סמלי השחיתות: המתוקים הכי איקונים בתל אביב

קינוחים שמחזיקים מעמד עשרות שנים, קינוחים שחוזרים אליהם פעם אחר פעם וקינוחים שווה לדלג בשבילם על הארוחה. אלה המתוקים שמצדיקים מסע ברחבי העיר. הצטיידו בכפית וצאו לדרך

(צילום: אריאל עפרון)
(צילום: אריאל עפרון)
7 בספטמבר 2017

כנאפה לשניים

יפו תל אביב

הטוויסט של השף חיים כהן למנה המוכרת כל כך. קינוח זוגי מגבינת כבשים וקוטג', שילוב שיוצר תערובת מעודנת ואוורירית, ואטריות קדאיף מטוגנות בחמאה מזוקקת. מעל יוצקים רוטב סוכר ומי ורדים שנספג באטריות, ומגישים עם ריבת תפוחי עץ.

כנאפה (צילום: אסף רוזן)
כנאפה (צילום: אסף רוזן)

 

30 המנות האיקוניות של תל אביב

20 המנות האיקוניות שהיו בתל אביב ואינן עוד

איך הפכו המנות של יועזר בר יין למנות איקוניות?

איך הפך אייל שני לייצרן האיקונים הקולינריים הגדול של זמננו? 

 

סנט אונורה

הוטל מונטיפיורי

כשהבייקרי הראשון נפתח הכין איתי אלמוג, אז השף-קונדיטור, עוגת סנט אונורה בסגנון פריזאי, שהפכה לסמל לקונידטוריה תל אביבית עילית: פחזניות מקורמלות במילוי קרם פטיסייר, שמוגשות עם קצפת וניל על תחתית בצק עלים. הפחזניות – ללא התחתית – הן אחד הקינוחים האהובים על יושבי הוטל מונטיפיורי.

קראק פאי

M25

הגרסה המקומית לעוגת השיבולת שועל והחמאה של מומופוקו מילק בר הניו יורקית של דיוויד צ'אנג. העוגה הממכרת הוגשה בתחילת הדרך בקפה 48 של יהונתן בורוביץ' בנחלת בנימין וממשיכה להיות מוגשת ב-M25 בשוק הכרמל, שם עובד בורוביץ' כיום.

הקראק פאי של מיטמרקט. צילום: יח"צ
הקראק פאי של מיטמרקט. צילום: יח"צ

 

עוגת גבינה

קופי בר

עוגת גבינה אפויה לפי מתכון של רותי ברודו, שמחבר עוגת גבינה קרה ואפויה ומיושם מראשית ימי הקופי בר. מוגשת בכל מסעדות הקבוצה ונמכרת בבייקרי שלמה.

עוגת גבינה של הקופי בר. צילום: עידית בן עוליאל
עוגת גבינה של הקופי בר. צילום: עידית בן עוליאל

 

בוואריה

השקד

קינוח עם טעם של פעם לפי מתכון סודי של סבתא אסתר מיום הקמת המסעדה בשנת 1964. בוואריה הקרירה מוגשת עם שקדים קלויים וסירופ שוקולד מבקבוק, כי סוס מנצח לא מחליפים.

בבקה

לחמים 

אחרי שכבשה את תל אביב הכניעה עוגת השמרים שוקולד של האופה אורי שפט את ניו יורק הוכתרה כאחת מעוגות השוקולד הטובות בעיר. מתברר שבצק עשיר ותועפות שוקולד עובדים בכל העולם.

בבקה. לחמים (צילום: דניאל לילה)
בבקה. לחמים (צילום: דניאל לילה)

 

טירמיסו

קפה איטליה 

כאן נצמדים למתכון המקורי שהומצא לכבוד דוכס מדיצ'י או בבית בושת, תלוי איזו גרסה תעדיפו: בישקוטים טבולים באספרסו, קרם מסקרפונה אוורירי, מעט אמרטו ואבקת קקאו לפיניש.

טירמיסו קלאסי מבית קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו
טירמיסו קלאסי מבית קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו

 

בסבוסה

סנטה קתרינה 

הבסבוסה הזאת היא יצירה מתוקה ששייכת לשף תומר אגאי ולבת זוגו איה אשוח: היא הביאה את המתכון לעוגת סולת עם סירופ סוכר והל, והוא צירף גלידת מסטיקה ומי ורדים מופלאה שמייצרים במקום

פרנץ' טוסט

פורט סעיד

מאנץ' קלאסי מפרוסות חלה שנאפית במקום. הפרוסות מטוגנות בחמאה – המון חמאה – ומוגשות על קרם פרש, עם מרמלדה שמשתנה לפי העונה ואבקת סוכר. המנה מוגשת בכל השעות שבהן המקום פתוח, כך שאפשר לזלול אותה גם אם הקרייב תופס בלילה, אלא אם כן היא חוסלה על ידי בליינים אחרים.

פרנץ' טוסט. פורט סעיד (צילום: אריאל עפרון)
פרנץ' טוסט. פורט סעיד (צילום: אריאל עפרון)

 

עוגת סאקה

אורנה ואלה

מאז הפתיחה לפני 25 שנים, מסעדת אורנה ואלה הכניסה כמה וכמה מנות ללקסיקון הקולינריה התל אביבי, ולצדן גם כמה קינוחים נהדרים (פבלובה, מישהו?). עם זאת, העוגה הזו היא כנראה הטובה מכל הקינוחים של המסעדה הוותיקה: טורט אוורירי במרקם עשיר משוקולד איכותי עם רמז לטעמי סאקה.

עוגת סאקה. אורנה ואלה (צילום: על אילן)
עוגת סאקה. אורנה ואלה (צילום: על אילן)

[interaction id="59b1562f0f70c80001c27078"]