עקב הרייטינג הנמוך: קשת תבצע שינויים ב"2025" ותבחן את עתידה

תעשיית הטלוויזיה במשבר: הפרסום נחתך, הערוצים מדממים כסף וההפקות תקועות. קשת מתמודדת עם פלופ העשור ורשת לא מפיקה תכנים חדשים

ארז טל וקורין גדעון, מנחי "2025"(צילום: טל גבעוני)
ארז טל וקורין גדעון, מנחי "2025"(צילום: טל גבעוני)
27 בפברואר 2019

2019 מסתמנת כשנה קשה עבור הטלוויזיה הישראלית. גורמים בתעשייה מספרים על משבר כלכלי ותוכני, ומעידים כי לאחר מיזוג רשת וערוץ 10, עם המעבר למציאות דו ערוצית של קשת 12 ורשת 13, נחתך היצע העבודה בתעשייה בשליש – עורכי תוכן, מפיקים, צלמים, עוזרי הפקה ותחקירנים. אפילו טאלנטים נותרו ללא עבודה.

"הידוק חגורות וקיצוץ משכורות טאלנטים בשיעור משמעותי", כך מגדירים גורמים בענף הטלוויזיה את המצב ברשת 13, שאת התוכן שתציג השנה כבר סיימה לצלם ב-2018, לצד תכנים נוספים של 10, ולא תפיק השנה תכנים חדשים. בישיבה סגורה ברשת נאמר כי בשנה הנוכחית "הרייטינג הוא לא המטרה, המטרה היא להיות ערוץ טלוויזיה רווחי שלא נזקק להלוואות בעלים ועומד על הרגליים".

"משיח" (צילום: עודד קרני)
"משיח" (צילום: עודד קרני)

עוד כתבות מעניינות:
"2025": למה זה עדיין לא עובד?
כבר הבנתם שהשידור הציבורי עובד מעולה?
סדרות המקור הישראליות נעשות רלוונטיות יותר ממהדורת החדשות

במתחרה קשת, שברוב המשבצות מובילה בטבלת הרייטינג, מוצאים את עצמם נבוכים מול הדשדוש של פורמט הריאליטי "2025", שעלותו מוערכת בכ-100 מיליון ש"ח. "2025" הייתה אמורה היה להיות הסוס המנצח של השנה, אבל משהו שם לא עובד, והרייטינג התרסק עד ל-11.2% ביום שני השבוע. עובדים בתעשייה עמם דיברנו מבטאים מורת רוח על ההשקעה הגרנדיוזית שיכלה לשמש לעשרות הפקות מקומיות בקנה מידה קטן יותר. בקשת נושכים שפתיים לאור מה שנראה כרגע כפלופ הטלוויזיוני הגדול בהיסטוריה המקומית, וגורם המעורה בתעשייה מציין שלאור הרייטינג הנמוך בקשת כבר עובדים על שינויים משמעותיים בפורמט, שאת חלקם יראו בתוכניות בימים הקרובים, כולל הורדת התוכנית ל-3 פעמים בשבוע. האם התוכנית שאמורה להוביל את לוח המשדרים של קשת עד פסח תמשיך להיות משודרת לאור הרייטינג הנמוך? לפי אותו גורם, בקשת ייבחנו את השינויים ויראו איך הדברים מתקדמים.

עם זאת, בקשת אומרים כי למרות ההפסדים לא נעשה קיצוץ רוחבי בהפקות אחרות. ל-Time Out תל אביב נודע שבין התכנים שנמצאים בפיתוח והפקה בקשת נמצאת סדרה חדשה של ישראל קטרוזה בשם "מה שבע", עונה שנייה ל"נינג'ה ישראל" ועונה חדשה ל"משיח".

לצד המשבר בטלוויזיה המסחרית, ב-yes ו-HOT מתמודדים עם צניחה דרסטית במינויים הנוטשים לפלטפורמות הטלוויזיה האינטרנטית של סלקום ופרטנר, שאינן מחוייבות רגולטורית בהפקות מקור ישראליות כפי שמחויבות חברות הכבלים והלווין. גם הכניסה של נטפליקס – שאינה מחויבת אף היא בהשקעה בהפקות מקור – אל הזירה והנגיסה בחצי מעוגת הפרסום על ידי גוגל ופייסבוק, משפיעים על הענף. גורמים בענף השידורים מוסרים כי עומדת בפתח הצעה להסדיר את שוק הפרסום בלווין ובכבלים ואת חובת ההשקעה של תאגידים בינלאומיים בכנסת הקרובה.

הכתבה המלאה על המשבר בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, כולל ריאיונות עם בכירים בתעשייה, בגיליון סוף השבוע של Time Out תל אביב, ומחר (חמישי, 28.2) באתר.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out,"מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד