רכב שיתופי חדש: מזל טוב תל אביב, יש לך איך להגיע להרצליה

הרכב השיתופי של שלמה Sixt (צילום: יחסי ציבור)
הרכב השיתופי של שלמה Sixt (צילום: יחסי ציבור)

קבוצת שלמה היא הזוכה במכרז העירייה להפעלת רכבים שיתופיים לטווח בינוני-ארוך. השירות יחל לפעול בחודש דצמבר באמצעות אפליקציה יעודית, 100 כלי רכב יפוזרו ברחבי העיר ללא חניות ייעודיות, ונסיעה בת ארבע שעות לשופינג מחוץ לעיר, למשל, תעלה לכם כ-120 שקלים

19 ביולי 2022

יש לנו זוכה במכרז להפעלת רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות-ארוכות מחוץ לתל אביב, עליו דיווחנו כאן לפני כשנה: קבוצת שלמה, שהיא כם חברת הרכב הגדולה בישראל שמפעילה את שירות הרכב השיתופי "שלמה סיקסט Share". תגידו מזל טוב. המשמעות: החל מחודש דצמבר יעמוד צי של 100 רכבים שיתופיים שיוצבו ב-100 מוקדי חנייה שונים לשירות תושבי העיר, רובן בחניונים עירוניים של אחוזות החוף ואתרים ובחניות המסומנות בכחול לבן, זאת בניגוד לרכבי אוטותל ומקומות החנייה היעודיים שלהם.

המיזם מרחיב את מגוון האפשרויות עבור תושבות ותושבים שאינם בעלי רכב פרטי או מעוניינים להפחית את השימוש בו. השירות החדש, שאמור להשלים את שירות אוטותל שכבר פועל בעיר, מייצר הזדמנות לנסיעות ארוכות יותר מחוץ לעיר בתעריפים אטרקטיביים. כך, למשל, תושבים מתל אביב-יפו יוכלו לנסוע למרכז מסחרי בנתניה ולשלם תמורת שהות של ארבע שעות (קניות + נסיעות) כ-120 שקלים; ואילו תושבות תל אביביות שירצו לאכול ארוחת שישי אצל משפחותיהן בגבעת שמואל, ישלמו כ-100 שקלים עבור ארבע שעות (שהייה בחיק המשפחה + נסיעה).

היעד האקזוטי הבא שלכם. נתניה (צילום: שאטרסטוק)
היעד האקזוטי הבא שלכם. נתניה (צילום: שאטרסטוק)

השירות יפעל באמצעות אפליקציה ייעודית שמפעילה את הרכב בצורה קלה ומהירה ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכת זיהוי פנים, סריקת רישיון נהיגה ועוד. באמצעות האפליקציה יוכל הלקוח לאתר רכב זמין וקרוב, לפתוח אותו מהנייד, לנסוע ובמידת הצורך ליצור קשר עם שירות הלקוחות. ההרשמה לשירות תהיה דיגיטלית, באמצעות האפליקציה וללא דמי מנוי. את השימוש יהיה מעט יותר מסובך לחשב, אז תתרכזו רגע:

● דמי השימוש פר נסיעה יהיו 79 ₪. החל מהשעה הרביעית לשימוש יתווסף מחיר שעתי של 4.5 ₪ כולל מע"מ וכולל דלק (כלומר, מחיר השימוש לנסיעה בת שמונה שעות יהיה 115 שקלים)
● בנוסף לדמי השימוש, מחיר מרחק נסיעה של עד 25 ק"מ יעלה 1.2 ₪ לק"מ ומעל 25 ק"מ יעלה 1 ₪ לק"מ בלבד (כלומר, שימוש בן שמונה שעות בנסיעה בת 40 ק"מ יעלה 155 שקלים בסך הכל)
● מחזיקי כרטיס דיגיתל יקבלו הנחה של 10% על השימוש בשירות
● השירות כולל: כיסוי נזקים, מוקד שירות ומענה 24/7, במודל שמבטיח להיות פשוט ושקוף לתושב.

מחזיקת תיק התחבורה וסגנית ראש העיר, מיטל להבי, עם רכב שיתופי אחר לגמרי (צילום: סוף כהן)
מחזיקת תיק התחבורה וסגנית ראש העיר, מיטל להבי, עם רכב שיתופי אחר לגמרי (צילום: סוף כהן)

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיקי התחבורה, הבטיחות בדרכים והקהילה הגאה, הסבירה ש"זהו תחילתו של עידן חדש שבו יתאפשר לתושבים שימוש באמצעי תחבורה שיתופי נוסף אל מחוץ לגבולות העיר ובמחיר שווה לכל נפש. מבחינתו מדובר באמצעי התניידות משלים לסל האמצעים שאנו מכניסים ונכניס לעיר, החיוני במיוחד לכרבע ממשקי הבית בעיר, שאין ברשותם רכב פרטי ושאנחנו רוצים לעודד אותם שלא לרכוש רכב".

>> לאן כולם הולכים: הפתרון למשבר התחבורה הוא הרגליים שלכם
>> מהו המחיר האמיתי שהתל אביבים משלמים על הפקקים