גם ביום וגם בלילה: 34 מקומות לאכול בהם טוב בשוק הכרמל

לילה טעים בשוק הכרמל. מרלוזה (צילום יח"צ)
לילה טעים בשוק הכרמל. מרלוזה (צילום יח"צ)

גם אם הכניסה המרכזית לשוק הכרמל נחסמה בשל עבודות הרכבת, מרכז האוכל הכי תוסס בתל אביב לא מפסיק להתחדש. אספנו את 34 (!) המקומות שאתם חייבים לטעום בביקור הבא שלכם בשוק, ועכשיו יש לכם רשימת משימות עמוסה בעוד 34 פריטים

24 באוגוסט 2023

שנה בדיוק חלפה מאז שפרסמנו לראשונה את רשימת בתי האוכל הטובים בשוק הכרמל, וכל כך הרבה השתנה. דוכן הבשרים בגריל של בני דרקסלר נסגר, המעדנייה הדרוזית של לילי בן שלום התפיידה (החמארה עדיין קיימת), בר הקוקטיילים ויויאן עבר לשוק לוינסקי ופריאל שבו פתחה את בוטרגה, סגרה ופתחה שוב – ואלה רק כמה דוגמאות (ועוד לא דיברנו בכלל על מקומות שנפתחו ונסגרו לפני שהספקנו למצמץ, כמו דוכן הקציצות קציצל'ה).

מנגד נפתחים כל הזמן מקומות חדשים, כי הרי בטבע אין ואקום. סמוך למסוף האוטובוסים הולך ונבנה בית קפה טורקי ויש עוד כמה פרויקטים שמתבשלים על אש קטנה. אנחנו כמובן עם היד על הדופק, אבל עד שהכל יתחדש שוב, קבלו לבינתיים את המקומות הכי טעימים לביס ודרינק בשוק.

מיטש

הבשורה המשמחת של השבוע מגיעה מכיוון מיטש, המזללה הרומנית שחוזרת לשוק, לאותו מקום בדיוק שבו נפתח המיטש הראשון. השפית אורית מושקוביץ תגיש לכם "פיתות צרחות", פטריצ'יאן, כבד קצוץ ומוג'דיי עם שפריץ ביתי בטעם של פעם. חיים חבשוש 31

רומני וטוב לו. מיטש (צילום גיל אבירם)
רומני וטוב לו. מיטש (צילום גיל אבירם)

M25

את מסעדת הבשרים של של השפים ירון קסטנבוים ויהונתן בורוביץ' אין צורך להציג. מתישהו לאורך ציר הזמן נוסף גם סרוויס שישי בצהריים שמציע שיפודים מגריל הבשרים בפיתה בניחוח וטעם מערפלי הכרה. והלשון. אלוהים. הלשון.
M25
להזמנת שולחן ל-M25

איסאן

ככל שחולף הזמן מסתבר שהמטבח התאילנדי־איסאני הבועט תפור על תל אביב. במסעדת השוק הקטנה מקפידים על אותנטיות בהתאמה קלה לטעם הקהל, למשל אפשרות לבחירת דרגת חריפות ופאד תאי ללא גלוטן עם רצועות פפאיה על תקן אטריות.
רבי עקיבא 22

בוטרגה

לא רואים עליה, אבל בידיים של השפית פריאל שבו אצורה חוכמת חיים של סבתות. אחרת איך אפשר להסביר את הסירים המושלמים שהיא מעלה מדי יום על הגז. אם נפלתם על יום של קציצות ברוטב ועוגת עלי גפן – כל השאר בונוס.
רבי עקיבא 20

פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)
פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)

בסטה

אפשר להמר בבטחה שאם וכאשר יתפרסם מדריך מישלן למסעדות בישראל, הבסטה תתפוס בו מקום של כבוד. מפגש רמב"ם, דוכן השווארמה מבית הבסטה, ראוי לפרס בעצמו, וכל הפרטים כאן.
הבסטה
להזמנת שולחן בבסטה

