לילה לבן אמנותי: 5 המלצות לילה לבן לשוחרי המיצבים והמיצגים

"מנגינה של נזק ודאי" (צילום: אייל אגיבייב)
"מנגינה של נזק ודאי" (צילום: אייל אגיבייב)

הערב (חמישי, 30.6) זה קורה: אמנות או נמות מעייפות, אפשר לומר. גם באיזורי האומנות הפלסטית, הקולנוע, המחול והתיאטרון ללילה הלבן יש הרבה מאוד מה להציע - עד שבאמת לא תרצו ללכת לישון ויסתובבו לכם איורים בתוך האישון כאילו אתם בסרט מצויר

אם אתם יותר בווייב של שיטוט קליל בין אירועים שונים בעיר, התנסות בחוויות מעניינות שדורשות מכם בעיקר להפעיל את הראש ופחות את הגוף, זה הליסט בשבילכם. מסרטים דוקומנטריים, דרך מיצגים אור קוליים ועד מופעי מחול וטעימות יין מתחת לכיפת השמים – כאן תוכלו למצוא מזור לכל הצרכים האומנותיים שלכם. נשמע כמו לילה מטורף במוזיאון 5 או לא יודעים, כמה סיקוולס היו לסרט הזה?

לילה לבן ויום הולדת 90 למוזיאון תל אביב

מלבד הופעה מרימה לאללה של טיפקס ואיחוד של ״ילדים סורגים לאלוהים״ (עידן אלתרמן ואבי גרייניק), תמצאו במוזיאון האהוב מבוך של הזיות וחוויות מכל קצוות הקשת. מופע דראג, מופע אקרובטיקה, הרצאה של קובי פרג׳ האהוב, משחקי קופסא ענקיים, סדנת מקרמה, שזירת פרחים, אומני קריקטורה, סדנת פוטוגרמה – ואפילו סדנאות הכנת שרשרת שם על גרגר אורז וחידון נוסטלגי בהנחיית אבשלום קור.
הכניסה לאירוע מגיל 18. חינם, בהרשמה מראש למחזיקי דיגיתל בלבד, מוזאון תל אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27. בשעות 21:00 – 01:00

מוזיאון תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
מוזיאון תל אביב (צילום: שאטרסטוק)

>> הלילה הלבן חוזר: האם חיי הלילה של תל אביב מתו? לא. ואתם?
>> אומרים שהיה פה שמח: 5 המלצות לילה לבן למי שאוהב נוסטלגיה
>> לה פאמיליה: 5 המלצות לילה לבן למי שמסתובב עם המשפחה

הקרנות, מיצגים ווידאו ארט בתדרXמוז״א

בנוסף להופעות ולמסיבות, אי אפשר לשכוח שמוזיאון ארץ ישראל הוא בראש ובראשונה – מוזיאון. נטע לי פלדסמן ואיציק מור יערכו הקרנות וידאו ארט ברחבי המוזיאון ותאי רונה ומג׳דרה אייז יציגו בפלנטריום את הפרויקט החדש שלהם – 360 מעלות של פרויקט אודיו ויזואלי עם פסקול חי. בנוסף יוקרן הסרט שזה בפרס הצילום של פסטיבל דוקאביב, ״לוס אנג׳לס דרום: מחזמר דוקומנטרי״, שמספר את סיפורו של מתקן שעונים מהעיר התאומה של אל.איי: קריית מלאכי. אבל, וזה אבל גדול, ״עולה לראש״, הסרט החדש והמצופה מאוד של ערוץ הכיבוד יוצג באירוע בהקרנת טרום-בכורה, ואפשר גם לבוא רק בשביל זה כי זה נורא הגיוני.
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, הסעות מבית רומנו.
המופע של תאי רונה ומג׳דרה אייז יערך בארבעה סבבים: 20:30 ⇽ 22:00 ⇽ 23:30 ⇽ 01:00, ויעלה 30 שקלים ללא כרטיס כניסה למוזיאון.
כרטיס לסרט הדוקו או לערוץ הכיבוד יעלה 77 שקלים וכרטיס הכניסה למוזיאון מגולם במחיר הסרט. 

תאי רונה. צילום: נדב יהלומי
תאי רונה. צילום: נדב יהלומי

לילה לבן בסוזן דלל

כמובן שמופעי המחול המרשימים ביותר בפסטיבל יתקיימו בפנים ומחוץ לסוזן דלל, בירת המחול של נווה צדק. והם מגיעים עם מוזיקה חיה וטעימות יין ומעדנייה למבקרים – כי אם לצפות במחול, למה לא להשתכר ולנשנש תוך כדי?
מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5, כניסה חופשית. 19:00 עד חצות.

