מה מזמינים היום: באיטלקית זה אומר "זהב", בעברית זה פשוט טעים

רק תראו איזה נגיס זה. אורו. צילום: מתוך האינסטגרם oro.tlv
רק תראו איזה נגיס זה. אורו. צילום: מתוך האינסטגרם oro.tlv

תאמינו לנו, האיטלקים יודעים איך לחיות. הביגוד תמיד בסטייל, היין נמזג בנדיבות והכריכים פריכים ברמה שאנחנו צריכים. אז אולי לשתות יין בצהריים קשה יותר כשעובדים במשרד, אבל המינימום שאתם יכולים לעשות זה להתארגן על הכריך הנהדר הזה

קל מאוד לטעות ולזלזל בטוסט. הרי בישראל, ארץ החפיף והסודוך, טוסטים זו גרסתו הנמוכה ביותר של הכריך, מה שעושים כשהלחם עייף, המילוי לא מספק והדבר היחיד שיכול להציל את הבלגן זה הוא מכת חום לוחצת. כלומר, אנחנו מדינה שהפכה את הטוסטר משולשים לפאנץ'. אבל לא כך חייב להיות הדבר, יש אלטרנטיבות. רק שאלו את האיטלקים, שהפכו את הטוסט לפניני – מהכריכים המהנים ביותר לנעוץ בהם שיניים – שפועל על אותו עיקרון של הטוסט, רק עם רכיבים פי אלף יותר איכותיים מהסודוך השכונתי שלכם.

>> עסק פלורנטינאי: המקום בו המתוק מנצח גם את דאנקן דונאטס

בתל אביב ישנו מקום קטן בשם "אורו" שמתחבא על פינה בגן החשמל ומגיש פניני מעורר תיאבון שיספק כל קרייב שיש לכם – מבשר מתפרק שנמס בפה בחגיגת טעמים ועד לגבינה מותכת שנמתחת עם כל ביס. אבל מה שהופך את הפניני של אורו לארוחה קטנה ומושלמת זה הלחם שלהם – כל כך פריך עד שאשכרה הוא משמיע את הצליל *קראנץ*, אבל בפני מלא בבצק רך ואוורירי שסופג את טעמי המילוי. טיפ קטן: בכל פניני בשרי אפשר להכפיל את כמות המילוי בעלות ממש סבירה של 12 ש"ח.

אורו (צילום יעקב בלומנטל)
אורו (צילום יעקב בלומנטל)

מנה מומלצת? פניני אונטריב מעושן (49 ש"ח), ממולא בבשר צלע מושרה במרדינה עם איולי צ'ילי בזיליקום, בצל מקורמל, עלי רוקט ועגבניה, ארוזים בלחם הנהדר הזה. כריך צהריים משמח כל לבב וממלא כל בטנן.
יש אופציה לטבעונים? מעבר לסלטים הצפויים וכמה ירקות, סלקים וארטישוקים בטאבון, ישנם כמה כריכים מצוינים לטבעונים עם תחליפי גבינה ברמה גבוה, אבל מכולם אנחנו ממליצים על הפניני אודם פקאן (48 ש"ח).
איך מזמינים? בוולט או במשלוחה
ואם לא בא לי? אז מה דעתכם על בייגל מטורף, שזה תמיד פיתרון נפלא לארוחה קלילה. אם גם זה פחות מתאים לכם, בטוח שתמצאו משהו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.