מה מזמינים היום: אוכל ביתי מחמם שמרגיש כמו שמיכת פוך מבפנים

סאלוף ובניו (צילום: אינסטגרם של סאלוף ובניו)
סאלוף ובניו (צילום: אינסטגרם של סאלוף ובניו)

זמנים קשים דורשים אמצעים קשים, ורעב קשה דורש מרק בשר תימני. יש לנו בדיוק את מוסד האוכל הוותיק והביתי שיכין לכם קדרה, תבשיל או אפילו ג'חנון, אם רק תרצו. ואתם תרצו, כי מי יסרב לארוחה כל כך משביעה ומשמחת לב ובטן?

המונח "אוכל ביתי" הוא, יש להודות, די מתעתע. כי, כאילו, בית של מי? בפועל, מדובר במונח גג שמרכז תחתיו כמה סוגי מאכלים שונים – מרקים, בשרים בבישול ארוך, תבשילים מבעבעים, ירקות ממולאים ומשום מה, גם לא מעט אוכל תימני. טוב, לא תשמעו אותנו מתלוננים על זה, ובטח לא אם זה מגיע ממוסד האוכל התל אביבי הותיק שמדלג בין שוק התקווה לשוק לוינסקי כאילו יש לו קורקינט מרחף.

"סאלוף ובניו" האחד והיחיד מאכיל כבר שנים פלורנטינאים רעבים על לוינסקי, ועוד לפני כן היה מוסד מוכר ואהוב בשכונת התקווה, כך שאפשר לסמוך עליו שכאשר תזמינו ממנו אוכל ביתי, יש חתיכת בית שיעמוד מאחוריו. הבשרים מתפרקים מרוב בישול, המרקים כבר הפכו למיתולוגיים (ביחוד המרק בשר התימני, עם חילבה והסאלוף), ואפילו מציע כמה קלאסיקות בצק תימניות (אתם יודעים איזה) במידה ובא לכם לסגור פינה. סליחה, במקרה של בצקים תימנים, הביטוי המדויק הוא "לסתום פינה".

מנה מומלצת: הכל תלוי כמובן בטעם וחשק עד כמה אתם רוצים להיכנס לתרדמת מיד אחרי ארוחת הצהריים, אבל אנחנו ממליצים על תבשיל שאוויה – תבשיל כתף בקר בבישול איטי שירדים לכם את הנשמה (55 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? הו כן. אחד היתרונות באוכל ביתי זה שפתאום יש המון אופציות של תבשילים על בסיס ירקות, ובסאלוף תוכלו להזמין תבשיל ירקות ברוטב אדום (42 ש"ח) או תבשיל חריירה (42 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט ובאתר
ואם לא בא לי? אז אולי תשקלו להזמין משלוח של פיצה יוונית עמוסה בבשר, אבל אם אתם רוצים משהו שונה – יש עוד המון דברים טובים ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, אז אולי שם תמצאו משלוח יותר לטעמכם.