העיר שלנו: אלו הם הפארקים והחופים האהובים בתל אביב

בלילה הוא הופך לממלכה קסומה. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)
בלילה הוא הופך לממלכה קסומה. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)

אחרי שכל המסעדות, הבילויים, החנויות והאוטובוסים כבר יוצאים מכל החורים, אין ברירה אלא לקום, לאסוף את עצמך וללכת לחבק איזה עץ בפארק. או להימרח על החול ולבהות במים. אלו הם הספוטים הכי פופולריים לעשות בהם את זה

"העיר שלי" הפך להיות אחד המדורים האהובים היותר בטיים אאוט, עם רשימת המתנה לא קצרה, אבל מה שבאמת מעניין בו הוא התמונה הגדולה – ואחרי יותר מ-250 מדורים היא גדולה כמו שלט חוצות באיילון. ישבנו, בדקנו ושיקללנו את בחירותיהם של התל אביבים שהופיעו במדור לאורך השנה ומתוכן ערכנו את הפרויקט שלפניכם בשלל קטגוריות. מסקרנת מכל הייתה השאלה שהרשימה שלפניכם עונה עליה: מהם המקומות שהתל אביבים הכי אוהבים? מתברר שבניגוד לתדמית רודפת הטרנדים של תושבי העיר, התל אביבי הממוצע מעדיף דווקא את המקומות שנדמה שהיו כאן תמיד או לכל הפחות הפכו למוסד מיד עם הקמתם.

>> לכל מדורי "העיר שלי"

10. גן מאיר

"קצרה היריעה מלתאר כמה זיכרונות וכמה דברים קרו לי בין שבילי גן מאיר. מהיום שנולדתי ועד היום, כשהילדה שלי נפגשת שם עם החברים שלה, הגן הקטן הקסום והמופלא הזה, שנתן אלתרמן כתב עליו כל כך יפה, הוא נקודה משמעותית בחיי. זוכרת טיולים כשהייתי בגן, את הסוטול הראשון, מזמוזים בתיכון, טיולים עם הכלבה, פיקניקים עם התינוקת שלי, הפעם הראשונה שהתגלשה במגלשה, מצעדי הגאווה הראשונים, הקפה המושלם להורים טרוטי עיניים בשבת בבוקר, המרכז הגאה על החוגים שבו והאולם הקטן והחמוד, אין סוף ימי הולדת, וגם לפעמים ישיבה בודדת ודומעת מלב שבור על ספסל נסתר בין השיחים. 'עוד נלך, ידידי, בשבילי גן מאיר' כתב אלתרמן, ואני מאחלת לעצמי להלך בשבילים האלה גם עם המטפלת הפיליפינית שלי בעוד הרבה שנים". (ריקי בליך, שחקנית)

"מזמוזים בתיכון, פיקניקים עם התינוקת, אינסוף ימי הולדת". גן מאיר (צילום: כרמי צדוק)
"מזמוזים בתיכון, פיקניקים עם התינוקת, אינסוף ימי הולדת". גן מאיר (צילום: כרמי צדוק)

9. פארק המדרון

"בראש ובראשונה, זה הספוט הכי יפה לצפות בשקיעה, במיוחד בתקופה הזו כשהשמים הופכים ורודים, כתומים והגבעות של הפארק נצבעות בזהב. לבוא עם מחצלת, מלא בצק מאבולעפיה, מטעמים משפירא, ואם מדובר באדם רציני – מנגל. פיקניק אל מול הים עם הבריזה, השמש והאנשים שאתם אוהבים. אם מתאפשר באמצע השבוע, ככה יש פחות תנועה. הפארק סמוך לנמל יפו ככה שאם באים מכיוון תל אביב, מתקבלים על ידי יפו בצורה אידיוסינקרטית. המקום האידיאלי לקחת הפסקה מהחיים בעיר". (אור שרייבר, רקדן)

"הפסקה מהחיים בעיר". פארק מדרון יפו (צילום: שאטרסטוק)
"הפסקה מהחיים בעיר". פארק מדרון יפו (צילום: שאטרסטוק)

8. גן העצמאות

"מי מאיתנו לא הלך עטוף בייסורים ורחמים עצמיים מול הים ובכה על מר גורלו? אז אם אתם רוצים לשדרג את החוויה, תעלו לפסל הטייסים בגן העצמאות, תדלגו מעל הגדר, שבו מול הים ותקבלו חוויה כפולה. גם נוף מרהיב מדרום ומצפון וגם אתגר בעישון סיגריה ברוח הבלתי אפשרית. יותר מייסר מזה – אין". (יוסי צברי, סטנדאפיסט ואמן)

