מה ראינו השנה: לא מעט סדרות שצפינו בהן רק כי היינו חרמניות

אחותי, יש לי עקרונות. The Prinicples Of Pleasure (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
אחותי, יש לי עקרונות. The Prinicples Of Pleasure (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

מה לעשות, כולנו אנושיים. גם השנה הטלוויזיה השתמשה במה שמוכר, ובשקט בשקט נודה שאנחנו קנינו: דוקומנטרים על עונג האישה, סדרות HBO נוטפות מין וערפדים סקסיים, ריאליטי של האנטי-מין - אלה היו הסדרות שצפינו בהן בעיקר כי ההורמונים בערו

אופוריה / HBO

נו, כולנו יודעים בדיוק למה לראות אופוריה. כן, יש סמים, כן, יש עלילה מבדרת ודרמה מותחת ויאללה נו אתם מפריעים לנו לראות את כל המתח המיני הזה בבקשה תודה.

קוים מלוכלכים

רק בהולנד אפשר היה ליצור סדרה כזאת ורק מהולנד יסכים העולם לקבל סדרה כזאת, שעוסקת בימיהם הראשונים של קווי הטלפון האירוטיים בשנות השמונים (וליתר דיוק, בחברת הפון-סקס הראשונה שהוקמה באירופה). הסדרה עוקבת אחר ברנש הולנדי משופם (זה היה נהוג באייטיז) בשם פרנק סטיחטר, שמקים יחד עם אחיו ואחותו וכמה משקיעים מפוקפקים את שירותי הטלפון-סקס הראשונים באירופה, ומתוך הגראז' של הוריו מצמיח סטארטאפ ששווה מיליוני דולרים. מה שיכול היה בקלות להפוך לעוד דרמת פשע-נוכלים מקבל כאן טוויסט מעניין, כשהסדרה חוגגת את החיים ואת אמסטרדם הצבעונית של סוף האייטיז עם ערימות של האוס ואקסטזי שתדלקו מהפכה תרבותית עצומה עם סיום המלחמה הקרה באירופה.

עקרונות העונג / נטפליקס

שלושה פרקים קצביים וכיפיים שמלאים בראשים מדברות של נשים אינטליגנטיות עם דברים חכמים ומעניינים לספר על מיניות נשית ובעיקר על העונג הנשי ממיניות. הפרקים מחולקים לפי נושאים – "הגוף שלנו", "המוח שלנו", "היחסים שלנו" – ועוסקים בצורה ישירה ביותר בסקס, אורגזמות, עונג, בושה, ויתור, הדחקה, קבלה עצמית וכל שאר האספקטים המרכזיים של המיניות הנשית. זאת סדרה שנעשתה על ידי נשים בלבד ועם נשים בלבד, אך היא אינה מיועדת לנשים בלבד ולמעשה לא יזיק לאף גבר לראות ולשנן אותה יומם וליל.

התעשייה / HBO

בעונה הראשונה של "התעשייה", השת"פ הדרמטי והיוקרתי בין HBO וה-BBC, התחרו ביניהם מבקרי טלוויזיה ושאר כותבים על התואר שיוענקה לה. קראו לה "החוליה החסרה בין 'אופוריה' ו'יורשים'", אמרו שזאת סדרה על "סקס, סמים וכלכלה למתקדמים" ואף הכתירו אותה בתור "הסדרה הסקסית הכי לא סקסית בטלוויזיה" (וזאת אמורה להיות מחמאה). העונה השנייה הוכיחה שהכל נכון אבל הכל גם שגוי מהיסוד. כי "התעשייה" היא מעל הכל סדרה על כסף וכוח, ועל האופן שבו כל שאר הדברים בעולם הם רק אמצעים להשיג אותם. היי, אבל זה עדיין סקסי.

