פרטנר, סלקום או בכלל סטינג? בדקנו מהו הסטרימר הכי שווה בשוק

בלי טכנאים, עם ממשקים פחות מרושלים ומחירים שלא יקרעו אתכם - מהפכת הסטרימרים לגמרי כאן. כל מה שצריך לדעת על הסטרימרים בשוק הטלוויזיה הישראלי

"כתום זה השחור החדש"
"כתום זה השחור החדש"
23 ביולי 2018

מאז ששוק הטלוויזיה אינו תלוי כבלים ולווין וכולל מערך שידורים דיגיטליים, נפתח צוהר חיוני לצרכנים: את הממירים הכבדים החליפו סטרימרים קומפקטיים, את הטכנאים החליפה פרקטיקת DIY, את הממשקים המרושלים החליפו תוכנות אינטראקטיביות וידידותיות למשתמש, את המחיר הגבוה החליפו חבילות שונות ונוחות לכיס, ואת הדואופול של Yes ו-Hot, שהן אמנם עדיין שחקניות מרכזיות בשוק, החליפה תחרות ענפה שטרם הגיעה לשיאה אבל היא בהחלט בדרך לשם. בדקנו בשבילכם – איזה שירות טלוויזיה אלטרנטיבי מביס את הממיר הישן (ספוילר: כולם), איפה תמצאו נטפליקס, מה טווח המחירים ואיך נראה הממשק שיעשה לכם כיף באצבעות ונעימי במוח.

[tmwdfpad]

פרטנר TV

מה יש להם להציע? שירות טלוויזיה בטכנולוגיית OTT (טלוויזיה אינטרנטית) הכולל סטרימר שניתן לחבר לאינטרנט עם כבל רשת או בעזרת WiFi, ושישה חודשים של נטפליקס בחינם. למעט חבילות הבסיס של ערוצי עידן פלוס (כאן, קשת 12, רשת 13, ערוץ עשר, חינוכית וערוץ הכנסת), ישנם עשרות ערוצים נוספים כמו נשיונל ג'יאוגרפיק, נשיונל ג'אוגרפיק וויילד, ויוה, ויוה פלוס, בית+, יאמיז, ערוץ טדי, Viceland ,CNN, ערוצי ילדים (ערוץ הילדים, לוגי Junior, ערוץ בייבי, זום, A+), ערוץ !E, ערוץ נטפליקס, הידברות, Fox News וערוצי ספורט (LIVE, 5GOLD, 5PLUS, SPORT5, ONE).

השירות כולל VOD המחולק לקטגוריות שונות (סדרות, סרטים, סרטים ברוסית, סדרות ילדים, סרטי ילדים, המשך צפייה וכו') ואת פיצ'ר ה-Catch up הייחודי, המאפשר צפייה בתכנים משודרים עד שבועיים אחורה באופן אוטומטי, גם אם לא הקלטתם בעצמכם וללא קשר לאפשרות ההקלטה הייעודית (שמאפשרת עד 500 שעות הקלטה). יחד עם הסטרימר מגיע שלט נוח מאוד שכולל גם לחצן קולי לחיפוש נוח ויעיל של תכנים באמצעות דיבור.

הממשק

מסך הניווט שנפתח בלחיצה על כפתור הבית כולל ארבע אפשרויות: ערוצים, חיפוש, המלצות ותפריט – משם ניתן לגשת לאזורים העיקריים בתוכנה של פרטנר, החל ממסך ההגדרות ועד מסכי הערוצים. אמנם הממשק נוח וקל ללמידה, אבל במסכי ניווט משניים הקצב איטי יותר והתגובה אינה מיידית. עוד נקודת חולשה היא בהרצה של תכנים, שאמנם היא מהירה אך עשויה לגרום לממשק להיתקע לזמן קצר. מערכת ההפעלה של הסטרימר היא אנדרואיד ויש גישה לאפליקציות שונות המותאמות למדיום (יוטיוב למשל), כולל אפשרות להורדת אפליקציות מהחנות של גוגל. העיצוב נחמד מאוד, מאפשר חוויה אינטואיטיבית, אך לא חדשני – על אף שאיננו דומה לעיצובים של המתחרים. מבחינת נוחות הוא נמצא ברף העליון.