השווארמה של הבסטה. מפגש רמב"ם. צילום: מתן שרון
השווארמה של הבסטה. מפגש רמב"ם. צילום: מתן שרון

בורקס טורקי אמיתי

ספוט הבורקסים הוותיק אולי אינו זוכה לתהילה כמו המקומות החדשים בשוק, אך הוא לגמרי ראוי לה. בורקס פריך ונדיב עם ביצה קשה, רסק עגבניות וחמוצים הוא דליקטס שאנו מוכנות לזלול בכל יום ובכל שעה.
הכרמל 39

בינז 20

הילה אלפרט מציעה לכם כריך אשכי עץ, לא תנסו? אשת הקולינריה היצירתית חתומה על התפריט בבית הקפה השכונתי, שמלבד כריכים מעניינים יש בו משקאות קפה דור שלישי ואווירה נעימה.
יום טוב 20

קפה Beans 20 בשוק הכרמל. צילום: רוי גיא
קפה Beans 20 בשוק הכרמל. צילום: רוי גיא

בסטה ירקות

בין השווארמיות המצוינות בסביבה מפתיע לגלות מקום שמתמקד במה שלשמו הוקם השוק, כלומר ירקות. בדוכן הקטן מבית השומר 1, מסעדת שוק ותיקה ואהובה, תוכלו לקבל כרובית צלויה בטחינה ועגבניות, תפוח אדמה מדורה ועוד מנות על טוהרת ירקות וגם בירות ומרגריטה קפואה.
הכרמל 27

בסטה ירקות (צילום יעקב בלומנטל)
בסטה ירקות (צילום יעקב בלומנטל)

גברת קוטייאו

מה שהתחיל כפופ אפ עם מנה אחת בלבד התרחב למסעדת שוק ממש כמו בתאילנד. השף והבעלים מתי נקש מתאים את התפריט לעונת השנה, אך בכל זאת כדאי לבוא מוכנים להזיע מרוב חריפות גם בחורף.
סמטת הכרמל 31 

גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)
גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)

דואה

כשהשוק נסגר לעת ערב, דואה מתעוררת לחיים. הרחוב הקטן הופך למקום בילוי תוסס שמזריק חיים לסמטה החשוכה. מזאטים קטנים שהולכים טוב עם אלכוהול ומנות שף מסמנים טריטוריה קולינרית שכיף לבלות בה.
תרמ"ב 37, 053-3334317

דואה (צילום דויד ששון)
דואה (צילום דויד ששון)

הבוריקה

השמש יצאה – בוריקה עם ביצה: הרבה לפני שאוכל רחוב היה דבר וששוק הכרמל הפך לחגיגה קולינרית, הבוריקה כבר הייתה שם, ביצה ותפוח אדמה עטופים בעלה בצק דקיק מטוגן זהוב ומתפצח. ואי אפשר בלי מילה על קובי, שבגללו דוכן הבוריקה הוא ההצגה הכי טובה בשוק.
הכרמל 42

השמש יצאה, בוריקה עם ביצה. צילום: אלעד ברמי
השמש יצאה, בוריקה עם ביצה. צילום: אלעד ברמי

הדוכן העיראקי

יוקר המחייה הגיע גם לשוק, ולכן מרענן לפגוש מקום שספרת העשרות בו מגיעה לכל היותר עד 2. "הדוכן העיראקי של רוני" הוא שלוחה של "רוני בשרים", דוכן אוכל קטן שהוקם לפני 40 שנה, והתפתח למסעדה עממית. מציעים לכם קובה, סמבוסק וסביח ב-10 ו-20 ש"ח, לא תקחו?
הכרמל 36

סביח ב-20 ש"ח? כן וכן (צילום יעקב בלומנטל)
סביח ב-20 ש"ח? כן וכן (צילום יעקב בלומנטל)

