הזלילה הגדולה: הסדנאות שמחכות לכם באירועי מסעדות פתוחות

אירוע הקולינריה של השנה מתחיל: מסעדות פתוחות 2015 – הסדנאות המעניינות שילמדו אתכם דברים שלא ידעתם על אוכל, מסעדנות ומה שביניהם

אמיר שולר במסעדת בליני. צילום: יח"צ
אמיר שולר במסעדת בליני. צילום: יח"צ
8 במרץ 2015

אמיר שולר במסעדת בליני – טורטליני מעורר תאווה

אחד המאכלים שהרקע ההיסטורי שלהם הכי קשור למיניות ולחושניות הוא הטורטליני, המאכל שהאיטלקים נוהגים לספר עליו שנוצר בצורת הטבור של ונוס. לפיכך, יש הנוטים להאמין שעבודת ההכנה של הטורטליני, וגם שלב האכילה שלו, מעוררים תאווה. השף אמיר שולר ממסעדת בליני האיטלקית, מסעדה רומנטית וציורית הנמצאת באחת הנקודות היפות ביותר בעיר (מתחם סוזן דלל בנווה צדק), יעביר שני מפגשים בנושא פסטה ורטבים. בסדנה ילמדו המשתתפים כל מה שצריך על אופן הכנת בצק הפסטה הנכון, על החיתוך המדויק לכל סוג של פסטה, על התאמת רטבים לפסטות, על קיפול הטורטליני ועל הרכבת המילויים. רומנטי זה אנדר סטייטמנט.

[tmwdfpad]שולר טוען שהטורטליני של בליני הוא קדוש, ונעשה בעבודת יד בשיטות שמעבירים מדור לדור. בסדנה הוא מתכוון לחשוף את הקרביים של המתכון ולגלות את סוד ההכנה. בסוף כמובן גם תנעצו שיניים בקורקבן הפסטה הסקסי והבשרני הזה. שולר, חובב עלילות קולינריות בפני עצמו, שמח להרחיב ולספר מנפלאות המטבח האיטלקי, וכל זה יקרה במבנה האבן העתיק של המסעדה, על כל המפות המשובצות וריהוט העץ הכפרי שבו, ומול הפיאצה הים תיכונית שמתנהלת כרחבה שוקקת חיים בכניסה לסוזן דלל בנווה צדק. כן, אתם חושבים נכון, זאת הולכת להיות פעילות קלאסית לדייט סוער.

למסעדת בליני

שרון כהן ויובל בן נריה – ארוחה בחשכה

לפעמים כל מה שצריך הוא זווית חדשה כדי להבין את העולם טוב יותר. סועדים קבועים במסעדות העיר יכולים לקלוט את אותה ארוחה באופן חדש לגמרי – למשל, במקום לקבל את המנה לשולחן ומיד לצלם את הצילחות שלה ולהעלות לאינסטוש, הם יכולים לאכול ארוחה מלאה ובכלל לא לראות מה הם אוכלים. זה הרגע שבו החושים החיוניים ביותר בארוחה מתעוררים, והסועדים מתחילים לרחרח, למשש ולטעום בלי לראות דבר. זה בדיוק מה שמציעים שניים מהשפים המובילים בעיר שיצרו שיתוף פעולה נדיר – יובל בן נריה, השף שמעביר את סועדיו טיולים קולינריים ברחבי אסיה בכל ארוחה במסעדת טאיזו, והשף שרון כהן, שהאוכל הגאוני שלו הוא החולשה של הרבה מאוד נפשות בעיר (שילה, קפה אירופה,DA DA & DA), יכינו ארוחה בת ארבע מנות בחושך מוחלט. מסעדת נא לגעת תואפל לחלוטין, ללא הסחות דעת ויזואליות, ללא צילחותים מעניינים להתפעל מהם וללא צילומים לאינסטוש. כל החושים שלכם יגויסו לטובת הארוחה, שיוגשו איתה גם טעימות של בירות. כל זה יקרה כאמור במרכז נא לגעת, וכל ההכנסות מהארוחה יוקדשו לעמותת נא לגעת.

למסעדת טאיזו

יובל בן נריה. צילום: איליה מלניקוב
יובל בן נריה. צילום: איליה מלניקוב

ניר צוק – סדנת שוק באישון לילה

בארוחות במסעדות, הסועדים אינם נחשפים לשלב המסקרן של איסוף, ליקוט וציד של חומרי גלם, שהוא אחד השלבים הראשונים והחיוניים ביותר לעבודתו של השף. ניר צוק, השף של מסעדת קורדליה והבעלים של מסעדת גארדן בדיזנגוף סנטר, יפגוש את ההרפתקנים שבסועדים בשעה 5:00 (!!!) בבוקר בשוק הסיטונאי. צוק, שעורך בעצמו קניות בשוק הזה ו פעמיים בשבוע זה 20 שנה, יגיע נמרץ ואנרגטי כהרגלו וישעט ברחבי השוק. בשעה 5:00 הלחץ של הסוחרים יורד כיוון שהם מגיעים לעבודה עוד לפני חצות, והם מתפנים להסביר ולענות על שאלות על שפע הסחורה שבשוק. בעונה הזאת אפשר למצוא ירקות מוצלחים במיוחד: ארטישוק ירוק, מבחר גדול של עשבים ועלים, שורשים מתפקעים מעסיסיות, תפוזי דם ולימון מתוק. מלבד הדינמיקה המיוחדת עם הסוחרים, שעמם צוק מיודד, הוא יסביר איך הוא בוחר את הירקות (ידע שהוא נכס וכוח לחיים), ואז תוכלו לחזות ברגעים הכי משמעותיים של העבודה – הרגע שבו ההשראה של חומרי הגלם הופכת לארוחה שאפילו צוק לא יודע מראש מה היא תכלול.

למסעדת קורדליה

ניר צוק בקורדליה
ניר צוק בקורדליה

דוד ויוסף – אמצו לכם סבתא מרוקאית

כדי לסגור את סוף השבוע בצורה אופטימלית הגשימו לעצמכם פנטזיה ואמצו למשך כמה שעות סבתא צפון אפריקאית, בשלנית בחסד, ואת הנכד השף שלה, שיבשלו לכם את טעמו האמיתי של עונג השבת. צמד השפים דודו אלמקייס ויוסי שיטרית ממסעדת דוד ויוסף יארחו במסעדה את סבתו של השף שיטרית לסדנה מקורית במיוחד, שבה יעסקו בהכנת שלל מנות ראשונות לשולחן הקידוש. הסדנה תתקיים בחלל האירוח החדש של המסעדה – בר השמפניה של וו קליקו, שהוא גם בר השמפניות הראשון במזרח התיכון. בין המנות שתכינו ותזללו יהיו גזר מרוקאי, סלט מטבוחה, סלט חצילים, בישבש, כבד קצוץ, סלק, דגים חריפים, קציצות ועוד טעמים נפלאים ממטבחה של סבתא. בסיום הסדנה תשוגרו הביתה עם קולקציית סלטים (כולל מתכונים) לארוחת השישי. בזמן שסבתא והשפים מבשלים תיאלצו ללגום שמפניה מבית וו קליקו.

למסעדת דוד ויוסף

יוסי שטרית ודודו אלמקייס. צילום: איליה מלניקוב
יוסי שטרית ודודו אלמקייס. צילום: איליה מלניקוב

אלו הן רק חלק מהסדנאות ומהמפגשים הקולינריים שמחכים לכם באירוע מסעדות פתוחות. הפרויקט חוזר לעיר בפעם השנייה והפעם הוא כולל הרבה יותר מסעדות ושפים חדשים ומגוון רחב של פעילויות, סדנאות וסיורים: אוזריה, אונזה, אורנה ואלה, איטלקיה בפשפשים, איקה שוקולד, אימפריאל בר, ארקפה, בינדאלה, בל בוי, בליני, גדרה 26, דוד ויוסף, דיוויד אינטרקונטיננטל אוברג'ין, דלאל, דן גורמה, דן פרץ סדנת צילום, הבייקרי, הבראסרי, הבשרים של זלמן, הוטל מונטיפיורי, הרברט סמואל, הרברט סמואל כשרה, ויקי כריסטינה, ז'אזו, זכאים, טאיזו, טאפס אחד העם, טוני וספה, יהלומה, יפו תל אביב, לה רפובליקה, לחמים, ליטל איטלי, ליליות, לג'נדה, מאמות, מילק בייקרי, מל ומישל, משק ברזילי, ננוצ'קה, סרווסריה, עליא דסוקי, פופינה, קורדליה, קלארו, קמפנלו, קסיס, קפה איטליה, רוקח 73, רוקח שוק, שוק הנמל שיר הלפרן ועוד. שריינו מקום מראש.

למידע נוסף

לרכישת כרטיסים