מועצת החלב: הכריכים הכי מפנקים בשכונה

הן רכות ומתקתקות, יש בהן תועפות של חלב וחמאה, והן יכולות להכיל בקרבן טעמים רבים והפתעות שונות. לחמניות החלב הן הכריכים הנכונים של החורף

לחמניית חלב עם שרימפס, אריא. צילום: גל זהבי
לחמניית חלב עם שרימפס, אריא. צילום: גל זהבי
17 באוקטובר 2017

1. שרימפס רול – אריא

השף גיא גמזו הגה את לחמניית השרימפס שלו כמנת אוכל רחוב כשהשתתף באירוע קולינרי עירוני. ביולי האחרון הוא החל להגיש אותן באופן קבוע במסעדה ובבר. מדובר בלחמניית חלב צרובה בחמאה, ממולאת בשרימפס קצוץ ידנית עם קרם לימון יפני וטוגראשי פיקנטית (58 ש"ח). שמועות בענף גורסות שגמזו זומם לפתוח בית אוכל שלם שמוקדש לכריכי לחמניות החלב הללו.

אריא

הפכה לדיירת של קבע בתפריט. לחמניית חלב עם שרימפס, אריא. צילום: גל זהבי
הפכה לדיירת של קבע בתפריט. לחמניית חלב עם שרימפס, אריא. צילום: גל זהבי

2. פורן בורגר – אמריקה

במסעדת אמריקה מבינים שפורנו מוכר. זאת הסיבה שתמצאו אצלם בתפריט מנה הנקראת פשוט "פורן המבורגר". מדובר בלחמניית בריוש צרובה בחמאה שמבטנה מתפרץ המבורגר משוח איולי כמהין, צ'דר זולג שספון תחת ביצת עין, טבעות בצל וכבד אווז (84 ש"ח).

אמריקה

גם המבורגר, גם איולי כמהין, גם כבד אווז: פורנבורגר, אמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו
גם המבורגר, גם איולי כמהין, גם כבד אווז: פורנבורגר, אמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו

3. בורגר בייקון אומנטל – 26 בורגר גורמה

בהתאם לנהוג בפריז, אם אין לחמנייה תעשייתית רגילה, הגישו את הקציצה בבריוש – וכך עושים העולים מצרפת שהקימו את המבורגר 26. המנה הקלאסית מכילה בריוש חמאה עם המבורגר מבשר בקר, בייקון קריספי, גבינת אמנטל, רוטב ברביקיו ביתי ובצל קונפי (57 ש"ח).

26 בורגר גורמה

4. כריך קפרזה – ברד סטורי

בברד סטורי מתייחסים לבריוש בעדינות יחסית, ומכינים ממנו סנדוויץ' מעודן של קפרזה עם מוצרלה רכה, בזיליקום, עגבנייה ובלסמי (44 ש"ח).

ברד סטורי

5. כריך גבינת שמנת וחביתה – לחמנינה

לחמנינה מצויה באובססיית בריוש. אם לא די בכך שהחלו לאפות בחגים ובימי שישי חלות בריוש גדולות ובוהקות על בסיס חמאה צרפתית וחלב (החלות נמכרות בתבנית בריוש ענקית תמורת 20 ש"ח), הרי שבמקביל תוכלו לרכוש או לאכול במקום כריך של לחמניית בריוש אישית עם גבינת שמנת וחביתה (22 ש"ח).

לחמנינה

6. קורנביף בראס אל חנות – EATS

בקפטריה שבבית חנה מגישים כריכים בלחמניות חלב לאורך כל שעות הפעילות. בבוקר אלה לחמניות חלב עם סלט ביצים ובצל מקורמל (14 ש"ח), ומשעות הצהריים מדובר בכריך הודו וגאודה עם חרדל וקורנישונים (24 ש"ח) או בכריך קורנביף מוקפץ בראס אל חנות, עם שמנת חמוצה, פלפל חלפיניו וסלטון של בצל מוחמץ וסומאק (44 ש"ח).

איטס

7. ספייסי קריספי צ'יקן – יא־פאן

מתברר שהשמועות על לחמניית החלב הגיעו עד יפן, כך לפחות לפי יובל בן נריה, שמגיש ביא־פאן שתי מנות מהז'אנר: ספייסי קריספי צ'יקן שמתערסל בלחמניית חלב רכה ועליו חסה אייסברג, בצל סגול וגבינת צ'דר (58 ש"ח), והמבורגר־יאקי בלחמניית חלב רכה, עם קימצ'י מלפפונים ורוטב ברביקיו (58 ש"ח).

יא-פאן

ספייסי קריספי צ'יקן או המבורגר יאקי בלחמניית חלב. יא-פאן. צילום: יפית שמחה
ספייסי קריספי צ'יקן או המבורגר יאקי בלחמניית חלב. יא-פאן. צילום: יפית שמחה

8. עראייס דג ים – אונזה

באונזה החליטו השפים אריק דרחני ומולי מגריסו להגיש את הבריוש בגרסה שמזכירה ערייס. זאת הסיבה שתמצאו פה מנת חלת בריוש מעוכה במחבת פסים עם דג ים עם עשבי תיבול. המנה מוגשת עם מטבוחה בימי ראשון טורקיים (56 ש"ח).

אונזה

9. לחמניית קניונים תאילנדית – FIFI'S

באסייתית הקטנטנה מגישים מנה קטלנית שנקראת פשוט לחמניית קניונים תאילנדית. עם ההזמנה תקבלו לחמניית חלב עשירה בחמאה שנאפית במקום וממולאת במיונז, שום, ג'ינג'ר, פטה "אסאדו", בצל ירוק, בצל מוחמץ, בזיליקום, כוסברה, צ'ילי, סויה, ליים ו"קדאיף" של בקר מיובש ומומלח (48 ש"ח).

פיפיז

אסאדו וקדאיף בקר מיובש –  פיפיז. צילום: ירון ברנר
אסאדו וקדאיף בקר מיובש –  פיפיז. צילום: ירון ברנר

10. גלידה רול – ג'לטרייה

לסיום תוכלו להתלקק עם גלידה בתוך בריוש. זה קורה בג'לטרייה. תוכלו לבחור בטעם הגלידה שתחפצו מתוך טעמי הגלידה החבויים בסירים ומשתנים מדי יום. כדורי הגלידה מוגשים בלחמניית בריוש חמה וטרייה שנאפית במקום (28 ש"ח). כמות הבריושים הנאפים במקום מוגבלת ולכן שווה לבדוק לפני שמגיעים שטרם אזלו.

ג'לטרייה
[interaction id="59d229382d94910001ce8799"]