המסעדה האסייתית הטובה ביותר בתל אביב

אסיה, בית תאילנדי, האנוי, התאילנדית בסמטת סיני, טאיזו, לונג סנג, מונאר, ניטן תאי, פיפיז, צפרה: מי תיבחר למסעדה האסייתית הטובה ביותר?

8 בנובמבר 2017

*הזוכים בקטגוריה ייבחרו בידי פורום הקולינריה הישראלי שייסד מגזין טיים אאוט, המורכב ממאות אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים מזון, ייננים ופודיז. 13 הקטגוריות הנוספות יועמדו לבחירתכם, בלינק המצורף ממש כאן

אסיה

היא אמנם ינוקא בחיי המסעדות אבל אי אפשר להתעלם מאסיה. השפית לילך רווה טיילה ברחבי יבשת אסיה, למדה בישול מהמקורות (כולל התמחות בנאם התאילנדית) והביאה את כל מנעד הטעמים והמרקמים שנחשפה אליהם לאסיה היפואית. בתפריט תמצאו מנות כמו נתחי דג ים נא ברוטב צ'ילי, שאלוט, מנגו ירוק וחלב קוקוס עם דג פריך וכוסברה, כיסונים של וונטון או ג'או דזה ממולאים כרוב סיני ועירית צרובים ומאודים, מרק אווז של מהגרים בחמישה תבלינים סיניים עם דייקון, פאק בונג ונבטי שעועית חלוטים, פנקייק וייטנאמי פריך במילוי שרימפס ועוד הרבה הפתעות עשויות בדיוק כמו שצריך.

אסיה

בישול מהמקורות, אסיה. צילום: אנטולי מיכאלו
בישול מהמקורות, אסיה. צילום: אנטולי מיכאלו

בית תאילנדי

המסעדה הוותיקה בבוגרשוב הייתה ידועה בהתחלה בתור ״מסעדה של שפים״, זה קרה הרבה לפני שהיא הפכה לאחת המסעדות הכי עמוסות בעיר. ההצלחה הגיעה תוך פיצוח מדויק של הקהל: תיירים ומקומיים שמחפשים חומרי גלם ומנות, כמה שיותר דומות למקור, אבל בגודל מערבי שלא ידרוש מהם יותר מדי החלטות, כי גם ככה קשה להתמצא במרחבי התפריט הענק. מוסד.

בית תאילנדי

קאב קאם של בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)
קאב קאם של בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)

האנוי

האנוי הוא מקום עממי. לא עממי במובן של חומוס וצ'יפס, אלא עממי במובן תל אביבי עדכני. כלומר, המחירים שלו נוחים במידה, והוא משדר אורבניות אופנתית, אך לא כזו שגולשת להיפסטריות מעיקה. ולמקרה שלא הבנתם, האנוי הוא לא מקום להזמין אליו את ההורים לכבוד חגיגות יום נישואיהם הּ־40, כי בסופו של דבר מדובר במעין דוכן רחוב אסייתי משודרג. כל עוד כאן יישאר רף ציפיותיכם, הנאתכם תהיה מובטחת.

האנוי

בוקר טוב ויטנאם, מסעדת האנוי. צילום: אנטולי מיכאלו
בוקר טוב ויטנאם, מסעדת האנוי. צילום: אנטולי מיכאלו

התאילנדית בסמטת סיני

התאילנדית בסמטת סיני היא מסעדה גדולה עם מחירים נוחים ועיצוב חצי מלוטש, חצי מלוכלך. הקהל הוא ערבוב של היפסטרים מעודכנים וקהל בוגר יותר, וכולם מתענגים על הקוקטיילים האקזוטיים שהמקום מציע. המבחר לטבעונים גדול, ומרבית המנות בטווח המחירים 36־52 ש"ח, מה שבהחלט הופך את המקום לאופציה ראויה לבליינים במאנץ', בייחוד כשהמנות הללו מגיעות לצד בירה סינגה תאילנדית מהחבית ומוזיקה פאנקית תאילנדית.

התאילנדית בסמטת סיני

התאילנדית בסמטת סיני. צילום: בעז לביא
התאילנדית בסמטת סיני. צילום: בעז לביא

טאיזו

מדובר בתמהיל מאוד מדויק של אוכל שנאמן למקורות ולטעמים של דרום ומזרח אסיה מצד אחד, ומהצד השני מסעדת שף לכל דבר ועניין. עם תפריט קינוחים וקוקטיילים שלוקח את חומרי הגלם ומוסיף עליהם עוד כישרון ויכולת המצאה.