הולה הולה

שוק הכרמל היה זקוק למסעדה כשרה והולה הולה התגלצ'ה בקלילות למשבצת, מסעדת שף חלבית-דגית אחות לדואה הבשרית. כלומר, עכשיו אפשר לאכול בשוק טרטר ים עם גבינה לבנה, מוסר ים על פירה כמהין וברוסקטת טונה אדומה, סלסת עגבניות ואיולי שום.
יחיא קאפח 3

הולשטיין

ההמבורגר של בשארה חינאווי לוקח את כל החלומות הרטובים שלנו – בענייני אוכל, כן? – עד לקצה ומעבר לו: קציצת פרימיום שמנמנה ועסיסית מבשר שניכרת בו יד מקצועית ואוהבת בתוך לחמנייה שחורה סקסית עם תוספות ורטבים שאפשר רק לדמיין. כן, וזה עד כדי כך מוגזם וטעים.
יום טוב 17

הגזמה מענגת. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
הגזמה מענגת. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

הכרמל 40

רוסטום הדייג ושף אלעד אמיתי עושים כבוד לבאליק אק מק, סנדוויץ' הדייגים הטורקי. החנות שבעורף הדוכן היא ערובה לטריות והמקור שעליו מסתמכים הסנדוויץ', הסביצ'ה וכל מה שתראו בתפריט. אם יש מקום בשוק (פרט לבסטה) שמגיע לו עיטור בינלאומי כלשהו, הרי שזהו הכרמל 40.
הכרמל 40 

הכרמל 40 (צילום: רן בירן)
הכרמל 40 (צילום: רן בירן)

המנזר

קשה להפריז בחשיבות המנזר למרקם החיים הבלייני בעיר. היפסטרים ובורגנים, סאחים ומסטולים, לכולם יש מקום בבר המיתולוגי על כוס בירה במחיר מצחיק ומנות שלא רואות כולסטרול ממטר. במסגרת יום הולדת 30 למוסד המפואר מתארחים בכל יום שני שפים, מוזיקאים ואמנים שבאים להאכיל ולעשות שמח.
המנזר

דגים עם וודקה קפואה מהמנזר. צילום: אנטולי מיכאלו
דגים עם וודקה קפואה מהמנזר. צילום: אנטולי מיכאלו

טקסים

עוד שווארמיה שמתמקמת בקלילות ברשימת שלוש השווארמות הטובות ביותר בשוק שלנו, והאמינו לנו שטעמנו המון. הפיתה עושה כבוד לכיכר המפורסמת באיסטנבול וכל ביס ממנה הוא פיסה קטנה של אושר. צמוד לשווארמה נפתח דוכן בשרים שגם הוא מצדיק טעימה.
יום טוב 8

טקסים (צילום ודוגמנות יד: מתן שרון)
טקסים (צילום ודוגמנות יד: מתן שרון)

ישתבח

תמיד יש מקום לעוד סנדוויץ' יום שישי: חלה אישית ממולאת בשניצל מטוגן, חצילים מטוגנים ומטבוחה ולימון כבוש מתוצרת בית. איך יודעים שמדובר בהצלחה? הדוכן הקטן השתכפל וכעת הוא פונה גם לרחוב הראשי של השוק. אם תביטו מסביב תמצאו את שושו, דוכן פריקסה מאותו בית יוצר.
סמטת הכרמל 37

כרמל

אי אפשר וגם לא כדאי לעבור בדוכן הפיתות בכניסה לשוק מבלי לעצור ולנשנש משהו, בצהריים שיפודים ובערב המבורגר. עשבי תיבול, סלט חצילים, טחינה, עמבה ורשימה ארוכה של תוספות נותנים לכל העסק אקסטרה טעמים וממצבים את הפיתה בכרמל כאחת הטעימות בעיר.
כרמל – כל הפרטים

כרמל (צילום: אנטולי מיכאלו)
כרמל (צילום: אנטולי מיכאלו)