"גם לאחר ההידרדרות המהירה ברוב מה שהיה מסתורי ובלתי צפוף בעיר שלנו, ומתוך אימת החורבן הבלתי נמנע שאורב לרחובות הישנים, נאחז הגן הזה ביופי שלו כמו פרפר גוסס. זה גן עצמאות בכמה מובנים, גם כי אברהם קרוון, אביו של דני קרוון, עיצב אותו על פי חזון אישי, כדי להעיר את אנשי העיר מן הפיח ומן הבטון וללחוש להם מעט מן הנשגב". (נוית בראל, משוררת ועורכת)

"נאחז ביופי כמו פרפר גוסס". גן העצמאות (צילום: מיכאל יעקובסון)
"נאחז ביופי כמו פרפר גוסס". גן העצמאות (צילום: מיכאל יעקובסון)

7. פארק החורשות

"גדלתי בקרית שלום שמחוברת לכנסייה בחורשת עצי אורן. בתוך חורשת האורנים ממש מאחורי הכנסייה, יש חורשת אלונים. כילד הייתי משחק שם עם חברים, היינו קוטפים את הבלוטים וזורקים אחד על השני וזה כואב נורא. בשבילי החורשה הזו היא מן אזור דמדומים". (חיים כהן, שף)

"אחת הנקודות הדרומיות הקסומות בעיר, נווה מדבר תחום בין כבישים מהירים עם גינה אקולוגית, אגם קטן, פירות וצמחי מאכל, אווזים, טווסים ואומגות. אבל מלבד הפסיליטיס, יש את הקסם של האנשים. קריית שלומים, פלורנטינאים, יפואים, שפיראים, הודים, אריתראים ופיליפינים התערבבו בחולות, קיבוץ גלויות מופלא, כשמה של הדרך שתוחמת את הפארק מצפון. וכדי להוסיף אקשן, קראתי איפשהו שהכנסייה הפרבוסלבית היפה שעומדת במרכז הפארק, שימשה פעם מסתור לסוכני ק.ג.ב". (עירד רובינשטיין, במאי ומחזאי)

"מן אזור דמדומים". פארק החורשות (צילום: נמרוד סונדרס)
"מן אזור דמדומים". פארק החורשות (צילום: נמרוד סונדרס)

6. פארק צ'ארלס קלור

"הפסל 'אישה נגד הרוח' של אילנה גור, הממוקם על הגבעה של צ'רלס קלור ליד הים זו הנקודה הקבועה של מוניק, שלי והכלבות שלנו קימי וזואי, שנהנות לרוץ אחרי הכדורים שאנחנו זורקים להן. אנחנו אוהבים לפרוס שם שמיכה, לשבת שם, להנות מהאוויר הטוב. אני מאוד אוהב את צ'ארלס קלור, את המרחבים שיש שם. עם הגב לבניינים רואים רק את הים הפתוח, והים תמיד מנחם ומעודד. המקום עם הכי הרבה טבע בעיר. אחד המקומות האהובים עלי בעיר". (אביב מארק, מוזיקאי וסאונדמן מיתולוגי)

"אני הכי אוהבת לקבוע עם חברות בשעת שקיעה, לתפוס חתיכת דשא עם מחצלת, יין טוב וגבינות, להריח את הים ולראות את יפו ברקע עם האורות הנוצצים. זה הכי ממלא את הנפש". (דון לני גבאי, שחקנית)

תמיד מנחם ומעודד, הכי ממלא את הנפש. פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)
תמיד מנחם ומעודד, הכי ממלא את הנפש. פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)

5. גן יעקב

"כשהילדים היו קטנים, היינו הולכים לשבת שם תחת שקמים, הייתי ממציאה להם אגדות על קוסמים ופיות שחיים שם בתוך הגזעים. בדרך חזרה משבוע הספר היינו יושבים שם לקרוא בספרים חדשים, מאטים צעדים ליד החלונות הצדדיים של היכל התרבות, מהם אפשר היה לשמוע את החזרות של הפילהרמונית. עם השיפוצים משהו מהקסם אבד, אבל לפעמים אני עוד אפשר לגנוב שם איזה רגע מכושף". (הילה אלפרט, אשת קולינריה)

"אפשר לגנוב איזה רגע מכושף". גן יעקב (צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
"אפשר לגנוב איזה רגע מכושף". גן יעקב (צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)

4. חוף עלמה

"החוף האהוב עלי בעיר ב-20 שנה האחרונות. על אף הפופולריות שלו הוא עדיין החוף הכי תל אביבי וביתי בעיני. השקיעות שם הן הקלישאה התל אביבית האולטימטיבית (בקטע טוב) וכמובן שהקיוסק המשודרג שם עם האוכל המעולה וכוס הרוזה האיכותי משדרג את כל חוויית המשתמש בים התל אביבי ההו-כה-מטונף ומזוהם". (עדי שבת, דיג'יי)

