פרסי הטלוויזיה: 14 מועמדויות ל"חאנשי". והלוואי שתיקח את כולן

ראיתם את התמונה הזאת? קיבלתם את הוייב במלואו. "חאנשי" (צילום: יחסי ציבור)
ראיתם את התמונה הזאת? קיבלתם את הוייב במלואו. "חאנשי" (צילום: יחסי ציבור)

טקס פרסי הטלוויזיה של ישראל לשנת 2023 יתקיים ב-20.5, ויש לנו את כל המועמדים: הקומדיה האדירה "חאנשי" מובילה את הרשימה, אחריה ראש בראש "קופה ראשית" ו"אלף" עם 12 מועמדויות כל אחת, ויהודה לוי יתחרה בעצמו בקטגוריית השחקן הטוב ביותר. מיי דה בסט יהודה ווין

מגיעות לנו קצת חדשות טובות, אז הנה הן: "חאנשי", הסדרה הישראלית שהכי אהבנו השנה בפער, מובילה את רשימת המועמדויות של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, עם 14 מועמדויות טבין ותקילין בפרסי הטלוויזיה שיוענקו בטקס חגיגי בסינמה סיטי גלילות ב-20.5 ובשידור ישיר בכאן 11.

>> "חאנשי": הסדרה החרמנית של השנה היא גם אחת המרגשות ביותר

רשימת המועמדים שהוכרזה הבוקר כוללת את העולים לגמר ב-42 קטגוריות בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2023, אליה הוגשו 103 סדרות ותוכניות, מספר שיא של תכנים, ומתוכה זכו 75 סדרות ותוכניות במועמדות הנכספת.  את רשימת המועמדים מובילה כאמור "חאנשי", הדרמה הקומית הנפלאה של עליזה חנוביץ' ב-HOT, כשאחריה "קופה ראשית" האהובה עם 12 מועמדויות, ראש בראש עם "אלף" האנדרייטד שזכתה ל-12 מועמדויות גם כן. אחריהן ניצבות "איסט סייד" עם 19 מועמדויות ו"גוף שלישי" עם 9 מועמדויות.

טקס פרסי הטלוויזיה יתייחס גם לכך שהרבעון האחרון של 2023 הוקדש כמעט כולו למשדרי חדשות ואולפני מיוחדים בעקבות המלחמה. האקדמיה תעניק פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי מחוז דרום וצפון על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים ב-7 באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן. בחדשות 13 יוענקו הפרסים לכתב הצפון עלי מוגרבי ולכתב הדרום אלמוג בוקר, בקשת 12 יוענקו פרסים לתמיר סטיינמן, ניצן שפירא, גיא ורון ואדר גיציס, ובכאן 11 יוענקו פרסים לכתב הצפון הוותיק רובי המרשלג ובדרום לאיציק זוארץ.

לגמרי ראוי לפרס. צילום מסך, רשת 13
לגמרי ראוי לפרס. צילום מסך, רשת 13

קצת אנקדוטות מעניינות: יהודה לוי מתחרה מול עצמו בקטגוריית השחקן הטוב ביותר (על "איסט סייד" ו"בגוף שלישי"), ששון גבאי מועמד כשחקן משנה בסדרה קומית על תפקידו ב"אבירם כץ" ועשוי לשבור את שיא האקדמיה עם פסלון שביעי בקטגוריות המשחק, נועה קולר מועמדת בפעם ה-4 אחרי שזכתה בפרס כבר שלוש פעמים, ומרבית שחקני "קופה ראשית" יתחרו זה בזה על פרסי המשחק. העיקר שלא יהיה משעמם.
>> טקס פרסי הטלוויזיה, 20.5.24, כל המועמדויות כאן