גינת קריית ספר או פארק המסילה? הקרב על הפארק הכי אהוב בעיר

הבריכה האקולוגית בקריית ספר (צילום: shutterstock)
הבריכה האקולוגית בקריית ספר (צילום: shutterstock)

אחד מאוכלס על ידי הקהל של בית רומנו, השני מאוכלס על ידי הקהל של בית רומנו מלפני עשור, לפני שהם הביאו את הילדים שבעוד עשור ישבו בבית רומנו. אז מה הפארק העירוני הכי טוב בתל אביב (פארק הירקון, אוהבים אותך אבל אתה משהו אחר)

לפני כמה ימים התחשק לחבר ולי לשבת על בקבוק יין בפארק במין דייט צהריים אפלטוני ונינוח. ההתלבטות היתה קשה. בפינה אחת של זירת האגרוף, פארק קרית ספר, הותיק, הרחב והמשפחתי יותר. ובפינה הנגדית, פארק המסילה, הצעיר, הצר, ההיפסטרי. אז איך מחליטים?

פארק המסילה

לוקיישן: הקרבה לבית רומנו עשתה חסד ענק לפארק המסילה, ועד שהמקטע החדש שלו ייפתח ואולי יציע קרבה למקומות נוספים, המיראז' נותר תחנת אספקת הקפה הקבועה לכל באי המקום. מי שמגיע בערב יוכל להנות מפיצות אייקוניות של איל שני שצריך לחכות להן כולה שעה. עוד פלוס ענק הוא הקרבה לנווה צדק שמאפשרת לצאת מהפארק לטיול בחלק מן הרחובות הציוריים ביותר בעיר, לעצור לאכול גלידה ולסיים בשקיעה בים. אבל הפנאי האמיתי בפארק המסילה תמיד יישאר לשבת שם על הדשא ולצפות באנשים רצים מצד לצד בעודך מתמתח ומתלונן על כאבי הגב שלך וכמה חבל שאין לך את המוטיבציה שיש להם.

פה רק מאז הקורונה. פארק המסילה. צילום: shutterstock
פה רק מאז הקורונה. פארק המסילה. צילום: shutterstock

ראש בראש, סיבוב ראשון:
מי המסעדה הכי טובה בעיר, ג'ורג' וג'ון או OCD?
מה המוזיאון הכי טוב בעיר, מוזיאון תל אביב או מוזיאון ארץ ישראל?
איזה שוק הכי טוב בעיר, הכרמל או לוינסקי?
מה החומוס הכי טוב בעיר, אבו חסן או אל קלחה?

אוכלוסיה: הקהל של בית רומנו ברגעיו היותר פסטורליים. בעוד עשור הם יסתובבו עם הילדים שלהם בפארק קרית ספר.
מרחב: צריך להודות באמת, פארק המסילה הוא מקום קצת מוזר. נראה קצת כמו שביל אופניים שלא ידעו מה לעשות עם הצדדים שלו אז דחפו בהם קצת דשא ואמרו "יאללה, מה יש לנו להפסיד". אמנם נראה כאילו הפארק הוא סמל עירוני אך הוא נפתח בסך הכל לפני שנתיים, בזמן הקורונה, מה שמוכיח שטיימינג זה באמת הדבר הכי חשוב בחיים.

אוכלוסיית בית רומנו נרגעת עם קצת ירוק. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)
אוכלוסיית בית רומנו נרגעת עם קצת ירוק. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)

פארק קרית ספר

לוקיישן: מרכזי, מרכזי, מרכזי. קרוב למסעדות, קרוב לסינמטק, קרוב אפילו לקניון במידה ויש לכם מה לעשות שם (אין לכם). אפשר לחצות את הכביש לגרציאני ולהינות מקפה ושלל מאפים או ללכת כמה דקות ולהגיע לתחתית.
אוכלוסיה: משפחתית מאוד. בקיצור, כל האנשים שהכירו בתדר לפני עשור וכבר יש להם ילדים.
מרחב: פארק קריית ספר עוצב על ידי אדריכל הנוף רם איזנברג שאפילו זכה על העיצוב שלו בפרסים. הוא אווירתי, מעוצב נעים ויש בו מרחבים פתוחים של דשא (יחסית למרכז תל אביב כן?). תמצאו שם עצים גבוהים, גינת ירק שיתופית, בריכת דגים מלאה בחבצלות מים ודגים שנראים כמו לקוחים ממאנגה יפנית. קצת כמו, אתם יודעים, איך קוראים לזה… פארק.

המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)
המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)

ראש בראש, סיבוב שני:
איזה המבורגר הכי טוב בעיר, אמריקה, פאט קאו או ויטרינה?
מי הפיצה הטובה בעיר, לילה או לה טיגרה?
איפה עדיף להשתכר, הנילוס או הפיקוק?
לאן תעזבו את תל אביב, גבעתיים או רמת גן?
איפה כדאי לראות סרט, רב חן דיזנגוף או קולנוע לב?

היסטוריה: פארק קריית ספר שנחנך ב-2013 הוקם לאחר עשור של מאבקי תושבים נגד העירייה וחברת הקבלן שלטשו עיניהן על השטח הגדול שהיה לפני כן סדנאות רכב של המשטרה. התושבים מחו באמצעות שתילת עצים שנתלשו כל פעם, הרמת אירועים באזור הנטוש ומאבק משפטי עיקש עד שהעירייה נעתרה לבסוף והחליטה במקום לייעד את השטח למגדלי משרדים להפוכו לפארק גדול ראשון בתל אביב. הפארק עוצב בדיאלוג עם הציבור ובניסיון להבין את צרכיו. המקום באמת נראה ומרגיש ככה.

לדורבן הזה דווקא יש קשר לכתבה. צולם ב-2021 בקריית ספר. צילום: מערכת טיים אאוט
לדורבן הזה דווקא יש קשר לכתבה. צולם ב-2021 בקריית ספר. צילום: מערכת טיים אאוט

המנצח

יותר מאשר לטייל באזור היפה של פארק המסילה אותו אנו כבר מכירים, העדפנו קצת שקט. אם רוצים להתנתק רגע מלחצי העיר, לספוג מעט ירוק וסאונד מרגיע של ציוץ ציפורים, אין עדיין תחליף ראוי לפארק קריית ספר. זה גם קצת מפלט מתרבות ה'לראות ולהיראות' הכה תל אביבית שמלחיצה לא פחות מרעשי העיר.