לראשונה: קווי נעים בסופ"ש יופעלו בליל הסדר. המדריך המלא

נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

היסטוריה: לראשונה מאז הפעלתם, קווי השבת של מיזם התחבורה "נעים בסופ"ש" יפעלו גם לאורך החג (וגם בחג השני) ויאפשרו לעשרות אלפי ישראלים להגיע למחוז חפצם ללא רכב פרטי. איך נוסעים, מתי נוסעים, לאן נוסעים ואיזה קו יביא אתכם לסינמה סיטי או לחומוס באבו גוש? כל הפרטים בפנים

לדברים טובים מתרגלים מהר, בעיקר אם הם חינם, ושירות התחבורה הבינעירוני "נעים בסופ"ש" שמפעילה עיריית ת"א-יפו בשיתוף 11 רשויות מקומיות נוספות הוא בהחלט דבר טוב כזה. התחליף הזה לתחבורה ציבורית הפך לאחד מהשירותים הפופולריים והאהובים ביותר שמעניקות הרשויות לתושביהן, והוא ממשיך להתרחב עם הזמן ולשרת עשרות אלפים מדי שבוע ולאפשר גם למי שאינם בעלי רכב פרטי להתנייד במהלך השבת. ועכשיו חידוש: גם בליל הסדר.

>> קואליציית חולדאי איבדה את אמון הבוחר עוד לפני שהתחילה // טור דעה

במהלך חג הפסח וליל הסדר (23.4-22.4) וגם במהלכו של החג השני (29.4-28.4) יפעל שירות נעים בסופ"ש במתכונת סוף שבוע, וזאת לראשונה בתולדות השירות (השירות יפעל כרגיל גם במהלך סוף השבוע הקרוב עצמו). המהלך הזה יאפשר לרבים להתנייד גם ללא רכב פרטי בין ארוחות החג ברחבי גוש דן ומעט מחוץ לו (אהלן אבו גוש!), וכמובן גם להגיע מחוץ לעיר אל האטרקציות המרכזיות שיש לתל אביב להציע במהלך החג מנמל תל אביב ועד נמל יפו. לטובת מי שישתמשו בשירות לראשונה במהלך החג הזה, הנה כל מה שצריך לדעת:

קחו את הסירים ובואו לסבתא. נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
קחו את הסירים ובואו לסבתא. נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

איך נוסעים?

מורידים את אחת מאפליקציות התחב"צ – מוביט, אוטובוס קרוב או רב פס – והולכים אל התחנה הקרובה לביתכם. הנסיעה, כזכור, חינם.

מתי האוטובוס מגיע?

תדירות הקווים נקבעת בידי הרשויות המקומיות המשתתפות, על פי הביקושים ועל פי יכולתן הכלכלית לממן אותם. קווים מספר 705 עד 710, שחוצים את תל אביב לאורכה ולרוחבה ומשמשים רבים מתושבי העיר, מגיעים מדי חצי שעה. שאר הקווים שומרים על תדירות קבועה של אוטובוס אחד בשעה.

לאן בתל אביב אפשר להגיע?

לכל מקום כמעט. קווי נעים בסופ"ש פרוסים כך שהם חולפים בין מרבית חלקי העיר, מרמת החייל וצומת גלילות בצפון ועד צומת וולפסון ושכונות דרום מזרח העיר בדרום. זאת גם הדרך הנוחה ביותר להגיע למרכז העיר, לחופי הים, לאזורי נמל תל אביב ונמל יפו ואפילו לפארק הירקון ופארק בגין.

איזה שקט. חוף הים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
איזה שקט. חוף הים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

באיזה שעות פועל השירות?

השירות יפעל בערבי החג וביום שישי החל מהשעה 16:00 ועד 01:00 בלילה, ובשבת ובחג החל מהשעה 09:30 בבוקר ועד 19:00 בערב.

מה עוד צריך?

כדאי להצטייד במספר הטלפון של מוקד השירות של נעים בסופ"ש: 03-7313911. וכדאי גם לבקר באתר כדי לתכנן ולוודא את המסלול.