המחיר

חבילת Partner TV:י69 ש"ח לחבילה בסיסית הכוללת את הסטרימר, הערוצים הלינאריים ו-VOD.

חבילת Partner TV Bundle:י129 ש"ח לחבילה הבסיסית ואינטרנט (ספק ותשתית) עד 100 מגה.

חבילת Partner TV Triple: החל מ-129 ש"ח לחבילה הבסיסית, אינטרנט (ספק ותשתית) עד 40 מגה וקו טלפון ביתי הכולל 300 דקות יוצאות.

כל החבילות כוללות נטפליקס בחינם לחצי שנה.

תכנים ייחודיים

ה-VOD לא גדוש, אבל יש בו כמות נאה של סרטים וסדרות שרובם לא מצריכים תשלום. ערוץ Viceland הוא בין הערוצים המרתקים שיש לשירות להציע והדיל עם נטפליקס מפתה במיוחד.

שורה תחתונה: לא רק שהשירות נוח וכיפי (בעיקר בזכות פיצ'ר ה-Catch Up החכם ונטפליקס), אפשר גם להזמין מגש פיצה בלחיצת כפתור. קוראים לזה פרטנר וצ'יל.

אקשן ברונסון ב"Fuck, That's Delicious"
אקשן ברונסון ב"Fuck, That's Delicious"

סלקום TV

מה יש להם להציע? שירות טלוויזיה בטכנולוגיית OTT הכולל סטרימר 4K של שיאומי שניתן לחבר לאינטרנט עם כבל רשת או בעזרת WiFi. למעט ערוצי עידן פלוס, הסטרימר המזערי שאינו תופס מקום על המזנון מכיל בתוכו חבילות שונות של תכנים: סדרות HBO, קטגוריית דוקו, ערוצי ילדים (ערוץ הילדים, דיסני, ג'וניור ולוגי), ערוצי ספורט (ONE, 5SPORT, 5PLUS), ערוצי ספורט פרימיום (בתוספת תשלום), ערוצים ברוסית וספרדית, ערוצי חדשות כמו CNN ו-Fox News, ערוצי בידור כמו ויוה, האח הגדול ו-!E, ערוץ FOODY, נשיונל ג'יאוגרפיק (כולל וויילד), ספריית VOD, שירות המוזיקה "ווליום" ושירות הקלטות המאפשר צפייה של עד שבוע אחורה בשלל הערוצים באופן אוטומטי.

ניתן לצפות בערוצים השונים באמצעות ממיר, טאבלט, סמארטפון ואפליקציה לטלוויזיה חכמה. נוסף לכך, החבילה מאפשרת שימוש בשירות בעד חמישה מסכים ללא עלות נוספת.

הממשק

הממשק של סלקום הוא נטפליקסי במהות, במהירות ובנראות. הכוונה הייתה, כנראה, לכוון לקהל צעיר שיכול להתמודד בקלות עם שלט שכולל מעט מאוד כפתורים (ג'ויסטיק, כפתור הבית, ווליום, כפתור חזרה, ניווט קולי וכפתור הגדרות) ותוכנה שמאפשרת לא מעט פעילויות. הממשק לא חף מבעיות ועשוי ליפול אם עובדים איתו מהר מדי, אבל יש לו לא מעט מעלות: ויזואלית, הוא עוצב בצורה שתרפרר לדור הבינג' וכשמבינים אותו היטב – התפעול הופך ממאתגר לטבעי וללא ספק קיימת סכנת סיפוק מיידי עבור חובבי אנדרואיד. עם זאת, יכול להיות שמחוץ לזירות של דורות ה-X-Z, זאת עשויה להיות חווית משתמש קשה לתרגול ולעיכול.

המחיר

99 ש"ח לחבילה בסיסית הכוללת סטרימר.

