לוינסקי מתחדש: הלכנו לבדוק מה קורה בשוק האהוב

יושבות בטוני. מאינסטגרם
יושבות בטוני. מאינסטגרם

ארגזי הפלסטיק הוחלפו בכיסאות ושולחנות, מקומות חדשים נפתחו (ברים, חמארות, מאפיות ומה לא) ומקומות ישנים שמחו לקבל שוב את הלקוחות (שלום טוני ואסתר) - ככה נראה שוק שמח באמת. בקיצור: בואו, בואו, רק תשמרו גם לנו מקום

1 באפריל 2021

שוק לוינסקי התגלה בימי הקורונה כפנינה שמאפשרת מעט אסקפיזם מהמסכות והמטושים. כיסאות רחוב וארגזים הוצבו על שפת המדרכה והמדרחוב, והתל אביבים (וגם אלה שלא) רכשו קפה או כוס בירה במתכונת טייק-אווי והעמידו פנים שהמצב נורמלי.

ועדיין, זה לא היה קרוב לשוק לוינסקי ולתל אביב שאנחנו מכירים. בואו נודה על האמת. והנה, בימים שישראל יוצאת מהקורונה, יצאנו לסיבוב מחודש בשוק לוינסקי שבהחלט מגלה סימני התאוששות וניחוח תוסס של התחדשות, ושבנו כדי לספר. שבעים ואופטימיים. השוק נראה כאילו לא נגעה בו מגפה מעולם, וחלק מהמסעדות אף הורחבו על חשבון מקומות חנייה, מה שאפשר עוד מקומות ישיבה ומקצר את התור. אהבנו מאוד.

החללים החיצוניים הורחבו על חשבון מקומות חנייה. כאן באוזריה. צילום: טיים אאוט
החללים החיצוניים הורחבו על חשבון מקומות חנייה. כאן באוזריה. צילום: טיים אאוט

התחנה הראשונה הייתה איך לא? טוני ואסתר. שם ראינו רבים יושבים ועוד רבים ממתינים בתור, כמו בימים הטובים. אורי זילברשטיין (24), מלצר בטוני ואסתר, מספר לנו כי זה תענוג לחזור ולראות את הלקוחות הקבועים שחיוך ואנחת רווחה על פניהם. ״בימי הקורונה אמנם היינו במתכונת של גראב אנד גואו, אבל אין תחליף לתת לאנשים את האוכל שהם אוהבים ומכירים טוב כל כך״. זה גם הזמן לספר שבטוני ואסתר גם התחדש התפריט, מנות חדשות הצטרפו (קבב ים – 57 ש״ח) או נקניקיה שמנמנה עם שוקרוט ופירה (58 ש״ח). לא לדאוג – גם השניצל עוד כאן.

צמוד לטוני ואסתר שכנה בימים שלפני הקורונה החומוסיה המופלאה מבסוטה שהפכה אותנו למאוד מבסוטים, אך לדאבוננו היא לא שרדה את המשבר. במקום התמקם חומוס טוב לא פחות, חומוס יוסף שהגיע מהגליל, ומביא לנו פיתות חמות לניגוב ומסבחה נהדרת ומתובלת כהלכה (26 ש״ח). מלבד החומוס יש גם שקשוקה או פלאפל בפיתה, וגם לביבות טבעוניות למוסריים. אהבנו. שוב.

חומוס יוסף. מאינסטגרם
חומוס יוסף. מאינסטגרם

המשכנו לאחד המקומות שהחזיקו את המדרחוב בתקופת הקורונה, חנות היין האייקונית מנו וינו. כולנו הרי הפכנו לילדי מנו וינו בקורונה. שם דיברנו עם דניה דובסון (27), שסיפרה שבימי הסגר אנשים רבים היו קונים בקבוק וכוסות ויושבים על ארגז, שוכחים לרגע משרון אלרועי פרייס ומשאר ההלחצות. להפתעתה התופעה לא פחתה לגמרי, וגם כעת כשמקומות נפתחו, היקף הרכישות לא התמתן ואנשים עדיין רוצים את המוסקדה או הפינו נואר שלהם – ולשבת עם הבקבוק על הספסל. אחרי הכל כשמתרגלים לקוויאר, לא חוזרים לעדשים.

איך העיר שלנו התמודדה עם הקורונה? היכנסו למדד טיים-אאוט העולמי

במרחק שתי חנויות משם פותחת בימים אלה את שעריה להרצה גם ״ויקטור״ – טברנה יוונית שמגישה דגים נאים וטריים. ומנות כמו פיש אנד צ׳יפס, שווארמת ים או סלט אנשובי רענן. לצד המנות יין לבן במחיר הוגן (24 ש״ח לכוס) ותותים בשמנת לקינוח. יאסו ולחיים.

הדגים נאים. צילום: טיים אאוט
הדגים נאים. צילום: טיים אאוט

אופציה נוספת ונהדרת ללאנץ׳ תמצאו בפיצה לילה, שפתוחה ליושבי המקום שנהנים מתפריט המאפייה המפנק והעשיר (והיחסית חדש) או מתפריט הפיצה המנצח. (מרחביה 4). ואם בא לכם דרינק מוקדם ועוד אופציה לפיצה מנצחת ממש, תלכו לבקר בג׳ונז – הבר המדליק מבית היוצר של מוטי טיטמן ומלגו ומלבר, שפתוח כל ערב בווייב קז׳ואלי אך סקסי (זבולון 13).

ולסיום סיומת, בימים הקרובים עתידה להיפתח במקום גם גלידריית גולדה (לוינסקי 41) – תו תקן לכל רובע בעיר שמכבד את עצמו או סממן אזהרה לקפיטליזם? בכל מקרה, עם גלידת שוקולד חלב ובייגלה מלוח לא נתווכח. לפחות נכון לעכשיו.