ככה זה מתחיל: המדריך המלא לארוחות הסילבסטר

שנה חדשה בפתח ומיטב המסעדות בתל אביב מפשילות שרוולים ומבשלות ארוחות פאר משוכללות ומטורללות שינסו מאוד לסגור את 2015 עם טעם של עוד. עתידות: זה ייגמר בנשיקה

סילבסטר ב-Aria. דגים ופירות ים על הקרח. צילום: בן יוסטר
סילבסטר ב-Aria. דגים ופירות ים על הקרח. צילום: בן יוסטר
24 בדצמבר 2015

פרונטו

הארוחה האיטלקית שזומם השף דיוויד פרנקל בפרונטו לערב השנה החדשה כוללת בחירה מתוך מנת פתיחה ומנות ביניים, עיקרית וקינוח. נוסף על כך תוכלו להזמין תפריט טעימות ליינות בורגון: כוסית יין מבעבע, כוס יין לבן ושתי כוסות יין אדום (180 ש"ח לתפריט היין). במנות הצפויות: טרין כבד אווז, מוסטרדה תפוז סיני ובריוש; ריזוטו סרטנים, לנגוסטין וסבידה, טרטר שרימפס קריסטל וקולי עגבניות מעושנות; וניוקי ארטישוקים ירוקים וגאודה מעושנת
סבבים: 18:30 או 22:00
מחיר: 280 ש"ח/350 ש"ח
לפרונטו

טאיזו

זוכת תואר המסעדה הטובה ביותר בטקס פרסי האוכל של Time Out, תקיים ארוחות סילבסטר הכוללות מנה ראשונה ועיקרית במחיר מיוחד, בצד ספיישלים של השף יובל בן נריה: בלק טייגר שרימפס עם אבקת שומשום שחור, חזרת לבנה וחומץ אורז שחור; דפי קולרבי מוחמצים עם לחמניות מאודות ומטבל צ'אטני עגבניות; ופטריות אויסטר עם פאק צ'וי, למון גראס ושימאג'י.
סבבים: 18:30 או 20:00
מחיר: 229 ש"ח/269 ש"ח
לטאיזו

יפו־תל אביב

השף חיים כהן יגיש בערב הסילבסטר ארוחה בת שלוש מנות לבחירה הכוללת פתיח, מנה ראשונה ומנה עיקרית לכל סועד, וערכת קינוחים לכל שולחן. במנות הצפויות: ריזוטו חיטה ירוקה, בשר בכבישה עדינה במלח ותבלינים, בורקס סרטנים לפי המתכון של מסעדת קרן המיתולוגית ועוד.
סבבים: 19:00 או 21:00
מחיר: 270 ש"ח/350 ש"ח
ליפו־תל אביב

DININGS

מסעדת דיינינגס תשלב כהרגלה בין מטבח האיזקאיה היפני למטבח האירופי, הפעם ליצירת שתי ארוחות מרובות מנות שיוגשו בשני סבבים. בסבב הראשון יעתירו עליכם תריסר מנות, בהן טרטר סלמון, מיקס טמפורה, בשר שאבו־שאבו, ניגירי טונה וכפות ילוטייל בליווי סאקה פרימיום. הסבב השני ייסחף עם 13 מנות שונות: לובסטר טמפורה, בלק קוד, רול צלופח וכבד אווז וניגירי סי בס, בליווי שמפניה וסאקה פרימיום.
סבבים: 18:00 או 21:00
מחיר: 375 ש"ח/450 ש"ח
ל-DININGS

Dinings. צילום: סיון אסקיו
Dinings. צילום: סיון אסקיו

MESSA

במסעדת Messa שיתפו פעולה עם מותג השמפניות Laurent Perrier, והתוצאה – דקורציה מיוחדת לערב וצלם שינציח עבור הסועדים את האירוע במקום הסלפי הישן והטוב. השף אביב משה יצרף לתפריט שלל מנות אקסטרימיות חד פעמיות שיוגשו באווירת מסיבה: אויסטרים עם גרניטה לימון, למון גראס ופלפל שאטה; קרפצ'יו שייטל עם אטריות חלמון; נקניק לשון מעושן עם דוקסל פטריות; "עוגת" כבד אווז עם קראמבל פיסטוקים, ג'לי מוסקט וקרמל סויה חריף; רביולי גבינת עזים, חמאת הדרים ופיצוחים, קממבר וקונפי שומר; וריזוטו פירות ים בציר סרטנים כחולים עם מוס שום, לימון ותימין.
הארוחה תתחיל ב־19:00
מחיר: 78־120 ש"ח למנות ראשונות, 128־288 ש"ח לעיקריות
ל-MESSA

TYO

הסושי מאסטר יאמה סאן מ־TYO יצר תפריט מיוחד של שלוש מנות לבחירה וקינוח. כפתיח יוגש אגדאשי טופו טמפורה בציר עם פטריות נמקו, בצל ירוק וג'ינגר, ולאחר מכן תיאלצו להתלבט בין סלט אצות ים, פטריות שיטאקי ואבוקדו בוויניגרט מיסו לבין ספיישל טטאקי פילה בקר ופונזו ונאגי מאקי אספרגוס ובצל ירוק עטופים בקובה ביף וטריאקי. המנות העיקריות מורכבות מקופסאות בנטו שמכילות קומבינציות של סושי וסשימי, בלק קוד במרינדה של מיסו וסאקה ופילה בקר פרוס עם כבד אווז בוויניגרט ומירין.
סבבים: 20:00 או 22:00
מחיר: 270 ש"ח/370 ש"ח.
ל-TYO