149 ש"ח לחבילה הבסיסית, אינטרנט (ספק ותשתית) עד 40 מגה וקו טלפון ביתי.

209 ש"ח לחבילה הבסיסית, אינטרנט (ספק ותשתית) עד 100 מגה, קו טלפון ביתי ו-2 קווי סלולר.

תכנים ייחודיים

"משיח" עם אודי כגן, הפקת המקור הראשונה של סלקום TV, היא סדרה שנכון להיום אפשר למצוא אך ורק שם. נוסף לכך, ערוץ HBO הוא כמו מחט נקייה לג'אנקים סטריליים.

שורה תחתונה: יופי של שירות וסטרימר, למרות שסבתא וסבא שלכם פחות יעיריכו אותו.

"משיח" (צילום: מיכל אפרתי)

Smart TV

מה יש להם להציע? שירות טלוויזיה בטכנולוגיית OTT הכולל סטרימר 4K של שיאומי שניתן לחבר לאינטרנט עם כבל רשת או בעזרת WiFi. נוסף לערוצי עידן פלוס, בסמארט של טריפל סי ישנם גם ערוץ הידברות, בית+, ויוה, ויוה פלוס, נשיונג ג'אוגרפיק (כולל ווילד), בוליווד, Fashion One, Fight Channel, ערוצי מוזיקה כמו Vibe ו-RETRO, ערוצי ילדים כמו ג'וניור, ערוץ הכוכבים ו-Duck TV, ערוצי לייף סטייל כמו Food Network, ערוצי ספורט כמו Motorvision TV וערוצי החדשות TV5Monde ו-France 24. ניתן להשתמש בשירות באמצעות עד חמישה מסכים ללא עלות נוספת.

אמנם התשתית זהה לזו שמציעה סלקום TV (כולל השלט המינימלי והנהדר והאפשרות לצפות ממכשירים נוספים), אלא שבניגוד לסלקום – לסמארט יש כמות דלילה במיוחד של תוכן, וזה תקף גם לספריית ה-VOD. למעט הערוצים הלינאריים ועוד מספר תוספות נישתיות שאין בהן יותר מדי אדג', לטריפל סי אין הרבה להציע ולכן, כנראה, גם המחיר הזול ביחס לאחרות.

הממשק

אם נטפליקס הייתה מוציאה גרסה בשנת 2005, ככה היא הייתה נראית. ובכל זאת, הממשק נוח ולא דורש יכולות טכניות מתקדמות (למעט הבנת השלט, כמו בסלקום TV). חשוב לציין שהממיר נתקע לא מעט פעמים ומסך הטעינה שלו עשוי להופיע לאורך זמן.

המחיר

70 ש"ח בחודש למסלול אחיד הכולל את שלל הערוצים והסטרימר. ניתן לרכוש חבילה במחיר של 50 ש"ח ולצפות דרך אפליקציה, ללא סטרימר.

תכנים ייחודיים

אין.

שורה תחתונה: זה לא יותר מעידן פלוס יומרני, אבל הוא עדיין הזול מכולם.

נקסט TV

מה יש להם להציע? ממיר דיגיטלי קטן הכולל ספרייה גדולה יחסית ובה ערוצי עידן פלוס, סדרות המקור של HOT, סדרות דוקומנטריות, סדרות של HBO, סרטים המקוטלגים לפי ז'אנרים וסרטי האוזן השלישית. ישנן שלוש חבילות התחברות, כשבכל אחת מהן אפליקציית תוכן המאפשרת חיבור חמישה מכשירים סך הכל וצפייה בשני מכשירים בו זמנית. הממיר מתחבר ואיתו מגיע שלט מאסיבי שללא ספק מזכיר את החומרה הישנה של HOT. מי שלא בקיא בה – לא יחבב אותו במיוחד.

