הוכרזו הזוכות בדירוג המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו

איזו מסעדה זכתה במקום הראשון, ואילו יעדים מפתיעים נכנסו ליתר המקומות הנוצצים ברשימה? קבלו את 10 הזוכים ובראשם השף השמח ביותר בעולם נכון לימים אלה

השפים הזוכים בתחרות סן פלגרינו 2018
השפים הזוכים בתחרות סן פלגרינו 2018
20 ביוני 2018

כבודו של מדריך המסעדות גו מיו שהגיע לישראל במקומו מונח, אבל אתמול קרה הדבר האמיתי – ההכרזה על 50 המסעדות הטובות בעולם. את המקום הראשון בטקס פרסי World’s 50 Best Restaurants של סן פלגרינו קטפה Osteria Francescana ממודנה שבאיטליה. לפי נימוקי השופטים "השף מאסימו בוטורה הוא אמנם אישיות שמעורבת בפרויקטים בינלאומיים בסדר גודל נרחב, אך אוסטריה פרנצ'סקנה נותרה מסעדה קטנה ודיסקרטית, שמגישה את אחת מחוויות הפיין דיינינג הטובות בעולם". עבור בוטורה זוהי קפיצת מדרגה קטנה אך משמעותית מהמקום השני בשנת 2017, אז איבד את הבכורה ל-Eleven Madison Park מניו יורק. בוטורה החזיר לעצמו השנה את התואר שבו זכה בשנת 2016. אחריו דורגו בסדר יורד (בסוגריים – הדירוג ב-2017):

2. El Celler de Can Roca מספרד (מקום שלישי בשנה שעברה)

3. Mirazur מצרפת (4)

4. Eleven Madison Park (מקום ראשון בשנה שעברה), שזכתה בתואר המסעדה הטובה בצפון אמריקה

5. Gaggan מבנגקוק (8), שקטפה את פרס המסעדה הטובה באסיה

6. Central הפרואנית (7), המסעדה הטובה בדרום אמריקה

7. Maido מסעדת ניקיי גם כן מפרו (8)

8. Arpège האגדית מצרפת של השף אלן פסאר (12)

9. מוגריץ מסן סבסטיאן בספרד (9)

10. Asador Etxebarriמחבל הבאסקים (6)

מאסימו בוטורה, הזוכה במקום הראשון. צילום:  World’s 50 Best Restaurants
מאסימו בוטורה, הזוכה במקום הראשון. צילום:  World’s 50 Best Restaurants

עוד כתבות שיעניינו אותך:
6 טרנדים קולינריים לכבוד הקיץ
10 מנות האננס ששוות טעימה בקיץ הקרוב
מה גורם לבתי קפה ומסעדות להפסיק לפעול בלילות?

פרס מפעל חיים הוענק לשף גסטון אקוריו ממסעדת Astrid & Gaston מלימה בירת פרו, ופרס השפית הטובה לשנת 2018 הוענק לשפית קלייר סמית' מ-Core, מסעדת פארם טו טייבל בלונדון. הטקס נערך בבילבאו בירת חבל הבסקים, שבשנים האחרונות הפכה למוקד של עשיה קולינרית. בנוסף לצרפת, איטליה וארה"ב נכללו ברשימה מסעדות מיעדים מתפתחים כמו סין וטורקיה. ומה עם נומה מקופנהגן? היא לא דורגה כלל, כנראה בגלל הזמן הקצר שחלף מאז פתיחתה המחודשת בפברואר השנה. נומה נעדרה מהדירוג גם בשנה שעברה מכיוון שמסעדות שנסגרו או שעומדות להיסגר אינן מדורגות.