Lela

בית המאפה/חמארה של המסעדנית לילי בן שלום (ראצ'ה) הוא אתר עלייה לרגל לפחמימות גרוזיניות משובחות, אלכוהול ומוזיקה שמחה. אם החינקלי ערב לחך, תוכלו לרכוש אותו קפוא ולאפות בבית.
חבשוש 42, 03-6041244

ללה (צילום: אפיק גבאי)
ללה (צילום: אפיק גבאי)

מס (MESS)

מסעדת פיין דיינינג יפנית-מרוקאית נשמעת כמו התחלה של בדיחה, אך מס לוקחת את עצמה לגמרי ברצינות. ביס אחד מהגיוזה חריימה מותח קו מנומק בין מרקש לטוקיו ומתבל באג'נדת זירו ווייסט מוצדקת.
יום טוב 33

Mess (צילום יעקב בלומנטל)
Mess (צילום יעקב בלומנטל)

מפגש רמב"ם

השווארמה המטורפת מבית הבסטה היא אחת התוספות החשובות להיצע העירוני, למרות ואולי בגלל שהיא פתוח שעות ספורות כל יום. היא מגיעה כשלצדה צ'יפס שמתחרה על תואר הטוב בעיר, עם פיתה רכה ואוורירית, טחינה מעוררת השתאות, צזיקי נפלא ושאר תוספות מוקפדות ברמת גימור של מסעדה עילית כמו הבסטה. זאת שווארמה כל כך טובה שכמעט ולא הוגן לשלב אותה בתחרות. היא גם יקרה יותר ממרבית המתחרות בעיר, אבל על רמה כה גבוהה שווה לשלם כמה שקלים יותר.
רמב"ם 13

השווארמה של הבסטה. מפגש רמב"ם (צילום: מתן שרון)
השווארמה של הבסטה. מפגש רמב"ם (צילום: מתן שרון)

מרלוזה

בשעות הערב כשהשוק מתרוקן מוציאים בני הזוג דור אבן ומור חזן כיסאות ושולחנות לרחוב ופותחים עוד סרוויס במרלוזה, הוא במטבח והיא על הפלור. במסגרת דיל קיץ משתלם (ראשון-חמישי, 19:00-20:30) תוכלו לשבת על מנות קטנות ואלכוהול בתמחור הגיוני בשעות המשוחררות יותר של היממה.
חיים חבשוש 39

קיץ ישראלי במרלוזה (צילום גל קולוג)
קיץ ישראלי במרלוזה (צילום גל קולוג)

פרנה בשוק

לאחר שהבנו את הקסם שבשניצל בחלה אפשר להמשיך הלאה. השלב הבא הוא בשר בלחם כפי שמכינים בפרנה בשוק, לדוגמה פרנה במילוי אסאדו או עוף עם רטבים וממרחים מעניינים. אוכל רחוב במובן הטוב של המילה.
רמב"ם 2

פרנה בשוק. צילום: מתן שרון
פרנה בשוק. צילום: מתן שרון

פנדה פיתה+רומיה חצר יין

מה עוד אפשר לומר על פנדה שטרם נאמר? הפיתות שאין שניות להן (יש לנו חור בלב בצורת פיתה חציל עננים), האווירה המחויכת ואפילו התור האינסופי שמאותתים "כאן יש מוסד". במרחק כמה צעדים משם פתח פנדה את "רומיה חצר יין", בר יין ואוכל בחצר סודית שבה הוא מרחיב את המנעד הקולינרי.
פנדה

הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)
הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)

פיצה שוק by Bocca Bocca

בדוכן הפיצות של בעלי בוקה בוקה, המקום לפוקאצ'ות ממולאות ממרכז השוק, לש פפה הפיצאיולו מנאפולי מבצק בעבודת יד ומכין פיצות שנראות ונטעמות כמו הדבר האמיתי. ליד הקפה – איטלקי, אלא מה – צ'פרו את עצמכם בספוליאטלה במילוי ריקוטה והדרים, הגביע הקדוש של הקונדיטוריה האיטלקית.
יחיא קאפח 2, 052-3913233

