סשימי לאב: 13 המסעדות שמגישות את הסושי הכי טוב בתל אביב

סלאס. תנו בסושי (צילום: אור גינסברג)
סלאס. תנו בסושי (צילום: אור גינסברג)

אין המון סושי מצוין בתל אביב, צריך לדעת איפה לחפש, אבל עם היצע הדגה שיש לנו בישראל זה נס שבכלל יש פה סושיות טובות אז תגידו תודה. לכבוד האביב והחמסינים המתקרבים אספנו את המיטב שבהן, כי לא תמצאו מזון קריר, טרי, בריא ומתאים יותר לזמן הזה

27 באפריל 2024

כבר מזמן עברו הימים שבהם היינו מתלהבים כמו ילדות יפניות מסושי. עכשיו אנחנו מתלהבים רק מסושי מצוין, כי כשזה מגיע לדגים נאים לא כדאי להתפשר על איכות. יש סושי איכותי ומהוגן בתל אביב, אבל צריך לדעת איפה למצוא אותו. אז מצאנו. במהלך השנה האחרונה איבדה הרשימה הזאת את יאקימונו הילטון, שהייתה כנראה הסושיה הטובה בעיר, כך שעכשיו המרוץ לכתר פתוח. אז רוצו.

>> מסורת של חג תל אביבי: 15 מסעדות שיספקו לכם את התשוקה לחמץ 

אוקינאווה

יש לנו סימפטיה ליפנית השכונתית מגן החשמל ונווה צדק, מקום שאפשר לסיים בו ערב על סושי ודרינק מבלי להזדקק להלוואה בריבית רצחנית. רולים לא מתחכמים מדי מדגים ו/או ירקות ומנות מהמטבח היפני מייצרים יחדיו אופציית ארוחה קלילה, שבהפי האואר משתלמת אף יותר. לכבוד יום הסושי הבינלאומי, בכל הזמנת רול מקטגורית סושי ספיישל מקבלים רול בחינם מקטגורית סושי אינסיידאאוט (18-19.6 מ-17:00, בישיבה במקום).
לבונטין 11, שבזי 46

אוקינאווה (צילום אמיר מנחם)
אוקינאווה (צילום אמיר מנחם)

זה סושי/פוד טרמינל

כשבני הזוג ענבר ואיב חזרו לארץ אחרי שנה ביפן והתחילו להכין ולמכור סושי, הם לא תיארו לעצמם שמעסק קטן במטבח ביתי יצמחו מסעדות זה סושי ופוד טרמינל. סוד ההצלחה טמון באווירה קז'ואלית ובפניה לקהל שאוהב סושי אך פחות מתרגש מהטקסיות הכרוכה בו.
אשתורי הפרחי 14, בגין 150

זה סושי (צילום בועז לביא)
זה סושי (צילום בועז לביא)

יאוזה

האסיאתית מצפון העיר מוכיחה שוב שהיא כאן בזכות ולא בחסד. דגים טריים, יחס נכון בין אורז למילוי ואריזה שעושה כבוד לתוכן משדרים רצינות שמתבטאת בצלחת. לחלק מהרולים יש נטייה לכיוון פיוז'ן נוצץ אך כשנצמדים לקלאסיקות ולפשטות – ניגירי טונה למשל – אי אפשר לטעות. במבצע לכבוד יום הסושי הבינלאומי מזמינים רול מהתפריט ומקבלים רול נוסף בחינם (שני, 19.6)
איינשטיין 10

יאוזה (צילום יוגב מאיר)
יאוזה (צילום יוגב מאיר)

מון

לא תמיד צריך למשכן כליה עבור סושי. הרשת הוותיקה היא גו טו אהוב וטוב לימים שמתחשק לנשנש כמה רולים בג'ינס וכפכפים, לשתות משהו ולחזור הביתה בהרגשה שהחיים בסך הכל די נחמדים.
בוגרשוב 58

מנטנטן

על הראמן אין צורך להכביר מילים, אבל יש עוד כמה סיבות טובות להגיע למנטנטן, למשל סושי מקצועני וסשימי מדגים שעד לא מזמן שחו בים. קומבינציית הניגירי מצטיינת במיוחד, דגים ושרימפס צרובים בעדינות עם מיונז יפני, טוביקו ותוספות שמותירות את הבמה לכוכבים הראשיים. ביג לייק, וגם לעיצוב ולאווירת האיזקאיה.
נחלת בנימין 57

