עולם חדש ורוד: היי אמא, תראי, הפלנו את הממשלה

(צילום: בן כהן)
(צילום: בן כהן)

הניצחון הגדול יהיה הרגע שנתניהו יעזוב רשמית את בלפור, אבל הרגע הזה עוד רחוק. הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו שומרי הסף האמיתיים של הדמוקרטיה הישראלית. ואנחנו ממשיכים בכל הכוח

22 בדצמבר 2020

המחאה עובדת. מי שהיה לו ספק עד עכשיו, קיבל אמש הוכחה ניצחת. אחרי 26 שבועות של מחאה סוערת הפילה מליאת הכנסת את הסיכוי האחרון להצלת הממשלה הבזיונית בתולדות המדינה. הולכים לבחירות, בפעם הרביעית בשנתיים. אחד מהכוחות המשמעותיים ביותר שדחפו לשם, שהקשו על מכירת החיסול שנתניהו והחליפי שלו הכינו לדמוקרטיה הישראלית, הוא המחאה על כל נגזרותיה, ברחובות ובמדיה, בוואטסאפ של הח"כים ומול ביתם של הנבחרים. אמרנו לכם שנפיל את השלטון. אנחנו, בניגוד לנבחרי הציבור, לפחות מצהירות על כוונותינו מראש. 

(צילום: עידו רז)
(צילום: עידו רז)

כי המחאה, לא רק שהיא עובדת, היא עובדת קשה. בשבת האחרונה ציינו חצי שנה ברחובות. שישה חודשים של הפגנות ענק בכיכר פריז (מספר פעמים בשבוע בחודשי הקיץ), אלפי צמתים וגשרים במחאה, מחאה חליפית מול החליפי בראש העין, צעדות ענק, מפגשים אלימים עם שוטרי ימ"ר, יס"מ ומג"ב, רמיסה על ידי פרשים וחטיפת סילונים לפרצוף ממכת"זיות, מעצרי שווא, דוחות, העלאת מפגינים לניידות וזריקתם במקומות רנדומליים, וכל זה תחת מטחים בלתי פוסקים של הסתה פרועה ושקרים בוטים עלינו מפי פוליטיקאים שהובילו לאלימות פיזית מצד פעילי ימין וסימון "בוגדים". באמת שלא ידענו בעצמנו שיש בנו את הנחישות הנדרשת להתמודד עם כל זה.

עולם חדש ורוד: מי אמר שהמחאה הזאת דועכת?
עולם חדש ורוד: המחאה הזאת הולכת לאן שהיא רוצה

עדיין לא הגיע הזמן להעלאת זכרונות או למנוחה על זרי דפנה כלשהם, אבל קשה שלא להתרגש אל מול מה שקרה אמש בכנסת. סיכול ממוקד ומחושב של חברי כנסת שערקו מסיעתם והפילו את הצעת החוק שהייתה אמורה להאריך מלאכותית את חייה של הממשלה החולה הזאת. 

היה מרגש לראות איך תחושת המיאוס הכללית מהממשלה ומהעומדים בראשה נשמעת סופסוף במליאה, אחרי חודשים שהיא בוערת ברחובות הארץ. הקירות האטומים של המשכן כמו התמוטטו אל מול קול המחאה שפרץ פנימה ברגע האחרון בדמותם של חיימוביץ', זמיר ושפע מכחול לבן שהעניקו לממשלה את המתת החסד שהגיע לה כל כך. 

בפעם הראשונה מזה מי יודע כמה זמן, הקול שלנו נשמע בבית הנבחרים שלנו. הגדיל לעשות ח"כ רם שפע שלשאלה אם הוא בעד או נגד הצעת החוק הוא השיב ב"ביבי הביתה". תענוג. טריק החניונים שלהם וההתפרצות למליאה בסערה בספירה החוזרת לא היה מבייש את המצור על בלפור שהחזקנו מספר פעמים. 

(צילום: בן כהן)
(צילום: בן כהן)

אנחנו פשוט לא מאמינים בממשלה הזאת, על כל חבריה. כמה אפשר לעבוד על כולנו בעיניים ושגנץ יכשיר את השרץ כל פעם מחדש? אף אחד, במיוחד לא הוא, מאמין שנתניהו רואה עצמו מחוייב בצורה כלשהי להסכמים שעליהם הוא חתום, אז למה להמשיך במכירת החיסול של כל מוסדות החוק והמנגנון הדמוקרטי? יבוא יום ודמותו האניגמטית של גנץ עוד תחקר לעומק אבל החל מהיום הוא לא רלבנטי יותר, ספק אם עוד אי פעם יהיה. מעולם לא היה לו מנדט ציבורי אמיתי להכנס לממשלת נתניהו. זה נעשה בגניבה וברמאות. ברור לכולנו שהממשלה הזאת הורכבה טלאים טלאים למידותיו הרעות של נתניהו וכדי לשמש לו שכפץ. 

הניצחון הגדול יהיה הרגע שנתניהו יעזוב רשמית את בלפור, אבל הרגע הזה עוד רחוק ויש עוד הרבה עבודה קשה בדרך לשם. הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו, אנחנו בלבד, שומרי הסף האמיתיים של הדמוקרטיה הישראלית. אין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו ועל היכולת שלנו ליצור שינוי בעולם. זה יהיה גם התפקיד שלנו במהלך מערכת הבחירות הקרובה: אנחנו נהיה הסמן הערכי. עכשיו גם הפופוליזם, ההסתה והשיח האלים, בדומה לנגיף הקורונה, הולכים לעבור מוטציה לקראת הבחירות. מנתניהו אנחנו יודעים כבר מה נקבל ובטוח שהוא ימצא דרך לרדת לשפל חדש. 

אחנו נמשיך בכל הכוח בחודשים הקרובים, כדי לוודא שאחרי מערכת הבחירות הקרובה, סופסוף יתחיל תהליך הריפוי האמיתי של מדינה שלמה שטורללה במשך תקופה ארוכה על ידי מנהיגיה, בזמן משברים ומגיפה. אנחנו צריכים לוודא שבסוף מרץ ישבו נבחרי ציבור ראויות וראויים שעובדים על תיקון מה שנהרס. הם הרסו הכל, אנחנו נתקן. המאבק שלנו לעתיד ורוד, למדינה צודקת וממשל תקין ממשיך בכל הכוח. נותר רק לאחל לכולנו בהצלחה ושבסוף הטוב ינצח. אנחנו חייבים וחייבות את זה לעצמנו. לא נוותר עד שיהיה פה טוב יותר.