מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות וסרט שהחזיקו אותנו ערות השבוע

"בעיית 3 הגופים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"בעיית 3 הגופים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

סדרה ישראלית שבאה לנו בול, וגם דרמת שואה מרגשת עם שפיץ ישראלי, וגם סדרת הדגל השנויה במחלוקת של נטפליקס, וגם סרט של טאיקה וואיטיטי. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה - ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שתבזבזו פחות זמן בחיפוש ויותר זמן בצפייה. העיקר שתבזבזו

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> מה לא ראיתם: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו
>> מה חדש בנטפליקס: 8 סדרות שכדאי לראות באפריל
>> מה חדש בדיסני+: 6 סדרות וסרט שכדאי לראות באפריל

1. ברלין בלוז // yes

האמת, ולא נכחיש אותה, היא שעפנו ממש על "ברלין בלוז", הסדרה החדשה של דנה אידיסיס ואיתמר רוטשילד על זוג ישראלי שמבצע רילוקיישן לברלין. היא נכתבה ונוצרה בגרמניv הרבה לפני ה-7.10, ונוצרה כדרמה קומית, אבל היא לגמרי סדרה על השבר הלאומי שאת תוצאותיו אנחנו חווים כיום כטרגדיה. או כמו שכתב את זה אבישי סלע: "אין יותר ישראלי מהסיפור של הסדרה הגרמנית הזאת". יותר מזה, היא בעיקר סדרה על אנשים כמונו וכמוכם שצריכים להתמודד עם הדילמות הגדולות של החיים בישראל או מחוצה לה. איך אכלנו אותה: עכשיו הסדרה.

 

2. היינו בני המזל // Hulu

גם ב-Hulu משחררים עכשיו סדרת פרסטיז' עם הפנים לפרסי האמי, אבל הפרס מבחינתנו הוא שבדרמת השואה המשפחתית המרגשת הזאת מככבים ליאור אשכנזי, מיכאל אלוני, הדס ירון, עמית רהב ועוד פרצופים ישראלים מוכרים, וההפקה באמת מפוארת, וג'ואי קינג ולוגאן לרמן היפים והיהודים באמת נהדרים בתפקיד הראשי, והסיפור על משפחה פולנית-יהודית שנקרעה בזמן מלחמת העולם השנייה ומנסה להתאחד באמת מרגש. אפשר גם לשמור את זה לבינג' יום השואה.

3. הגול הבא מנצח // דיסני +

תשמעו, כשטאיקה וואיטיטי עושה סרט – אנחנו באים. וכשהוא עושה סרט על נבחרת הכדורגל הגרועה בכל הזמנים (מבוסס על סיפור אמיתי) – בטח שאנחנו באים. הבמאי הניו-זילנדי-מאורי-יהודי כבר הציג לנו בעבר מנעד קומי רחב מאוד, מ"ג'וג'ו ראביט" ועד "ת'ור: ראגנארוק" דרך "מה שקורה בצללים", וכאן הוא מייצר משהו שמאוד קרוב להיות קומדיית פיל גוד, ובכל זאת מצליח לחמוק מקלישאות הז'אנר כיצירה ייחודית וכיפית. תענוג.

4. בעיית 3 הגופים // נטפליקס

אז המבקר שלנו לירון רודיק לא עף על סדרת הדגל של נטפליקס מהיוצרים של "משחקי הכס". בתחילת השבוע הוא כתב כאן ש"התסריט פגום, בחירות הבימוי שגויות ורק הצילום והאפקטים מצליחים לייצר עניין, אבל זה לא מרגיש שהסיפור שהם מנסים לספר שווה את זה. אפשר היה לייצר סיפור מעניין יותר עם חומר הגלם של הספר, אפשר היה לגרום לנו לחוש שהמסע הזה שווה משהו, אבל וייס ובניוף פשוט נכשלו". קוראים רבים הגיבו לביקורת בזעם טוקבקיסטי מרשים, כך שאמוציות היא מעוררת, ואנחנו ניתן לה עוד צ'אנס לפני פרסום מצעד הסדרות הבא שלנו כי שום דבר לא עובד עלינו כמו קללות באינטרנט.

הלוקר של דייבי וג'ונסי // אמזון פריים

זאת בעצם סדרת נוער חמודה וכיפית על שתי חברות ווירדיות בנות 16 שמגלות פורטל למולטיוורס מתוך הלוקר של אחת מהן, ואז מגלות שכל היקומים מכילים גרסאות אפילו יותר גרועות של התיכון שלהן, ואז מגלות שכל צעד שלהן יכול להחריב את שלמות רצף הזמן-חלל, ואז מחליטות שלא אכפת להן. התוצאה פרועה במידה ומשונה במידה, קצת כמו האחות הקטנה של "קומיוניטי" או האחות החכמה של "הרפתקאות ביל וטד".

 

מחלק רצח: ניו יורק // נטפליקס

דיק וולף (המפיק והיוצר של "חוק וסדר", "FBI" ו"שיקגו") מחזיק כרגע תשע (!) סדרות מתוסרטות באוויר בו זמנית, אז למה לא להקפיץ את העשירית והפעם דווקא בנטפליקס, והפעם דווקא בז'אנר הפשע האמיתי. הסדרה מתמקדת בחמישה מקרי רצח שזעזעו את ניו יורק בעשורים האחרונים, וכל אחד מהם מקבל טיפול דיק-וולפי מלוטש ונפרד ומרגיש כמו פרק מדהים במיוחד של "חוק וסדר". נוסחאתי? בהחלט, "מחלק רצח: לוס אנג'לס" כבר בדרך, ולא חסרות עוד ערים בארצות הברית. אבל את העבודה הוא יודע.

 

7. ארק: הסדרה המצוירת // פרמאונט+

לכאורה, זה בדיוק מסוג הדברים הלא מחייבים שאנחנו אוהבים להמליץ עליהם בלילה: סדרת אנימציה עשויה היטב למבוגרים, עם אנשים שרוכבים על פאקינג דינוזאורים, עלילה עתירת אקשן ומדבבים מליגת העל כמו ג'רארד באטלר, וין דיזל, אליוט פייג', דיוויד טננט ומישל יאו. אבל אז גילינו שהסדרה הזאת היא בעצם פרסומת למשחק וידאו שעומד לצאת בקרוב וירד לנו ממנה לגמרי. את הפרסומות שלנו אנחנו מעדיפים באורך 30 שניות, תודה.