"הקלישאה התל אביבית, בקטע טוב". חוף מנטה ריי (צילום: Shutterstock)
"הקלישאה התל אביבית, בקטע טוב". חוף מנטה ריי (צילום: Shutterstock)

3. פארק המסילה

"אחרי שאובחנתי כחולה ב-ALS, לקחתי החלטה לחיות את שארית חיי בשמחה ובהודיה על מה שיש ולא בצער ורחמים עצמיים. הכי קל להתלונן ולהתבאס על כל דבר. אנחנו, התל אביבים, אוהבים להתלונן על העיר הזאת – המחיה היקרה, המחסור בחניה, השיפוצים בכל חור, הפרויקט הכבד של הרכבת הקלה. לא חסר על מה להתלונן, אבל צריך ללמוד גם להודות, ופארק המסילה הוא קסם, לא פחות. אני מתגלגל אליו ופשוט יושב שם וסופג את כל הטבע העירוני הזה, וטוב לי". (רונן אקרמן, צלם)

"כשהייתי ילד כמעט כל ל"ג בעומר היינו הולכים לגשר שלוש, שם כל הילדים מהאזור היו עושים מדורות בחולות ועוברים בין מדורות של אחרים, משום מה זה מקום שתמיד זכרתי כמקום מיוחד. היום לאחר כמה שנים של שיפוץ בנו לכל אורך אותו מקום פארק ובתקופת הקורונה, לראשונה אחרי הרבה שנים, חזרתי לאותו מקום שהייתי הולך אליו בל"ג בעומר וחוויתי חוויה דומה אך שונה. אותו הקסם רק בוגר יותר. במקום מדורות עם תפוחי אדמה היו פיקניקים עם יין. מקום יפהפה ומושלם לדייט/פיקניק או סתם לטיול". (בוי אצ'י, ראפר)

"אותו הקסם, רק בוגר יותר". פארק המסילה (צילום: Shutterstock)
"אותו הקסם, רק בוגר יותר". פארק המסילה (צילום: Shutterstock)

2. פארק קרית ספר

"למרות שאני אמא לשתיים, אני די שונאת גינות ציבוריות ואני אעשה קרוב להכל כדי לא לבלות באחת. ועדיין, בכל פעם שאני מוצאת את עצמי בקריית ספר אני מופתעת מחדש מכמה שממש ממש נעים לי. ריאה ירוקה בלב תל אביב זו אולי הגזמה אבל בין בריכת הדגים האקולוגית, קולות הצפרדעים (אולי אלו קרפדות?) שמתחילות לזמר בערב, גינת התבלינים הקהילתית והנחל המתוק שמתעורר לחיים בכל אחה"צ – זה לא מאוד רחוק. ולא אשקר, העובדה שיש קפה מצוין ממול, בגרציאני, מוסיף לא מעט לאפיל הכללי". (רוני לנדה, אמנית)

"אני די שונאת גינות ציבוריות, אז אני מופתעת מכמה שנעים לי". פארק קריית ספר (צילום: Shutterstock)
"אני די שונאת גינות ציבוריות, אז אני מופתעת מכמה שנעים לי". פארק קריית ספר (צילום: Shutterstock)

1. פארק הירקון

"יש איזשהו איזור בפארק, כשאתה נוסע בשבילי האופניים שמתמזגים עם שביל ישראל (לא פחות), אתה יכול ממש לדמיין שאתה באמת בטבע. אתה מוצא פינה נחמדה ליד הנחל, מספיק קרוב לשפה כדי שלא תוכל לראות את איילון הכביש או איילון הקניון, ואז לרגע קט אתה באירופה. זה כיף של ניתוק ולא הומה אדם. בכלל הפארק על אופניים זאת חוויה מומלצת שאני נוהג לחזור עליה לפחות פעם פעמיים כל חודש". (קוב, מוזיקאי ועורך דין)

"גדלתי בבבלי על הפארק ועד היום כשאני עוברת שם יש לי פלאשבקים מהילדות. מתקנים מעץ, פינת החי, הירקון, המגרשים. כשאני מגיעה לפארק אני נזרקת לתל אביב אחרת, לקצב אחר. זו תל אביב הרומנטית, הספורטיבית, המשפחתית; תל אביב של אוהבי הטבע. אפשר לבלות שם שעות רק בלשבת על הדשא ולהסתכל על הירקון. אפשר לברוח לעולם של שקט ושלווה גם בעיר הכי תוססת במדינה. הר געש של שלווה". (הדס קלדרון, שחקנית ובימאית)

"לרגע קט אתה באירופה". פארק הירקון (צילום: Shutterstock)
"לרגע קט אתה באירופה". פארק הירקון (צילום: Shutterstock)