צ'יקטי

השף מיכאל גרטופסקי מזמין לחגוג את השנה האזרחית החדשה בסיבוב טעימות איטלקי. במנות שאפשר להזמין כארוחה מלאה בת חמש מנות או כספיישלים בודדים: אויסטר לימונצ'לו, לינגווני וונגולי, ארטישוק טרי על קרם פרמזן, טליאטלה די מנזו, פילה בקר מח עצם ורוקט, ולקינוח – קרם מסקרפונה ותותים טריים.
אין סבבים. 250 ש"ח לארוחה מלאה
לצ'יקטי

איטליה בארץ. צ'יקטי. צילום: תמוז רחמן
איטליה בארץ. צ'יקטי. צילום: תמוז רחמן

Bindella Osteria

משפחת בינדלה השווייצרית מתייחסת לערב השנה החדשה בשיא הרצינות. השף רועי סופר עמל על תפריט ספיישלים שכולל מנות כגון סינטה טלה עם לזניה חצילים בציר טלה ושמן אגוזים (220 ש"ח), תבשיל בקר ושורשים עם קרם בטטה לבנה וערער (96 ש"ח), מנה טבעונית של רביולי ארטישוקים צלויים בקרם עשבי בר ופטריות מוחמצות (78 ש"ח) ומנת קונפי דג עם מנדרינות, שומר וזיתים (64 ש"ח)
סבבים: 19:00 או 22:00
ל-Bindella Osteria

הרברט סמואל

השף אדיר כהן, זוכה פרס השף הצעיר הטוב ביותר של Time Out לשנת 2015, הרכיב תפריט קלאסי של ארוחת ארבע מנות לבחירה. במנות: טרטר טונה אדומה, כבד אווז, דמפלינג סרטנים כחולים, קפלטי גבינות או ארטישוק ירושלמי, מרק ערמונים וכמהין, צלעות טלה, ביף וולינגטון וניוקי ערמונים. יהיה גם קינוח כמובן.
סבבים: 19:00 או 21:15
מחיר: 280 ש"ח/330 ש"ח
להרברט סמואל

קיטשן מרקט

השף יוסי שטרית גיבש ארוחה מלאה הכוללת קוקטייל, פתיחים, מנות ביניים, מנה עיקרית וקינוחים. בין המנות שיוגשו: פסיפס של אבוקדו, רליש קוקי סאן ז'אק, חמון איבריקו ועלי חמציץ בר; שקדי טלה עם עשבי תיבול, צנוברים ודלעת; ולחי עגל עם ארטישוק ירושלמי מזוגג בסיידר תפוחים. תפריט מבעבעים ושמפניות שיובאו במיוחד לאירוע ישלים את החוויה.
סבבים: 18:30 או 21:00
מחיר: 290 ש"ח/380 ש"ח
לקיטשן מרקט

עוגת הגבינה של קיטשן מרקט. צילום: דן פרץ
עוגת הגבינה של קיטשן מרקט. צילום: דן פרץ

ARIA
השף גיא גמזו סגר תפריט אירופי עם טוויסט לוקלי לכבוד ערב השנה החדשה. האירוע ייפתח בכוס שמפניה Moet וימשיך למנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח זוגי. דוגמאות: מנה זוגית של פרוסות סלמון וטונה אדומה, שרימפס קריסטל חלוטים במי ים ואויסטר; טטאקי סלמון צרוב בצד אחד על וינגרט תמרינדי, למון גראס וקשיו מקורמל; פילה קוד שחור במיסו לבן על פירה סגול.
סבבים: 19:00, 21:30 או 23:00
מחיר: 450 ש"ח
ל-ARIA

כתית

השף מאיר אדוני יגיש ארוחת טעימות לאורך כל סוף השבוע (31.12־2.1). במנות שיוזרמו לשולחן: וישיסואז ראטה בשום ודבש; ניוקי פורל מעושן עם כרוב צלוי ובריוש חמאת זרעי שומר; בר ים אפוי במלח לצד ריזוטו אקוורלו; ראגו שרימפס בעגבניות, פרנו וזעפרן עם בייבי שומר אפוי במנדרינות; לשון כבושה ומעושנת לצד ראגו שקדי עגל וקונפי גזרים אורגניים. לקינוח יוגש – תחזיקו חזק – טירמיסו קרם תירס ומסקרפונה עם פטריות, קראמבל קפה והל, מרנג קפה וברולה אמרטו.
אין סבבים.
מחיר: 590 ש"ח
לכתית

טשרניחובסקי 6

השף אייל מרון יקדם את השנה האזרחית החדשה במופע ג'אז ובארוחה הכוללת לחם ומטבלים, מנה ראשונה ועיקרית לבחירה, צלחת מתוקים וכוס יין מבעבע. במנות שיוגשו: טרטר טונה אדומה עם קרם אבוקדו בוויניגרט אסייתי; סלט תמנון ושעועית ירוקה; פולנטה רכה עם תבשיל ארטישוקים ותרד; מרק ערמונים וארטישוק ירושלמי; ושוק אווז קונפי עם פירה.
סבבים: 18:45 או 21:00
מחיר: 325 ש"ח
לטשרניחובסקי 6