צאו מהבית. התענגו על החיים. כך תנצח תל אביב את הטרור

פארק הירקון בימים נדירים ללא הופעה (צילום: שאטרסטוק)
פארק הירקון בימים נדירים ללא הופעה (צילום: שאטרסטוק)

עוד לפני גל הפיגועים החלטנו לערוך גיליון אביבי שיוציא את הקוראים לתור את העיר ואת סביבתה, לנשום קצת ירוק ולהתענג על מזג האוויר המושלם, להתרפק על השווקים המתעוררים, לערוך פיקניקים מופתיים, לצאת ולחיות את החיים. עכשיו הרעיון הזה חשוב אפילו יותר

1 באפריל 2022

1. הכי קל זה להישאר בבית. שנתיים של קורונה לימדו אותנו שאפשר להסתדר מצוין בלי לצאת החוצה. יש לנו וולט, זום, נטפליקס ואפליקציית משלוחים מהסופר ואנחנו לא מפחדים להשתמש בהם. ועכשיו, בכל פעם שהעולם בחוץ מציג את פרצופו המכוער – אם זה במזג אוויר פוגעני או בהתקפות טרור רצחניות – האינסטינקט אומר להכניס את עצמנו לסגר מרצון, להשאיר את הילדים בבית, להודיע לבוס שנעבוד מרחוק, להתבצר מפני האיום החיצוני ולחכות שהשגרה תחזור. הבעיה היא שזאת השגרה החדשה.

"מטרת הטרור היא לזרוע פחד משתק ומסמא, וכל מי שיוצא לשתות קפה, לטייל עם הכלב, לפגוש חברים בפארק או לעשות שופינג ברחוב – מנטרל את המטרה הזאת"

 

>> טיים אאוט סופ"ש: כל הכתבות, הביקורות וההמלצות שיארגנו לכם את הסופ"ש

2. גל הפיגועים שהכה בישראל השבוע גרר תגובה כמעט פבלובית – לסגור בתי ספר, להישאר בבתים, לאוורר את הפוביה מרחובות ראשיים, להתחבר באינפוזיה לשידורי ההסתה בטלוויזיה ולטפח את הפחד. רק חסר היה שיביאו לאולפנים את גבי ברבש, כאילו היה הטרור ורייאנט של קורונה. ההיסטריה והפאניקה הזאת ושיבוש היומיום שהן מייצרות, בהובלתם של ח"כים מהאופוזיציה וראש עיריית רמת גן (שדילג בין בתי ספר כשהוא חמוש ומאיים על קבלנים), הם הניצחון הכי גדול של הטרור. שלושה פיגועים בשבוע החזירו אותנו עשרים שנה אחורה.

זירת הפיגוע, השבוע בבני ברק (צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images)
זירת הפיגוע, השבוע בבני ברק (צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images)

3. ישראל היא מדינה שסובלת משלל פוסט-טראומות, וטראומת הפיגועים של האינתיפאדה השנייה היא הטרייה שבהן. כמה קל היה לטרוריסטים ללחוץ על הכפתור הזה ולשבש את תחושת הביטחון האישי הלאומית הרופפת גם כך. כמה מהר זה הצית את השנאה מימין לשמאל. כמה מעט חוסן נותר בחברה הישראלית אחרי 12 שנות נתניהו. כמה זה עצוב. החברה הישראלית ידעה בעבר לעמוד בפני תקופות קשות מאלה והתקפות קשות מאלה, אבל התפרקותה לשבטים השאירה אותה עם ביטחון עצמי של כלבלב צ'יוואוואה. וכולם נובחים.

4. תל אביב לא נכנסה לפאניקה. בקבוצות ההורים של בתי הספר בהחלט הייתה היסטריה רבתי בליל הפיגוע בבני ברק, אבל עיריית תל אביב-יפו הפעילה את מערכת החינוך בקור רוח, נמנעה גם מהחלטות פופוליסטיות על סגירת אתרי בנייה ושידרה לתושבים עמידה זקופה של עסקים כרגיל. החנויות היו פתוחות, בתי הקפה התמלאו חיש והשגרה העירונית המתעתעת, השבירה, שוב ניצחה את הטרור. לפחות בינתיים.

כמה קל ללחוץ על כפתורי הפחד. השבוע בבני ברק (צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images)
כמה קל ללחוץ על כפתורי הפחד. השבוע בבני ברק (צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images)

5. יש לנו רק תשובה טובה אחת לטרור. היא טובה יותר מרישיון לאקדח וטובה יותר מתאוות נקם. והתשובה היא לצאת. התשובה היא לא לתת לפחד לכלוא אותנו בבתים ולא לתת לשנאה לקרוע אותנו מבפנים. מטרת הטרור היא לזרוע פחד משתק ומסמא, וכל מי שיוצא לשתות קפה, לטייל עם הכלב, לפגוש חברים בפארק או לעשות שופינג ברחוב – מנטרל את המטרה הזאת. זאת התשובה של תל אביב.

>> המדריך למלחמה בטרור: כבו את הטלוויזיה ושמרו על שפיותכם
>> בואו להראות קצת אהבה לתל אביב בסקר טיים אאוט העולמי

6. האביב כאן ואנחנו רוצים לצאת. עוד לפני גל הפיגועים החלטנו שנעשה גיליון אביבי שיוציא את הקוראים לתור את העיר ואת סביבתה, לנשום קצת ירוק ולהתענג על מזג האוויר המושלם, להתרפק על השווקים המתעוררים, לערוך פיקניקים מופתיים, לצאת, לצאת, לצאת ולחיות את החיים. עכשיו הרעיון הזה חשוב אפילו יותר. אנחנו מנצחים את הטרור בכל רגע של הנאה ועונג, בכל רגע שבו אנחנו לא נכנעים לפחד ולא מייצרים שנאה. במקום שבו אנשים צועקים "מוות" אנחנו יכולים להיות תאבי חיים. זה ניצחון גדול. שרק נמשיך לנצח.

>> עוד בטיים אאוט סופ"ש: 5 טיולים עירוניים לסופ"ש אביבי