מלחמת וייטנאם: מסעדת ק-פה האנוי נסגרת בהפתעה

לא ככה אנחנו זוכרים את וייטנאם. ק-פה האנוי (צילום: נמרוד סונדרס)
לא ככה אנחנו זוכרים את וייטנאם. ק-פה האנוי (צילום: נמרוד סונדרס)

אחרי שש שנים בהם ניסתה להביא את המטבח הויאטנמי לאוכלי הכשרות, ק-פה האנוי סוגרת את שעריה. אחד מבעלי המקום, עימנואל דיין, פרסם סטורי שמרמז על סכסוך שותפים: "אני מנסה בצד שלי כל מה שאפשר כדי לדחוף את בעלי המניות העיקריים והפיננסיים להציל את החברה, אבל זה לא בידי"

17 באוגוסט 2023

מי שעוקב אחר זירת המסעדות והברים בעיר ודאי שם לב לפריחה משוגעת – דווקא עכשיו, כשהמהפכה המשטרית דורסת והכלכלה מתנדנדת, נפתח בכל יום כמעט מקום חדש. רק השבוע דיווחנו על סנדוויצ'יה יפנית חדשה, בראסרי בפלורנטין, צ'נה המתחדשת, תריסר בשוק הנמל, בר מוזיקה בכרם התימנים, מכונה אוטומטית לממכר בשר של איציק הגדול ואפילו על שובם של איציק ורותי הגדולים. בד בבד עם שפע הפתיחות, יש לא מעט מקומות שנסגרים בדממה – דוכן הבשרים המצטיין של בני דרקסלר והמעדניה הגיאורגית של לילי בן שלום בכרמל (החמארה עדיין פועלת), מסעדת הדגים שאראק בבן יהודה ועוד. כעת מצטרפת לסטטיסטיקה ק-פה האנוי, הוייטנאמית הכשרה מכיכר רבין.

כבר יותר משבוע שמסעדת ק-פה האנוי סגורה, והמדיה החברתית מטעמם שוממת. אתר אונטופו מפנה להזמנות טלפוניות בלבד, ובטלפון אין מענה. הסיבה לסגירה היא, לכאורה, סכסוך שותפים – ולבית המשפט המחוזי כבר הוגשה בקשה לצו פתיחת הליכים במסגרת תיק חדלות פירעון. לפני מספר ימים פרסם עמנואל דיין, מבעלי המקום, סטורי המסביר כי חשבונות הבנק הוצאו משליטתו ולכן אין הוא יכול להעביר תשלומים לספקים ולנותני שירות וגם לעובדים. "‎אני מנסה בצד שלי כל מה שאפשר כדי לדחוף את בעלי המניות העיקריים והפיננסיים להציל את החברה, אבל זה לא בידי. ‎תפקידי כמנכ"ל מסתיים השבוע, אך אשאר כבעל מניות להתמודד מול שאר השותפים עם החובות שיאומתו בימים הקרובים. ‎אני מקווה שתבינו שלצערי אני לא במקור המצב הזה, שיכולנו להימנע ממנו".

זה לא הצליח להיות וייטנאם. ק-פה האנוי ( צילום: יח"צ)
זה לא הצליח להיות וייטנאם. ק-פה האנוי ( צילום: יח"צ)

ק-פה האנוי הוקם נפתח לפני קצת יותר משש שנים כמסעדה וייטנאמית כשרה, אחות לק-פה האנוי בפריז. הבעלים, אנשי עסקים ישראלים ממוצא צרפתי שהחזיקו ב-40 מסעדות בצרפת ובמדינות נוספות בעולם, גייסו לפתיחה את השפית נופר זוהר – שהרכיבה תפריט מטבח פיוז'ן וייטנאמי-צרפתי עם השפעות ישראליות. במהלך פעילותה ניסתה המסעדה להרחיב את מעגל הלקוחות על ידי תפריט וולנס, בראנץ' שישי ויוזמות אחרות אך תרגום המטבח הווייטנאמי לחך המקומי הכשר לא צלח. עתה, כאמור, נסגרות הדלתות וכנראה לתמיד, דווקא בתקופה שבה אוכל הרחוב הווייטנאמי מקבל תאוצה, ובין ישראל ווייטנאם נחתם חוזה לקו טיסות חדש שיחל לפעול בחודש אוקטובר. מבעלי המסעדה לא התקבלה תגובה, ולכשכזו תתקבל נפרסם אותה.