טאיזו

אננס צלוי של טאיזו. צילום: יחצ.
אננס צלוי של טאיזו. צילום: יחצ.

לונג סנג

מבין הסיניות החבויות מהעין בלטה לונג סנג שהפכה לסוד שמור אצל שפים נבחרים. החל מהדג הטרי בג'ינג'ר וסויה ועד למנה הקלאסית של השייטל המוקפץ בבצל ירוק, הכל עשוי שם כהלכה וכיאה לאוכל סיני, בלי התחכמויות מיותרות. לא לוותר על מנת הספייריבס שנחתכו לנתחי ביס אידיאליים וטוגנו עם פלפל סצ'ואן. אוהבי המיינסטרים, לכו על אטריות אורז מוקפצות עם בקר, מנה גדולת מימדים שאי אפשר לטעות איתה. אנחנו אומרים בפה מלא אוכל סיני, לונג סנג היא אחת המסעדות הכי טעימות בתל אביב ומי שטרם ביקר, אין כמו ההווה.

לונג סנג

לונג סנג. צילום: אנטולי מיכאלו
לונג סנג. צילום: אנטולי מיכאלו

מונאר

"מסעדות הודיות בתל אביב תמיד עושות איזו גרסה מרוככת של הודו – פחות חריפה, פחות מורכבת, פחות מאתגרת. בהודו ארוחה ראשונה למערבי היא סוג של הלם. אני הרגשתי את האוכל הזה פוגע לי בקודקוד הגולגולת. זה בדיוק האוכל שאני רוצה להגיש כאן. לא אוכל בהשראה הודית ולא גרסה מעודנת, אלא אוכל כזה שמכה בך", הכריז ענר הרקוב, שהיה במשך שבע שנים השף של קייטרינג רן שמואלי. לפני שנה הוא חבר לתמיר מיכאלי, שהיה איש הרכש של שמואלי, כדי לפתוח את מונאר – דאהבה פרועה שתיתן ביטוי לדרום הודו ונקראת על שם עיר שבה הגיע הרקוב להארה שזה בדיוק סוג האוכל שהוא רוצה לבשל.

מונאר

מונאר, עכשיו גם בערב. צילום אנטולי מיכאלו
מונאר, עכשיו גם בערב. צילום אנטולי מיכאלו

ניטן תאי

התאילנדית המלכותית שברחוב הארבעה ניסתה, עם פתיחתה, להביא צד של המטבח התאי שפחות מוכר בישראל וספגה ביקורות מעורבות, למרות ואולי בגלל ההשקעה הניכרת בעיצוב ובשירות. מאז הם הספיקו להחליף שף ולהביא את שחף שבתאי להנהיג את המטבח ומאז, אנחנו אוהבים אותה יותר ויותר.

ניטן תאי

ניטן תאי. צילום: נמרוד סונדרס
ניטן תאי. צילום: נמרוד סונדרס

פיפיז

עד לפני כמה שנים ניתן היה למצוא בעיר רק מסעדה תאית אמיתית אחת: בית תאילנדי, כמובן. אחלה בחירה, אבל לא כזו שמזכירה במחיר (ובגודל המנות, ראוי לציין) את האוכל הקל, המהיר, הצנוע, הכיפי והזול להחריד של תאילנד. פיפיז היא התחלה בכיוון הנכון: מסעדנות קטנה בשוק לוינסקי, עם תפריט קטן ומחירים זולים יותר מהמקבילות. אולי זו ההזדמנות, סוף סוף, לשיחזור החוויה של הזמנת כל התפריט במסעדה תאית אמיתית.

פיפיז

פיפיז -_P

צפרה

האסייתית הוותיקה של אבי קונפורטי נעלמה קצת מאחורי פרוייקטים גדולים יותר כמו טופולופומפו, אבל מדובר באופציה השפוייה יותר, בעיקר אם אתם חלק מעובדי המשרדים באזור יגאל אלון. מטבח שף, במובן של לקיחת חומרי גלם אסייתים והפיכתם למנות עם אינטרפטציה אישית בלי היצמדות למטבח מסוים.

צפרה

טוקיו טונה בצפרה. צילום: צפרה בע"מ
טוקיו טונה בצפרה. צילום: צפרה בע"מ