כמו ציפור מדבר: המסלול המומלץ לחווית אינדינגב אולטימטיבית

יש אינסוף דרכים לחוות את אינדינגב: אורי זר אביב הרכיב לכם מסלול קיפוץ בין במות עם שלל הופעות מומלצות ועל הדרך גם כמה המלצות קולינריות

נצ'י נצ' ושקל בהופעה באינדינגב. צילום: יואב קדם
נצ'י נצ' ושקל בהופעה באינדינגב. צילום: יואב קדם
10 באוקטובר 2016

הפסטיבל החשוב בישראל חוגג עשור וכמעט התחלנו לקחת את קיומו כמובן מאליו. מי היה מדמיין לפני עשור אירוע בסדר גודל כזה, שבו אפשר לחוות כמעט את כל הטוב שקורה בשוליים של המוזיקה בישראל במקום אחד? אינדינגב 2016, שיתקיים בסוף החודש, כבר פרסם את הליינאפ המפואר שלו, וזהו רק מסלול אחד מומלץ לשיטוט בין הבמות מבין אינספור אפשריים.

אינדינגב. צילום: יואב קדם
אינדינגב. צילום: יואב קדם

יום חמישי

מגיעים למצפה גבולות בשעות אחר הצהריים המאוחרות, מקימים מהר את האוהל ומיד הולכים לחפש ארטיק טבעוני. שמרו כסף לארטיקים, אתם הולכים לקנות עוד הרבה מהם במשך שלושת הימים הבאים.

20:30 במת החיפושית: פותחים את הפסטיבל באנרגיות גבוהות ועם הרבה רעש (ועם שיר עם ליטאי חמוד על סוס קטן) בהופעה של דף צ'ונקי המעולות. משם הולכים לתפוס את טל פוגל בבמת הפיל וב־22:30 מתמקמים בבמת הקוף שתהיה הבית שלכם עד השעות הקטנות של הלילה. גארדן סיטי מובמבנט כבר התחילו את ההופעה שלהם שם. מיד עם סופה קחו שאכטה וחכו לשתי ההופעות הטובות של היום הראשון: הגלאם־פאנקיסטים המסך הלבן, שעומדים להוציא אלבום בכורה, והמטאליסטים בצפר עם הסולן החדש אהרון רגוזה (מלהקת Shredhead).

למי שעוד נותר כוח כדאי ללכת לאכול משהו (דוכן האוכל האתיופי ממש להיט) ומשם להציץ במתחם ה־InDtox כדי להבין מה זה לעזאזל "מעגל שירת הבקשות המיסטית של יהודי מרוקו". אוקיי, הבנתם – עכשיו רוצו לראות את איימי מקנייט במתחם ארטע זעכן: ההופעה שלה תתחיל ב־4:00. אם אתם נשארים להופעת הזריחה של ערן זמיר אתם גיבורים. תהיו גיבורים.

יום שישי

מתעוררים בערך בשמונה בבוקר ומנקים את האבק מהעיניים, מכינים קפה שחור, מוודאים שאין לכם משחת שיניים על הפרצוף ויוצאים לקרב. זה היום הקשוח ביותר של הפסטיבל ואתם צריכים להיות במלוא המרץ. הופעה ראשונה: טיגריס עם גילי יאלו שיתנו בווייבז של אפריקה פוגשת סינתסייזרים ב־11:00 בבמת הקוף. חותכים לבימת הפיל להספיק חצי הופעה של גדי רונן ומתכוננים להמשיך את הווייבז האפריקאיים שאיתם קמתם עם הגרוב הסטלני של רבע לאפריקה שיופיעו ב־12:30 (ובטח יארחו את נצ'י נצ', בלי נדר). נשארים לסילבי ז'אן ואחריהם ארוחת צהריים שתהיה כנראה שוב אוכל אתיופי – כי הוא להיט.

16:00 בבמת הקוף: שלום גד יופיע עם חומרים מהאלבום החדש שלו, ג'ימבו ג'יי ואיציק פצצתי בהיפ הופ ואז רם אוריון – ובלי ששמתם לב כבר 19:00 בערב. זה הזמן לקצת שיט אקספרימנטלי עם Water Knives בבמת החיפושית ואז חזרה להופעה של Totemo בבמת הקוף. אחריה באטרינג טריו יופיעו עם קצת צ'יל מהוקצע ואז נצ'י נצ', שהוא בגדר חובה.

זה הזמן לחשוב טוב. חובבי הגיטרות מתבקשים לסור לבמת הפיל להופעת גראז' של Häxxan, מידנייט פיקוקס ולטאות הענק מכוכב ניבירו. מי שלא בא לו אסיד ומסורים חשמליים שיישאר בקוף לשואוקייס של הלייבל החדש Ape Records של תמיר מוסקט בהשתתפות תומר יוסף, מארינה מקסימיליאן, גלעד כהנא ו־A-WA. אחריהם מאלוקס עם אקו וטיטו יקפיצו את המקום ולסיום הלילה בריקודים הלייבל Malka Tuti יחגגו ב־InDtronix. עם כל הכבוד להופעות, אל תהיו ילדים – לכו לרקוד.

יום שבת

רגאיי ומוזיקה אפריקאית על הבוקר, כי אתם כבר יודעים שזה עובד. אז זבולון דאב סיסטם ב־10:00 בבמת הקוף. בראנץ' ארטיקים וחזרה לקוף כי שירה ז. כרמל והבראסרי שם עם מיליון חצוצרות, קברט ופולק תזמורתי. ב־13:00 חובה לראות את הרכב הפאנק הפוסי של לוסי מסיתים למרד בבמת הפיל. פאוזה. אוכל אתיופי. ארטיק טבעוני. עוד מעט נגמר, אבל אל תפספסו את סיסטם עאלי יחד עם תאמר נפאר בבמת הפיל. עכשיו סעו הביתה בזהירות ודברו על הכיבוש. ועל הארטיקים.

אינדינגב, מצפה גבולות, חמישי־שבת (27.10־29.10), 350 ש"ח