מה ראינו בלילה: 7 סרטים וסדרות שהחזיקו אותנו ערים השבוע

ואז, ב-1995, הגענו למאדים. "עבור כל האנושות" (צילום: יחסי ציבור)
ואז, ב-1995, הגענו למאדים. "עבור כל האנושות" (צילום: יחסי ציבור)

דיסני פלוס נחתה עלינו עם מחזמר מרהיב וסדרת גיבורי על חדשה, נטפליקס הפציצה עם סטנדאפ ואגדת סיטקומים, אבל הסדרה שעשתה לנו את השבוע היא בכלל של אפל טי.וי פלוס. עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. עבור כל האנושות

זאת אחת הסיבות הטובות להצטרף לשירות הסטרימינג ההולך ומשתבח של אפל, ואולי בגלל שהיא סדרת מד"ב/היסטוריה אלטרנטיבית היא חלפה מתחת לרדאר הישראלי יותר מדי זמן, אבל "עבור כל האנושות" הולכת ומתבססת כאחת הסדרות הטובות של התקופה. דרמת המד"ב סביב מרוץ החלל שבו הרוסים מנצחים לוקחת אותנו בעונה השלישית שלה אל אמצע שנות התשעים החלופיות וכל הדרך אל המאדים, על רקע דרמה אנושית משובחת, והתענוג גדול ורב (ואם יש לכם שתי עונות להשלים אז אפילו יותר).

2. השיחוק

חוזה הענק בין נטפליקס ואדם סנדלר, שנאמד במאות מיליוני דולרים, מתחיל להשתלם ובעיקר לסנדלר עצמו. מי שציפה לסדרת קומדיות אידיוטיות בכיכובו נאלץ כבר לאכול את הכובע ב"יהלומים לא מלוטשים" המצוין, ועובר לכרסם עכשיו פריטי לבוש אחרים עם היופי שהוא "השיחוק", סרט הכדורסל-שהוא-לא-על-כדורסל בכיכובו כמגלה טאלנטים שחוק. כבר אמרנו שהסרטים שלו הם ז'אנר בפני עצמו, וזה אחד הטובים שבהם.

3. המילטון

חיכינו הרבה לדיסני פלוס, לא מעט בגלל תענוגות כאלה: הגרסה המצולמת והמושקעת של המחזמר "המילטון", שעל זכויות השידור שלה שילמה דיסני 75 מיליון דולר, נמצאת עכשיו במרחק לחיצת כפתור מצפייה בריפיט עד שיפלו לנו האוזניים. מחזמר הפופ של לין-מנואל מירנדה על אחד מאבות האומה האמריקנית הפך לתופעה עולמית על הבמות ועכשיו גם אתם יכולים לראות למה. 

4. מיס מארוול

יהיו מי שיגזימו ויאמרו שזו אחת הסדרות הטובות ביותר של מארוול, יהיו מי שיהנו הרבה פחות מהניסיון הזה לייצר סדרת גיבורי על לכל המשפחה שנראית כמו הזיית פוליטיקלי קורקט על נערה מוסלמית חנונית ממוצא פקיסטני, אבל לפחות על סמך שני הפרקים הראשונים יש כאן פוטנציאל לכיף גדול. פחות מורכבת מסדרות מארוול אחרות, יותר כיפית והולסום, ולפעמים זה כל מה שצריך מסדרת גיבורי על.

5. סטנדאפ בנטפליקס

זה לא סוד שאנחנו אוהבות סטנדאפ בנטפליקס, ואחרי שנתיים קשות מאוד בז'אנר בגלל הקורונה, ובדיוק כשהתחלנו להתלונן, נטפליקס עשתה את התרגיל החכם הזה ופתאום מתחילה להציף את השרתים שלה בתוכן סטנדאפ משובח. אין לנו שום תלונה בינתיים. פשוט תראו את הספיישל של ביל בר ותסתמו.

6. עלייתה והתרסקותה של הסופר-ליג

הדחקנו לגמרי את כל הסיפור הזה, אבל היה רגע שבו קבוצות הכדורגל העשירות בעולם ניסו לפרוש מהמסגרות המקובלות ולהקים ליגה משלהן, ומה שקרה אחר כך זה שהרעיון חוסל כל כך מהר שאף אחד לא הזכיר אותו שוב מאז, עד הדוקו המעולה הזה. ולא רק לחובבי כדורגל. אם כי בעיקר לחובבי כדורגל

7. אידיוט המחמד של אלוהים

העולם צריך סדרות סיטקום כאלה. כיפיות, פרועות ואנושיות. ומה יכול להיות אנושי יותר מזה שהאפוקליפסה מגיעה ואלוהים בוחר איזה אידיוט לבשר על כך לעולם ולעצור אותה? הכישרון הקומי של מליסה מקארת'י פוגש את כישרון הכתיבה של בעלה בן פאלקון (שגם מככב בתפקיד האידיוט), והקאמבק שלה אל ז'אנר הסיטקום לא היה יכול להיות מוצלח יותר.

מה ראינו בלילה בשבוע שעבר? המון דברים טובים ובעיקר את פיקי בליינדרז