אינדי חריף: קובארי בישלה אלבום חדש. ויש לה מתכון למטבוחה

נסיכת האינדי אביגיל קובארי הוציאה השבוע את "זהב אדום", אלבומה החמישי, ולכבוד השקתו בשבוע הבא בבארבי היא מוציאה חוברת עם שירי האלבום ומתכונים שנבחרו ונכתבו בהשראתם, בשת"פ עם השפית רחלי אררה. ביקשנו ממנה את המתכון למטבוחה שקיבלה השראה משיר הנושא ועכשיו הכל אדום אש

אנחנו חיות בעידן שבו כבר לא מדפיסים דיסקים, אבל לכבוד השקת האלבום החמישי של קובארי "זהב אדום" החלטתי להרים מזכרת מיוחדת מהאירוע, שת"פ עם רחלי אררה, שפית ובעלים של "בולו" (מטבח עונתי לאירועים וארוחות בוטיק @bulublog) וחברתי הטובה מירושלים. לכל מי שאוהב חומר וסנטימנט, שירים ואוכל.

מדובר בחוברת שירי האלבום, לצד מתכונים שנבחרו ונכתבו בהשראת השירים. הם ילוו באיורים מתוקים ויפהפיים של אמא שלי, חנה לוינסקי-קובארי. החוברת תימכר בהופעת ההשקה ב-12.7, בכניסה לבארבי, לפני ואחרי ההופעה. בסרטון הזה תוכלו לראות אותנו מבצעות את מתכון המטבוחה ששודכה לשיר הנושא, זהב אדום, כשאנחנו תוך כדי מדברות על אקסים, ומה עושים עם הזכרונות. 

ויש לנו מתכון:

המטבוחה התוניסאית המסורתית, האדומה והמוזהבת, מתוקה וחריפה כמו אהבה ישנה וטובה עם הכל כמו השיעורים הבלתי נמנעים שאנחנו למדים מקשר לקשר.

מצרכים לצנצנת בינונית:

10 עגבניות בשלות (גרסה נפלאה ויוקרתית: עגבניות מגי) חתוכות לקוביות בלי הקוץ ואם בא לכם להשקיע גם בלי הקליפה (אפשר עם קולפן מיוחד או לחרוץ איקס בקליפת העגבניה בחלקה התחתון, לחלוט קצרות במים רותחים ולפשוט את הקליפה).
10  שיני שום ישראלי (קלוף וכמה שיותר טרי) חשוב להשתמש בשום טוב. אפשר גם בסיני היבש שמגיע בתוך רשת אבל זה משמעותית פחות טעים לטעמי.
פלפל חריף פה אתם צריכים לטעום גם את רמת החריפות של הפלפל (בקיץ הם שורפים ת׳לשון, בחורף הם יכולים להיות מתוקים כמו פלפל ירוק) וגם להבין כמה חריף אתם אוהבים. אבל חייבים קצת. לפחות חצי.
3 כפיות גדושות פפריקה מתוקה מאיכות טובה (לא מהסופר, לא בשמן ולא בטיח). 
חצי כוס שמן זית 
מלח לפי הטעם (מוסיפים ממש ממש בסוף הבישול)

אפשר תוך כדי בישול להאזין לאלבום המלא:

אופן ההכנה:

1. שמים את השמן יחד עם שיני השום השלמות והקלופות בסיר רחב עם תחתית כפולה על אש בינונית. כשהשום מתחיל לקבל קצת צבע מוסיפים את הפלפל החריף וכששניהם מתחילים להעלות ניחוח מוסיפים את הפפריקה בבת אחת ומערבבים מהר, ברגע שעולה הניחוח (אחרי שניות ספורות) מוסיפים את העגבניות. חשוב לעבוד מהר בשלב הזה כדי שהפפריקה לא תישרף.

2. מערבבים הכל היטב, מטגנים על אש חזקה מאוד ומדי פעם מערבבים כדי שלא ידבק לתחתית. ברגע שכל הנוזלים מצטמצמים בחצי מנמיכים את האש ומבשלים על אש קטנה במשך 20 דקות בערך, תוך כדי ערבוב ובלבד שלא ישרף, רק יצטמצם אט אט. בערך שלוש דקות לפני שמורידים מהאש, טועמים ומבינים כמה מלח צריך. להתחיל לאט, חצי כפית שטוחה, לערבב ולטעום ולהוסיף רק אם צריך, לפי הטעם, אבל לא הרבה. לערבב היטב.

3. מבשלים עוד 3 דקות עם המלח ומכבים את האש. סבתא מימי ז"ל הייתה מכסה את המטבוחה מלמעלה בשמן זית כדי שתישמר, אני עושה כמותה. מגישה את המטבוחה שהתקררה אחרי זמן הפשרה מיטיב בחוץ על השיש, מושלמת בארוחת שישי עם חלה וטחינה, או כמו שהיה אצלנו, עם מיונז ביתי.

>> אלבומה החמישי של קובארי, "זהב אדום", ראה אור בשבוע שעבר ויושק בהופעה חגיגית בבארבי, 12.7, פרטים וכרטיסים כאן