לאן נוסעים?

קו 705: בין הדודה מגבעתיים לסבתא מחולון. הקו יוצא מגבעתיים ועובר דרכה, ומשם אל ארלוזרוב-נמיר, כיכר רבין, הטיילת ושוק הפשפשים היפואי בואכה צומת וולפסון. קו אטרקטיבי מאוד למי שרוצים להגיע אל החוף בחג.

קו 706: לא יודעים מה איבדתם בצומת מורשה, אבל מדובר בנקודה אסטרטגית חשובה ברמת התחבורה וממנה תוכלו להמריא דרך שכונות צפון תל אביב לשדרות רוטשילד ומשם לאכול חומוס ביפו או להתאשפז בבית חולים וולפסון.

קו 707: מישהו צריך לרמת השרון? כי זה הקו שיביא אתכם לשם ואף חשוב מכך, יחזיר אתכם משם. הקו הזה הוא גם אחד המרכזיים שעוברים בשכונת פלורנטין.

קו 708: חברים ברמת החייל? לא נורא. אנחנו לא שופטים. אפשר להגיע בקלילות מכל מקום בעיר כמעט, כשהקו הזה חולף בצירים מרכזיים כמו דיזנגוף ורוטשילד.

 קו 709: עזבו הכל ובואו נלך לסרט. הקו הזה יביא אתכם לסינמה סיטי גלילות בצדו האחד, ועד פארק בגין בדרום-מזרח העיר בצדו השני ומשרת את השכונות באזור (יד אליהו, שכונת התקווה, הארגזים).

עומדים אנו בשערייך. סינמה סיטי (צילום: עידן אסלן)
עומדים אנו בשערייך. סינמה סיטי (צילום: עידן אסלן)

קו 710: כל הדרך לגיסתכם בקריית אונו. אנחנו לא נתנשא כאן על קריית אונו. וגם לא על גיסתכם. בצד השני של הקו נמצאת סינמה סיטי. רק אומרים.

קו 711: לא משנה איפה זה שוהם (בין מודיעין לנתב"ג, אבל לא משנה), זה הקו שיביא אתכם לשם מתל אביב או להפך. בתוך תל אביב הוא מתנייע בעיקר על ציר רוטשילד-דיזנגוף.

קו 712: פה זה כן מודיעין. הקו שמחבר בין תל אביב לקונגלמרט מודיעין-מכבים-רעות דרך כביש 431. שימושי, מה נגיד.

קו 713: עושים סדר בהוד השרון? זה כנראה עדיף על לעשות בלאגן בהוד השרון. סליחה ממש על הבדיחה הזאת. הקו הזה מגיע גם הוא לסינמה סיטי גלילות, ובתל אביב דרך ציר נמיר-אבן גבירול כל הדרך עד לחוף הבננה ביץ'.

קו 714: אם סבא גר בכפר סבא, זה הקו שיארגן אתכם. הוא חולף גם בנקודות אסטרטגיות ברעננה (מסוף רעננה) ובהרצליה (צומת הסירה).

כאן לא נעים בסופ"ש. ירושלים (צילום: יחסי ציבור)
כאן לא נעים בסופ"ש. ירושלים (צילום: יחסי ציבור)

קו 715: הכי קרוב שתגיעו לירושלים. הקו שנוסע מתל אביב למבשרת ציון ובחזרה חולף גם באבו-גוש, והמשמעות של זה ברורה: אפשר לאכול חומוס באבו-גוש בחג גם בלי להיכנס לרכב הפרטי. לא אמרנו חומוס טוב. אם כבר אתם שם לכו לאכול קבבים אצל נאג'י.

קו 716: יש לכם דודים בנס ציונה. לכולם יש דודים בנס ציונה. אם אין לכם דודים בנס ציונה, קחו את הקו הזה לנס ציונה, תתפסו את הדוד הראשון שאתם רואים, חבקו אותו ואמצו אותו כדוד הנס-ציונאי הרשמי שלכם. זה מה שעושים בנס ציונה. אנחנו די בטוחים.