פיצה שוק (צילום: רן בירן)
פיצה שוק (צילום: רן בירן)

Soté Urbandog

כן כן, בדיוק כך, כי הנקניקיות ב-Sote סוטות בקטע טוב ולא דומות לשום דבר שאתם מכירים. ביס מנקניקיית בקר יפנית משובצת צ'דר וגאודה בתיבול ממרח פלפלים קוריאני ישנה את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על הז'אנר.
שפ"ר 2

להיות סוטה זו לא בושה. sote urbandog (צילום גיא חביב)
להיות סוטה זו לא בושה. sote urbandog (צילום גיא חביב)

המלביה

עזבו אתכם מהמלבי המעולה כשלעצמו, כי המלביה היא לא רק מקום לאוכל. בפועל מדובר בסוג של מועדון פתוח לבני 20 ומטה, שמסוגלים לחפור שעות כשהמלבי הוא רק תירוץ.
גדרה 28, 03-5339343

המלביה. מוצר צריכה בסיסי. צילום: אנטולי מיכאלו
המלביה. מוצר צריכה בסיסי. צילום: אנטולי מיכאלו

שמואל

הקבבים של שמואל טוענים לכתר המנה הטובה ביותר בשוק ובצדק. הם רכים, קפיציים, מתובלים בלי להתבייש ומוגשים עם רטבים שנספגים בפיתה לביס מושלם. יותר מזה?
הכרמל 21, 03-6311650

הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו
הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו

Smoked Kitchen

שניצל בחלה, שווארמה וקבב יש בשוק בשפע, אך סמוקד קיצ'ן מתרחק מכל אלה ועוסק במה שחסר באמת – כריכי בשר מעושן. בג'בטה, לחמנייה מתוקה או צלחת, הפה מתמלא בטעמים מעושנים-חריפים שתמיד עושים לנו את זה.
הכרמל 46

סמוקד קיצ'ן (צילום יעקב בלומנטל)
סמוקד קיצ'ן (צילום יעקב בלומנטל)

בירבזאר

אם כבר לעצור לבירה בשוק אז בבירבזאר, בגלל המגוון הרחב, המחירים השפויים והאווירה. מקום כלבבנו, וזה אינו דבר של מה בכך.
ישכון 36  

ביר בזאר. צילום: יולי גורודינסקי
ביר בזאר. צילום: יולי גורודינסקי

נינג

למרות הסניפים בקינג ג'ורג' ומרגוזה אנחנו שומרים אמונים לנינג המקורית. המעבר מדוכן ברחוב הראשי לחלל מרווח מעט יותר משדרג את החוויה כי עכשיו אפשר ממש לאכול בישיבה.
יום טוב 17, 058-7116060

אדוארד בר

טכנית האדוארד נמצא מחוץ לשוק, אבל בהוויה הוא שוק לגמרי – בר קטן וכמעט סודי עם דרינקים מתוחכמים יחסית, תפריט ערבי־ים תיכוני ממוצרי השוק ואווירה שמחה שמגיעה לשיא בקבלת שבת בשישי אחה"צ.
הכרמל 12, 03-5101695

אדוארד בר (צילום גל זילברמן)
אדוארד בר (צילום גל זילברמן)

Fish and

חיבור בין פיש אנד צ'יפס הוא קלאסיקה בריטית על־זמנית  שעובדת גם בשוק. לצד דג מטוגן בבלילת בירה וצ'יפס וסליידר דג קוד בלחמניית המבורגר קטנה תוכלו למצוא כאן מנות דגים מתוחכמות, סקסיות ומשתלמות.
הלל הזקן 18 תל אביב, 03-6984555

FishAnd: דג סבבה, צ'יפס מעולה (צילום: שלומי יוסף)
FishAnd: דג סבבה, צ'יפס מעולה (צילום: שלומי יוסף)