ריאיון עם ערפד / AMC

בניגוד לסרט ההוליוודי המצליח מ-1994, הרימייק החדש לסיפור הישן – שיצר התסריטאי רולין ג'ונס – לא מסתפק ברמיזות הומו-אירוטיות, אלא הופכת את דמותו המקורית של דו לאק ל-woke מתמיד – מבעל אחוזה עם עבדים שנמשך-או-לא-נמשך לערפד שיביא בו ביס, לגיי בארון שהוא גם קריאולי שחור שהשיג את הונו מרשת בורדלים שבבעלותו בניו אורלינס. הניואנס ההומוסקסואלי/ביסקסואלי שמופיע בבירור גם בספר שהתחיל את הכל, מקבל כאן את הבמה המרכזית ואת כל הזרקורים. ואנחנו אוהבים ערפדים שנוטפים סקס.

הדוגמנים / yes דוקו

"הדוגמנים", סדרת הדוקו בת חמשת החלקים שיצר נועם סובוביץ' (שסימנו כאחד מהדוקומנטרים המבטיחים של השנה העברית) עבור yes דוקו, עוקבת אחרי עולמם המקצועי והאישי של חמישה דוגמנים ישראלים שמציגים ספקטרום גבריות רחב. אבל אל תטעו, לא מדובר בעוד דוקו-ריאליטי סטייל "הדוגמניות". פה אין טראשיות דבילית, אלא מבט מעמיק לתוך נושאים משמעותיים בגבריות הישראלית שלא נוטים לדבר עליהם. שזה טוב ויפה וחשוב, אבל תכלס באנו כדי לחפצן גברים חתיכים תוך כדי שאנחנו מהרהרות בגבריות.

כוכב הסקס עם קארה דלווין / BBC

זאת לא סתם סדרה על סקס. "כוכב הסקס עם קארה דלווין" היא הפקה מושקעת של הבי.בי.סי ופרימנטל, סדרת דוקו בת שישה פרקים שצוללת אל תוך השאלות הגדולות של המיניות האנושית, מסע סביב סוגיות של יחסים, משיכה, מגדר, ארוטיקה ופורנוגרפיה שמצליח לרתק לא מעט בזכות הקשת הרחבה והצבעונית של המרואיינים, אנשים רגילים מן היישוב ברובם שלא חוששים להיפתח מול המצלמות ולדבר על הסקס שלהם. גם זה לא מפתיע. אבל מה שהופך את הסדרה למעניינת במיוחד הוא המסע שעוברת בו דלווין עצמה.

חם, רותח, לוהט! (עונה 4) / נטפליקס

סדרת הנטפליקס הכי לוהטת – או מטומטמת, תלוי איך מסתכלים על זה – הגיעה (די מהר) לעונתה הרביעית, וכרגיל, אפשר לחתוך את המתח המיני עם כפית. זה כמעט לא יאמן, אבל "חם, רותח, לוהט!", להיט הנטפליקס הגדול של הקורונה, הספיקה להגיע כבר לעונתה הרביעית בטווח של פחות משלוש שנים, וזה עוד מבלי להחשיב את שתי העונות של הגרסה הברזילאית או את העונה של הגרסה הלטינית (מה, ברזיל לא לטינית?). אז לפני שיגיעו לגרסה פולנית, שם אנחנו מניחים שהרווקים יתחרמנו על תה, מפיקי התכנית הבטיחו, איך לא, שזו העונה המוגזמת ביותר עד כה. מצחיק שהפורמט הכי שמרני במסך הוא גם הכי סקסי על המסך, כי אין סקסי יותר ממתח.

שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כח / yes VOD

טוב, פה עשו לנו תרגיל, אבל הוא התגלה כדי מוצדק – "שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח" הוא סרט דוקומנטרי של הבימאית נינה מנקס, שמציגה בפירוט ובפשטות את האופן שבו הסרטים הגדולים ביותר בהוליווד השתמשו (ומשתמשים) בשפה קולנועית כדי להפוך את הנשים לאובייקט שעומד לרשותו של הגבר. או במילים אחרות, מציגה את האופן בו החברה הפטריארכית מעצבת את הקולנוע – ובהתאם, האופן בו הקולנוע מעצב את החברה הפטריארכית. ובשקט בשקט נודה שסרט שמפרק כל כך הרבה סצינות סקסיות הוא גם קצת, אל תגלו, סקסי. לפחות נלמד משהו מתוך כל החרמנות הזו.