הסינית של אהרוני ועוד 9 מקומות שיהיו לוהטים בספטמבר

דאמ, באמת חתיכת עיצוב. יאוזה, האסייתית החדשה בצפון העיר (צילום: ארקדי רסקין)
דאמ, באמת חתיכת עיצוב. יאוזה, האסייתית החדשה בצפון העיר (צילום: ארקדי רסקין)

מהמקום הכי נוצץ בצפון העיר ועד ללוקיישן הכי מחוספס בדרום העיר, דרך החופים המשודרגים קולינרית וערימות של המבורגרים ופיצות, חודש ספטמבר הולך להיות חם מאוד בתל אביב. בחרנו לכם את 10 הפתיחות והפופ-אפים הכי מבטיחים בעיר

1 בספטמבר 2021

חודש אוגוסט היה מהסוערים בתולדות הקולינריה העירונית של עידן הקורונה. לצד האיום המרחף של התו הירוק ופגיעתו במסעדנים, נכנסה העיר לתזזית של פתיחות חדשות, פופ-אפים מבטיחים והשקות מרגשות שאינן אופייניות לחודשי הקיץ המעיקים. כן, כמדי חודש בשנה האחרונה קיבלה תל אביב את פניהן של ריבוא בורגריות ופיצריות חדשות – באמת שזה מתחיל להימאס קצת – אבל גם כמה פרמיירות קולינריות מעולות באמת. רגע לפני החגים כדאי לעשות סדר ולסמן את המקומות שירימו לכם את החודש הבא.

1. אהרוני חוזר לשורשים הסיניים

הפופ-אפ הזה ימשך עד ה-22 בספטמבר, אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות ממש עכשיו הוא לנסות ולהזמין מקום או להיכנס לרשימת המתנה. החדשות הגדולות והמעולות כאן הן שישראל אהרוני מחזיר לחיים את ין ינג, מסעדתו הסינית המיתולוגית ששינתה את ההתייחסות לאוכל אסייאתי בישראל, עם תפריט מיוחד שיוגש במסעדת פקין. זה הולך להיות כיף, טעים ונוסטלגי בכרטיס אחד. עכשיו אנחנו רוצות פופ-אפ של תפוח זהב.

נוסטלגיה זו לא מילה גסה. אהרוני בפקין (צילום: אנטולי מיכאלו)
נוסטלגיה זו לא מילה גסה. אהרוני בפקין (צילום: אנטולי מיכאלו)

2. יוון זה בעצם כאן

הקיץ הזה שדרג לנו את החופים, והיכן שקודם אפשר היה להשיג רק אוכל רע במחירים מופקעים של מלכודת תיירים, ניתן כעת לקבל אוכל טוב במחירים מופקעים של מסעדות תל אביביות. המצטרפת המשמחת של החודש לחגיגה על החוף היא גרקו ביץ', ממפעלות צביקי עשת וקבוצתו שהצליחו לפצח סופסוף את החיבה הישראלית לאוכל יווני ולעשות ממנה משהו שמזכיר את האיים האהובים. שקיעה, קצת אוזו, כמה מאזטים, מה צריך יותר.

Καλή χρονιά. גרקו (צילום: גל קלדרון)
Καλή χρονιά. גרקו (צילום: גל קלדרון)

3. מקום ממש טוב באמצע

לא ברור מה סוד הקסם החדש של שרונה מרקט, אבל מישהו שם יודע לעבוד נכון ואחרי שהביאו דוכנים של אסף גרניט, אייל שני, יוגב ירוס, יובל בן נריה ורחל בן אלול, הוקם לו דוכן חדש שמאחד בין חמישתם לכדי בר יין מעולה עם מנות שמייצגות את החמישיה הפותחת של המרקט, קוקטיילים ויינות ב-25 שקלים לכוס ושאר אטרקציות ללגימה ונשנוש. אנחנו רוצות להיות שם עכשיו. כן כן, בשרונה מרקט. מי הייתה מאמינה.

מידל בשרונה מרקט (צילום: נועם פריסמן)
מידל בשרונה מרקט (צילום: נועם פריסמן)

4. הקאמבק המשמח של השנה

הקורונה סגרה את ג'וז ולוז עם הבטחות לפתיחה בלוקיישן חדש. חיכינו חיכינו, בכינו בכינו, והנה היא נפתחת מחדש בלוקיישן האקזוטי של קריית המלאכה, מרחק צעדים ספורים ממיקומה הקודם של מערכת טיים אאוט, ימים ספורים אחרי שעברנו דירה ליפו. זה מרגיש קצת כאילו צוחקים עלינו, אבל בסדר, יש לנו הומור עצמי, מקסימום נקזז את מחיר המונית מהחשבון הסופי (וכן, הקטע שהלקוח מחליט כמה הוא משלם על האוכל עדיין קורה). כך או כך, היה לא פשוט בלעדיה וטוב שהיא כאן שוב.