"מחול בחוץ", ברחבת סוזן דלל. צילום: מקס דמיטרייב
"מחול בחוץ", ברחבת סוזן דלל. צילום: מקס דמיטרייב

>> די להתנשא: 6 המלצות לילה לבן למי שמגניב מדי
>> יצאנו לרקוד: 5 המלצות לילה לבן למי שחייב להזיז ת'טיזי

אמנות לאורכו של שוק התקווה

כל אירועי הלילה הלבן בשכונת התקווה שווים ביקור. ממש כל אחד ואחד. אבל לחובבי האומנות יש כמה היילייטים שנפרשים לאורך השוק של השכונה:

״אספלט, טל, פלורצסנט, ירח״ – מופע מחול מאת יעל סופר סמסון, הלל פרלמן, הילה גיל ו״Nico Teen״ (זוהר שפיר, על המוזיקה) שהדמויות בו משתמשות בשוק הריק – בבאסטות ובמרחבים המושבתים לעת ליל – כבמה למסע תנועתי מרגש. 

שוק התקווה – ״שוק התקווה״ – עבודה של האמן והאדריכל רועי פביאן, שמייצר מיצג קולי מרחשי שוק ומסחר שאופייניים לשעות היום. בערבוב של רעשים אלה עם החלל הריק של הלילה, נוצרת המולת יום שמכסה את המרחב הלילי והשקט.

סטודיו ״FUNFUN״ תקווה  – צחי זקי אבינועם, רותם מקרית גת, ג׳קי דורון לוי ויוסף למפל יפתחו סטודיו פנזינים לערב אחד, בו יעבדו יחד תושבי השכונה והמבקרים סיפורי שכונה גנוזים וסיפורים אישיים בטכניקות של קופי פייסט ידני, איור, צילום וכתיבה לכדי פנזינים אישיים. 

שוק התקווה. צילום: אנטולי מיכאלו
שוק התקווה. צילום: אנטולי מיכאלו

״שקוף״ – עבודת וידאו של אמנית הניו-מדיה רומי ארדן. על דלתות הגלילה של מחסני הבאסטות נפתח צוהר לעולם הרוחש של חיי היום יום של המחסן, זה הצופן בחובו פעילות אינטנסיבית של פריקה וטעינה, אחסון של סחורה ומגוון פעילויות אחרות.

בסטודיו יורם לוינשטיין תוצג "טוב", הצגה מאת המחזאי ס. פ. טיילור – המחזה, שזכה להצלחה בין-לאומית, מספר את סיפורו של ג׳ון האלדר – איש משפחה למופת, בעל מסור, אב דואג ובן שמטפל באמו החולה. חייו של ג'ון, הסופר והמרצה הנערץ, עומדים להשתנות עם עליית הנאצים לשלטון. דרמה מוזיקלית בליווי הרכב נגנים. בתום ההצגה תתקיים שיחה בין הקהל לשחקניות וליוצרים.
אולם המופעים ״עבאס״ של הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין ברח׳ חנוך 19, 20:30. מחיר כרטיס מיוחד ללילה הלבן באמצעות קוד קופון לרכישה באתר הסטודיו למשחק או בטלפון 3006 – 45 שקלים. כל המיצגים בשוק התקווה: מ-20:00 עד חצות, כניסה חופשית

במה פתוחה – לילה לבן במרכז הקהילתי ״אריק איינשטיין״

לאמנים בנפשם שגם אוהבים להופיע, מומלץ להגיע לבמה הפתוחה ״כל כישרון צריך מרפסת״ במרכז הקהילתי שברחוב דב הוז. מרפסות המרכז יהפכו למשך ערב אחד לבמה פתוחה בעבור הצגות כישרונותיהם של תושבות ותושבי השכונה. לאחר הבמה הפתוחה תתקיים הופעה של אמן המש-אפים (והרווק הנחשק לשנת 2021) עידו ברטל.
מרכז קהילתי אריק איינשטיין, רחוב דב הוז 16, 20:00, כניסה חופשית

עידו ברטל – גם רווק נחשק שלנו (צילום: מיקה גורוביץ | ע. צלמת: אמבר אופיר, גל בומנדיל | צולם במלון בוטיק אסמבלאז')
עידו ברטל – גם רווק נחשק שלנו (צילום: מיקה גורוביץ | ע. צלמת: אמבר אופיר, גל בומנדיל | צולם במלון בוטיק אסמבלאז')