הממשק

מעבר לעובדה ששמו של רמי לוי מופיע בהתקנה הראשונית (כשותף עסקי של המוצר) וזאת ללא ספק חוויה משונה, הממשק הוא ממשק סגור – מה שאומר שלא ניתן להוריד באמצעותו אפליקציות (יוטיוב מותקנת מראש). העיצוב מזכיר את חוויות המשתמש של הממירים העתיקים. הוא אמנם קל יחסית להבנה, אך לא מאוד מהנה עבור חובבי טכנולוגיה.

המחיר

חבילת Next Total:י29 ש"ח לחודש עבור אפליקציית תוכן הכוללת סדרות ישראליות וזרות (כולל HBO).

חבילת +Next:י99 ש"ח לחודש עבור ממיר, אפליקציה, ערוצים בצפייה ישירה וספריית סדרות וסרטים של HOT (ישנם גם דמי התקנה חד פעמיים בעלות 49 ש"ח).

תכנים ייחודיים

הפקות מקור של HOT (למשל "שבאבניקים", "מטומטמת" ו"שלטון הצללים"), סדרות רכש של HOT (למשל "סיפורה של שפחה", "ווסטוורלד" ו"המתים המהלכים") וספריית HBO.

שורה תחתונה: אין לכם כסף לממיר אמיתי (וגדול, יקר ומיושן) של HOT? זאת בהחלט אופציה אפשרית (גם לסבא וסבתא).

"סיפורה של שפחה", מאחורי הקלעים של עונה 2 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה", מאחורי הקלעים של עונה 2 (צילום: באדיבות HOT)

סטינג TV

מה יש להם להציע? ממיר של חברת Technicolor (המזכיר את אלכסה של אמזון בצורה ולכן גם נאה מאוד) ומערכת הפעלה של אנדרואיד. השירות מוצע לפי חבילות – סרטים, סדרות, מדע וטבע וילדים – כשהתאמת התוכן נעשית באופן פרסונלי ובהתאם לכך גם התשלום. הערוצים הכלולים, מלבד הלינאריים, הם ערוצי הסרטים של yes, ערוצי הסדרות של yes, הדוקו של yes, ערוצי ילדים כמו הופ, זום, ניקולודיאון, ערוץ הכוכבים ובייבי, ערוצי מדע כמו Discovery ונשיונל ג'יאוגרפיק. בנוסף, עם רכישת חבילת סרטים מתקבלת גישה לשירות ה-VOD. גם כאן יש שירות הקלטות המאפשר צפייה של עד שבוע אחורה בשלל הערוצים באופן אוטומטי.

הממשק

מדובר בממשק שאי אפשר לפספס – מסכים יכולים להופיע בלב הצג בצורה דומיננטית ולא רצויה. אם שמים את העיצוב בצד, הממשק ידידותי למדי ויחד עם השלט הייחודי (שכולל ניווט קולי), הפעולות נעשות בצורה חלקה בזכות היררכיה נכונה של מסכים. אפשר לשפר את החוויה ולהקטין חלק מהדימויים המסיביים מדי, אבל מעבר לזה חווית המשתמש נעימה. נקודת תורפה היא שלממיר יש נטיה להיתקע כאשר צופים בערוצי הלייב.

פאודה. צילום מסך
פאודה. צילום מסך

המחיר

חבילת מדע וטבע – 29 ש"ח לחודש; חבילת סדרות – 39 ש"ח לחודש; חבילת סרטים – 39 ש"ח לחודש; חבילת ילדים – 39 ש"ח לחודש; חבילה משפחתית (המכילה את הכל) – 99 ש"ח לחודש.

תכנים ייחודיים

הפקות מקור של yes (למשל "פאודה", "האחיות המוצלחות שלי" ו"מלאך של אמא"), סדרות רכש של yes (למשל "שקרים קטנים גדולים", "משחקי הכס" ו"אנריל") ולא מעט סרטים (לרוב שוברי קופות ישנים).

השורה התחתונה: אלטרנטיבה טובה לחובבי התכנים של yes, שלרוב הם מצוינים.

האחיות המוצלחות שלי
האחיות המוצלחות שלי

הנה התוצאות במספרים – 5 הוא הניקוד הגבוה ביותר:

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד