פירות ההצלחה: עיריית ת"א-יפו תסייע לכם לקטוף מעצי הפרי בעיר

למה ככה, קחי מקטפה. עץ תפוז בעיר (צילום: Kosamtu/גטי אימג'ס)
למה ככה, קחי מקטפה. עץ תפוז בעיר (צילום: Kosamtu/גטי אימג'ס)

השבוע בפינת החמידות: תל אביב מלאה בעצי פרי הדר שמתפקעים מפירות כתומים וצהבהבים בימים אלה. לכבוד ט"ו בשבט החליטו בעירייה לעודד את הציבור לקטוף את הפירות הצומחים במרחב הציבורי, ולהשאיל לתושבים מקטפות שיעזרו בקטיף מצמרות העצים. רק אל תשכחו לחלוק עם השכנים

בפינת החמידות ששמורה בלב שלנו לכל הדברים החמודים בתל אביב, יש מקום מיוחד שבו אנחנו מאפסנים את עצי הפרי העירוניים, אנדרטה טבעית לעובדה שפעם הכל היה כאן פרדסים ובוסתנים. מעבר לד"ש הנחמד מהטבע, עצי הפרי של תל אביב נותנים לנו בטובם עוד משהו: פירות. ומותר לכולם לקטוף. אלא שהעצים גבוהים ואנחנו נמוכים ואיך נגיע לצמרותיהם כדי ללקט קצת מהמתוק החמצמץ הזה? טוב ששאלתם.

>> לידיעת הגולשים: יש מרכז ספורט ימי חדש בעיר. והוא קהילתי

עיריית תל אביב-יפו החליטה לעודד את ציבור התושבים בעיר לקטוף את פירות העצים שנמצאים במרחב הציבורי, על מנת לצמצם בזבוז מזון ולהדק את היחסים בין התושבים לטבע הסובב אותם. בתקופה זו בשנה עצי ההדר בעיר מלאים בפירות, ובחצרות הבתים ניתן לראות עצי לימון, תפוז, קלמנטינה ואפילו אשכולית גדושים בפירות שלא נקטפים. בעיה? רק אם אין לכם מקטפה.

בתמונה: מקטפה, במקרה שלא ידעתם איך נראית אחת (צילום: מאיה פלדשטיין)
בתמונה: מקטפה, במקרה שלא ידעתם איך נראית אחת (צילום: מאיה פלדשטיין)

לכבוד ט"ו בשבט שבפתח רכשה עיריית תל אביב-יפו 15 מקטפות חדשות על מנת לעודד תושבים ותושבות לקטוף את הפירות מהעצים, להשתמש במשאב הטבע ואף לחלוק אותו בין השכנים. כאמור, זה חסכוני, מקיים, טעים, ותורם לצמצום בזבוז מזון. העירייה תשאיל לתושבים את המקטפות ובעזרתן יוכלו לקטוף וליהנות גם מהפירות הגבוהים על העצים.

מפת עצי הפרי של תל אביב

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי "את המקטפות שואלים בסמוך לקטיף ומחזירים בסיום השימוש כדי לאפשר זמינות גם לאחרים. אנו מעודדים את התושבים לחלוק בתוצר שקטפו עם השכנים ולהשאיר ארגז עם פירות על הספסל ליד הבית. חשוב לזכור כי שליש מכמות המזון המיוצר בישראל או מיובא, אינו נצרך והופך לפסולת אשר הטיפול בה דורש השקעת משאבים נוספים. מעבר לנזק הכלכלי והסביבתי של כמויות פסולות המזון, יורדים לטמיון גם כלל המשאבים אשר נדרשו לגידול וייצור מזון. משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מזון בשווי של 3,300 שקל בשנה".
>> פרטים והרשמה להשאלת מקטפה בהתאם לאזור המגורים כאן בקליק >>