הדירה הגרועה שלי: פרייארים לא מתים בעירנו היקרה

אחד מי יודע? בניין באחד העם (לבניין בתמונה ולבעליו אין קשר למתואר כתבה). צילום: בן קלמר.
אחד מי יודע? בניין באחד העם (לבניין בתמונה ולבעליו אין קשר למתואר כתבה). צילום: בן קלמר.

המלחמה במשבר הדיור כוללת קרבות קטנים ומתישים נגד בעלי דירה מתעמרים. זה הוא רק סיפור אחד מני רבים שמזכיר את ההבדל בין אלו שיש להם (בניין באחד העם) לאלו שאין (סבלנות לקפריזות של בעלי הדירות). כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתפלל לאלי הקארמה

10 ביוני 2022

>> טיים אאוט סופ"ש // גיליון 899: משבר הדיור שלנו

ההורים שלי לימדו אותי שקמצנות לא קשורה בכסף שיש או אין לך, אלא עניין רגשי גרידא. ואכן, כשפגשתי בבעלת הבית מאחד העם – זו שכל הבניין בו התגוררתי היה בבעלותה, על עשר דירותיו – נוכחתי לגלות שכמו תמיד, אמא ואבא צדקו. הגברת, חמוצה ועצבנית באופן תמידי, השכירה לשלושה שותפים (ואני בינהם) דירה במצב די מחפיר שרק התדרדר מרגע לרגע, כפי שנוטה לקרות לדירות ישנות שלא מטפלים בהן.

בעלת הדירה, אילוסטרציה. "הזמר במסיכה" (צילום מסך: קשת 12)
בעלת הדירה, אילוסטרציה. "הזמר במסיכה" (צילום מסך: קשת 12)

הענף המטפס שצמח ישירות לתוך קיר הסלון, השקע המאיים ברצפה, הרטיבות מקיר לקיר, המזגנים המקולקלים שסירבה בתוקף להחליף או חתיכת התקרה שנפלה על השותף שלי בזמן שצחצח שיניים וכמעט קיפח את חייו תמורת שיניים נטולות עששת. כל זה לא עניין את הגברת. לדבריה, פיסת התקרה שנפלה קרתה גם בדירה מעל, ועל כן אין זו סיבה להפסיק להעלות בקביעות את שכר הדירה. הרי היא תמצא מחליפים. פרייארים לא מתים בעירנו היקרה בעולם.

>>הדירה הטובה שלי: הסאבלט החלומי שלגמרי היה מעל לתקציב שלי
>> הדירה הגרועה שלי: איך מצאתי את עצמי עם שותפה בת 65
>> הדירה הגרועה שלי: הבית הרדוף הראשון עם רהיטים מאיקאה

בכל פעם שאירעה תקלה היא שלחה, אחרי תחנונים חוזרים ונשנים, את אותו הנדי-מן חובבן שבמקרה הטוב הביא מברשת וצבע משהו לכדי תיקון קוסמטי מגוחך. זה אולי כיסה על כתם העובש הירקרק, אך לא על העובדה שהדירה, איך נאמר? מתפוררת לגמרי.

שיפוצים, שמעת על זה גברת? צילום: קבוצת אחוזת בית 3
שיפוצים, שמעת על זה גברת? צילום: קבוצת אחוזת בית 3

לפני שנכנסנו לדירה, חייבה אותנו הגברת מאחד העם להפקיד לחשבונה כמה אלפי שקלים כדמי פיקדון שלדבריה, יוחזרו לנו כשנעזוב. אני, שהחזקתי שנה אחת בלבד ברטיבות ובעובש, התחננתי חודשים ארוכים אחרי יציאתי מהדירה לקבל את הכסף בחזרה ונתקלתי בסירובים, תירוצים ובחזות מצח בלתי נסבלת. אגב, טלפון אחד מאבא שלי אל הגברת והתשלום הופקד חזרה בחשבוני תוך ימים אחדים. זה שאבא נזכר שהוא מי שנתן את הפיקדון, ולכן ההחזר הכספי אמור להגיע אליו, זה כבר סיפור אחר.

>> כך תוכלו לפעול נגד בעלי דירות לא הוגנים
>> השכונות הבאות שלכם: לאן תעברו לגור במהלך העשור הקרוב?
>> עוזבים את העיר: ת"א בועטת אותנו החוצה. איש לא מזיל דמעה

אחר כך הסתבר שמי שהחליף אותי בחדר מיאן לשלם לגברת בכל מיני תירוצים וסיבות. היא התקשרה אליי ואמרה לי שהיא ממש לא ישנה בלילה משום שהבחור מתעכב בתשלום. לרגע אחד נחמץ לבי אל הגברת, ואז נזכרתי שהיא ממשיכה להעלות את שכר הדירה ובאותה נשימה להזניח אותה, אז החלטתי שקארמה וכל זה וכנראה שהיא כבר תסתדר. בכל זאת, יש לה בניין שלם באחד העם, ולרובנו יש רק סיפורים על בעלי דירות מעצבנים.