ביג אין ג'פאן. מנטנטן (צילום אנטולי מיכאלו)
ביג אין ג'פאן. מנטנטן (צילום אנטולי מיכאלו)

מינה טומיי

לפני מספר חודשים השיקה האסיאתית מרחוב הארבעה תפריט סושי חדש ורחב יריעה שמתכתב עם המסורת ועם החך הישראלי תאב החידושים. ביום הסושי הבינלאומי (כלומר, היום) יוגשו שלושה רולים ספיישל: Sakura Roll (סלמון, אבוקדו ועיטור טטאקי טונה אדומה צרובה), ZEN Roll (ספייסי טונה אדומה ואבוקדו) ו-Kami Roll (טונה אדומה, אבוקדו, בטטה ועירית, מעוטר בטטאקי סלמון צרוב ושקדים קלויים).
הארבעה 17

רק ביום הסושי, רול סאקורה (צילום אסף קרלה)
רק ביום הסושי, רול סאקורה (צילום אסף קרלה)

ניני האצ'י

היפנית הוותיקה בבן יהודה כשרה אמנם אך פרט זה בטל בשישים לנוכח הסושי, שהוא תמיד צבעוני ומשמח. לנשים בהיריון שנושכות שפתיים עד הלידה מיועד פס הכנה נפרד שמייצר רולים וניגירי מירקות ודגים אפויים.
בן יהודה 228

סיטארה

כשצריך להרשים את החברים של בת הזוג או להתארגן לערב סושי, מארז המסיבות של סיטארה הוא החומר שממנו עשויים חלומות: מגש ענק בשחור וזהב (מפלסטיק. הגיע הזמן לטפל בכך) ובו רולים וניגירי יפים כל כך שאי אפשר להפסיק לזלול. כבד אווז, כמהין ובטטה סגולה מאותתים על רף המחיר שהוא כמקובל במסעדות יוקרה אך התמורה יותר מאשר מוצדקת.
הרצל רוזנבלום 8

המסעדה של השף אור גינסברג אינה מוגדרת כיפנית במלוא מובן המילה, אך בחרנו לצרף אותה לרשימה בגלל הדגים. כדייג בעבר, ששליטתו בנושא הרשימה את שופטי משחקי השף, גינסברג נמצא במרדף מתמיד ובלתי מתפשר אחר הדגים הטובים ביותר. הסושי בסלאס יצירתי, צבעוני, אסתטי והכי טרי שיש.
רבי תנחום 6, יפו

פו סושי

הפיוז'ן האסיאתי שקבוצת קיסו מתמחה בו משתקף בתפריט של פו סושי, בר-מסעדה שפונה לקהל שמעדיף את הסושי שלו צבעוני ופרוע. וגם לזה יש מקום במדינת כל אזרחיה.
דיזינגוף 302

פו סושי (צילום יח"צ)
פו סושי (צילום יח"צ)

גרין רול סושי

כמה טבעונים שאנחנו מכירים שומרים את גרין רול במועדפים למקרה של התקפת מאנצ'. קומבינציות, סנדוויץ׳ סושי, ניגירי ועוד מתאימים גם להריוניות שיכולות לזלול רולים בלי לחשוש.
מונטיפיורי 40

קיטו קאטו

מסעדת הקז'ואל היפנית בדיזינגוף סנטר מכירה את קהל היעד שלה. רולים צבעוניים, גרפיקה בוורוד, חצר חמודה ותפריט שמותאם לחיך הישראלי מייצרים ספוט תוסס ושמח לארוחת צהריים קלילה או ערב עם חברים.
דיזנגוף 64

TYO

למרות ששמה נקשר בסלבס נוצצים, TYO אינה עושה לעצמה הנחות. שף יאמה סאן יצר תפריט עכשווי שמצליח להעביר את רוח המקור מהקונספט ועד לצלחת. ומה שקורה במסעדה נמשך במשלוח שמגיע באריזה ממותגת מהיפות שראינו.
TYO

הסושי של TYO (צילום: יחסי ציבור)
הסושי של TYO (צילום: יחסי ציבור)