חברות גיימינג ישראליות שכדאי לשים עליהן עין לפני הפריצה הגדולה

אל אל ישראל. Raid: Shadow Legends. צילום: יח"צ
אל אל ישראל. Raid: Shadow Legends. צילום: יח"צ

תעשיית הגיימינג הישראלית עברה דרך לא מבוטלת בשנים האחרונות, אבל הראשונים במחנה היו ונשארו אלו שמתמקדים בליצור משחקים למכשיר הנייד שלכם. איזה חברות עומדות להוליך את התעשייה קדימה בשנים הבאות ומי מהן תפרוץ (או שכבר פרצה) את תקרת המובייל?

>> לפרגן לתעשייה מקומית // 1 מ-74 דברים שכל ישראלי צריך לנסות לפני המוות

משחקי המובייל הוא ז'אנר יחסית חדש בתחום משחקי המחשב, אך תעשיית הגיימינג הישראלית התחילה דווקא ממנו. עם זאת, מפתחות המשחקים הישראליות כבר מתחילות להשתלב בתעשייה הבינלאומית – אין ספק שהגיימינג הישראלי עובר שינוי ענק ואנחנו נמצאים כעת בתחילתו של עידן חדש. מכיוון שיש המון חברות חדשות שמפתחות משחקים, בחרנו עבורכם חמש מפתחות כחול-לבן שכדאי לשים אליהן לב, רגע לפני שהן פורצות את תקרת הזכוכית הישראלית.

Plarium

חברת Plarium נוסדה בשנת 2009 ופיתחה מספר משחקים למחשב האישי ולמובייל. המשחק הכי מוכר שלהם הוא Raid: Shadow Legends, משחק מצליח למחשב הנייד ולמובייל עם יותר מ-70,000 שחקנים. החברה אף נמכרה בעסקת ענק לחברת Aristocrat Leisure האוסטרלית במעל לחצי מליארד דולר. נכון לעכשיו נראה כי החברה משקיעה בעיקר בקהילות השחקנים הקיימות שלה ולא נראה שיש משחק נוסף באופק, אך אני בטוח שנשמע ממנה עוד בקרוב.

OverWolf

חברת OverWolf הישראלית עושה מהפכה ענקית בקרב יוצרי התוכן עבור משחקי מחשב, בכך שהיא למעשה נותנת את הכלים והמרחב ליוצרי תוכן ליצור מודים ותכנים נוספים, כמו גם את הפלטפורמה למכור אותו. כיום יש לחברה מעל 10 מליון משתמשים פעילים ורק לאחרונה החברה רכשה את חברת Tabex, המאפשרת ליוצרי תוכן להכניס כסף דרך ניצול הפעילות במשחקים. החברה התחילה לגדול למימדים בינלאומיים לאחרונה ואנחנו צפויים לשמוע מהם עוד בעתיד.

>>זהו יום הבוחר: עלייתם ונפילתם של הסרטים האינטראקטיביים

FTX Games

אני לא יודע מה אתכם, אבל כשאני הייתי קטן היה נפוץ מאד שלצד כל סרט חדש, יוצא גם משחק מחשב תואם. אני עפתי על הדבר הזה. FTX לוקחת את ההתרגשות הזו ומייצרת משחקים עבור כותרי טלוויזיה נבחרים. החברה עצמה ממוקמת בסאן דייגו, אך נרכשה על ידי Playtech הישראלית, שנוסדה על ידי המיליארדר טדי שגיא ושותפים אחרים, ואחרי שבמשך שנים פיתחה משחקי קזינו ותוכנות הימורים, נכון להיום בעיצומו של שינוי תדמית. בין המשחקים של FTX Games תוכלו למצוא שמות כמו נרקוס" והמתים המהלכים, כשמשחק המובייל המוביל שלהם הוא Narcos Cartel Wars, שמונה מעל 400,000 משתמשים פעילים. מה שבטוח – בקרוב נשמע מהם אפילו יותר.

We Create Stuff

חברת We Create Stuff הוקמה בשנת 2007 ויצרה בעבר משחקים כמו Interlocked, משחק של פאזלים תלת מימדיים, או Portal: The Flash Version, גרסאת פלאש למשחק הפופולרי. אך לאחרונה הם החלו לפרוץ את גבולות המובייל ויצרו משחק FPS (ירי בגוף ראשון) חדש בשם In Sound Mind. מדובר במשחק אימה פסיכולוגי מלא בפאזלים מהירים, קרבות בוסים מאתגרים ופסקול מקורי של The Living Tombstone. ציון המשחק ב-Metacritic הוא 70, ציון לא רע למשחק הראשון של החברה שהוא לא משחק מובייל או פלאש, ונדמה כי מדובר בצעד ענק. We Create Stuff היא החברה היחידה בשוק שעשתה את הצעד של פיתוח משחקים לקונסולות, על אחת כמה וכמה משחקים עלילתיים לקונסולות, דבר שהיינו רוצה לראות יותר בשוק הישראלי.

>>מורטל קומבט ועוד 9 המשחקים הכי טובים בניינטיז, מדורגים

CrazyLabs

יתכן ושמעתם עליה הרבה בחדשות לאחרונה, ובצדק – לחברת CrazyLabs (לשעבר TabTable) יש מעל 500 משחקים למובייל, ולמשחק המוכר ביותר שלהם, Run Sausage Run, היו מעל 21 מליון הורדות רק בחודשיים הראשונים. באוגוסט האחרון החברה נמכרה לענקית הגיימינג השוודית Embracer תמורת סכום של מעל 11 מליארד דולר. כרגע לא נראה כי הם מתכוונים לצאת משוק המובייל, אבל דווקא פה מעניין מה החברה תעשה, במיוחד לאחר הרכישה שמאפשרת תקציב חדש, ואיתו גם אפשרויות חדשות.