סטייק לחי על ריזוטו חיטה בג'וז ולוז. מתוך פייסבוק
סטייק לחי על ריזוטו חיטה בג'וז ולוז. מתוך פייסבוק

5. הערביה הכי טובה בארץ

זהו. יש לנו סיבה אחת פחות לצאת מתל אביב. חביב ומינרווה דאוד, צמד המוחות הקולינריים שמאחורי מסעדת עזבה הנפלאה בכפר ראמה, פתחו בכיכר קדומים היפואית את כבאכה, מסעדה ערבית שמביאה לעיר את הטאץ' השאמי-פלסטיני שבשבילו אנחנו נוסעים לגליל פעם בחודשיים. המבנה הקסום הזה ביפו הוא האכסניה המושלמת למנות הקלאסיות כמו קובה סינייה ולבן אמו, ויש לקוות שהיא תצליח להפריח את שממת יפו העתיקה. היינו מחזיקים אצבעות אם לא היינו עסוקים בללקק אותן.

לבן אמו בכבאכה. צילום: אפיק גבאי
לבן אמו בכבאכה. צילום: אפיק גבאי

6. הפיצה שהוציאה מאיתנו את הוואו

אמרנו שנמאס קצת מפיצריות חדשות? אז אמרנו. לא צריך לקחת כל מה שאנחנו אומרות בכזאת רצינות. גם אם עייפנו מהטרנד האינסופי, כשמגיעה לעיר פיצה ברמה של לה טיגרה, אנחנו פשוט סותמות את הפה כי לא מנומס לדבר בפה מלא ואי אפשר להפסיק לאכול אותה מרוב שהיא מעולה. הנאפוליטנית המנומרת הזאת, עם התנור המנומר הסקסי שלה, התברגה חיש קל בין המעולות שבפיצות עירנו והפתיעה גם את המבקר הבלתי ניתן להשבעה שלנו. באמת וואו.

נימור נפוליטני. לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
נימור נפוליטני. לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

7. הים כבר לא אותו ים

המהפכה בחופי תל אביב נמשכת, ו"לולי" היא תוספת מבורכת להיצע המשתדרג בחוף גורדון, כמה מטרים ממתחם גרקו ועוד כמה מהבורגריה בינגו של גיא גמזו. מאחוריה עומד כרגע השף איתי מסלובטי, בוגר טרי של "משחקי השף" שפועל תחת קבוצת NOX המנוסה במקום שאיכלס בעבר את הבר הפופולרי "גורדו". התפריט אקלקטי עם השפעות אסייתיות חזקות ובקרוב יופעל במקום גם קיוסק שף מדוגם. ים? יאמי.

מזרח קרוב ומזרח רחוק. לולי. צילום: אסף קרלה
מזרח קרוב ומזרח רחוק. לולי. צילום: אסף קרלה

8. להמבורגר יש חוקים משלו

אמרנו שדי, די, די עם ההמבורגרים? נו אז אמרנו, גם לנו מותר לדבר שטויות. בשקט בשקט פתחו אנשי המיטבר את הבורגר בר המקומי שלהם בכיכר דיזנגוף המשתכללת, וכמו שיודעים כל מי שביקרו במסעדה האם במהלך שלושת העשורים האחרונים, זה אומר בשר באיכות הגבוהה ביותר, בלי יותר מדי קשקושים ותוספות מסביב, והאמת היא שזה כל מה שהמבורגר באמת טוב צריך. וכן, בדקנו, וההמבורגר הזה באמת באמת טוב.

כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)
כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)

9. הצפון מקבל את הפיוז'ן שלו

פיוז'ן אסייתי הוא הטרנד הלוהט של הרגע, ואחרי הפתיחה המסעירה של סן יאנג בברנר מגיע גם לצפון העיר לקבל מרתף אסייתי מעוצב וסקסי וזה בדיוק מה שיאוזה באה לעשות בחלל היפה שמתחת לסרפינה. הבעלים הם אותם בעלים (גם של מאריס הטורקית הסמוכה) והרמה היא אותה רמה גבוהה של סטייל והדוניזם נטול בושה. הכל כאן נראה מדהים ואם תבדקו את העניין באינסטה – גם אתן נראות כאן מדהים.

פאן אסיה בצפון העיר. יאוזה (צילום: יהונתן בן חיים)
פאן אסיה בצפון העיר. יאוזה (צילום: יהונתן בן חיים)

10. עוד לא נרגענו מהארוחה הזאת

זו אינה מסעדה חדשה בשום צורה, אבל מבקר המסעדות עודד קרמר הגיע ל-OCD ונדהם מהרמה אליה העפיל השף רז רהב וארוחת הטעימות המסחררת והמרגשת שלו. חמישה כוכבים נדירים קיבלה ממנו OCD אחרי חמישה חודשי המתנה לשולחן, וכנראה שעכשיו ההמתנה לפעלוליו של רהב רק תהיה ארוכה יותר. החדשות הטובות: בקרוב תיפתח גרסת קז'ואל של OCD במרכז העיר. כבר הזמנו מקום.

OCD (צילום: חיים יוסף)
OCD (צילום: חיים יוסף)