוסט הרבה פחות ויראלי אך הרבה יותר אינפורמטיבי שהפנה אותי לדיזנגוף סנטר. מכור הפוקימון הנצחי שאני לא יכול היה לעמוד מנגד, ובתוך חצי שעה כבר מצאתי את עצמי עם חבר מלווה עומד בתור מאחורי כמה ילדים בני 10.

"פוקימון" קיבל מקום חם בליבו של כל ילד ניינטיז שחזר הביתה מבית הספר כדי לצפות בעוד פרק, ולאחר מכן בילה את אחר הצהריים עם הגיימבוי ועם הקלפים. כשעמדתי בתור מול החנות שמעליה מתנוסס הלוגו הכחול-צהוב האייקוני, נזרקתי חזרה 20 שנה אחורה. נזכרתי ביום בו עמדתי עם ההורים מול קופת הקולנוע, כדי לקנות כרטיסים לסרט הראשון (מתוך 23 סרטים שיצאו עד היום), ולקבל קלף של פוקימון שמגיע יחד עם כל כרטיס.

ממוצע הגילאים. צילום: עומרי פיינשטיין
ממוצע הגילאים. צילום: עומרי פיינשטיין

כשהגעתי לחנות ציפיתי לראות בעיקר בני 18+ שגדלו על פוקימון בימי השיא, אבל בפועל הייתי ככל הנראה האדם המבוגר ביותר שלא הגיע לשם בתור הורה מלווה. במחשבה השנייה לא הייתי אמור להיות מופתע, הרי במהלך 25 השנים האחרונות הפרנצ'ייז לעולם לא עצר, והפך למרוויח ביותר בהיסטוריה עם הכנסות בגובה מוערך של 100 מיליארד דולר. כולנו גם זוכרים את הקאמבק הרועש שהגיע בצורת האפליקציה Pokémon GO שהצליחה למשוך הרבה קהל חדש.

את פנינו בכניסה לדיזינגוף סנטר הסבוך, קיבל פיקאצ'ו ענק ומתנפח שסימן לנו שאנחנו במקום הנכון. פוסטרים גדולים עם הדמויות האהובות עיטרו את המדרגות הנעות והלא-נעות על מנת לכוון אותנו למתחם החדש והארעי. החנות הלא מאוד גדולה הייתה עמוסה בכל טוב – סטנד בובות פרוותיות צבעוני שעמד מול הכניסה, בובות פופ, מארזי קלפים, חולצות, משחקי וידאו ועוד. המחירים, כצפוי, אינם ידידותיים לכל כיס ולרוב גם יחסית מוסתרים.

סחורה צהובה. צילום: עומרי פיינשטיין
סחורה צהובה. צילום: עומרי פיינשטיין

פיקאצ'ו והצפון הישן: המקומות הסודיים שגילינו בזכות פוקימון גו

עם זאת, נראה שכל המוצרים איכותיים מאוד והמגוון הגדול מאפשר גם טווח מחירים יחסית רחב. לדוגמה – בובה פרוותית בגודל בינוני מהסטנד הצבעוני בכניסה תעלה 69 שקלים, הקלפים יעלו החל מ-25 שקלים לחבילות הקטנות ובין 90-160 שקלים לחבילות הגדולות והמפוארות יותר. ישנם גם מוצרים פשוטים יותר כמו דמויות פלסטיק קטנות וכלי אירוח חד פעמיים למסיבת היום הולדת הבאה של הילד שלכם (או שלי?).

סלפי פוקימון. בערך. צילום: עומרי פיינשטיין
סלפי פוקימון. בערך. צילום: עומרי פיינשטיין

בגזרת האטרקציות ניתן למצוא עמדת צילום סלפי כיאה לשנת 2021, עמדת משחק של נינטנדו סוויצ' ומתחם למשחקי קלפים. עמדת משחקי הקלפים היא אולי הערך החיובי ביותר שנמצא כאן עבור ילדים, וכוללת גם הדרכות יומיות ומשחקים משותפים – ללא מסכים כלל. המוצרים כוללים גם את הדמויות החדשות והמוכרות מהניינטיז וגם את החדשות יותר מהשנים האחרונות, כך שבאמת ניתן לתפוס את כולם!

פופאפ נינטנדו – חגיגת Pokémon בדיזנגוף סנטר, קומה 3, בניין A
18.3-04.4 | ימים א'-ה' 10:00-21:00 | ימי ו' 10:00-14:00