תל אביב מתעוררת רעבה: 10 מקומות חדשים ששווה לבקר החודש

מי בא לאבא. גרינברג בורגר (צילום דן פרץ)
מי בא לאבא. גרינברג בורגר (צילום דן פרץ)

לא ראינו את זה בא: למרות המשבר העמוק, למרות מצב הרוח העירוני ולמרות אי האמון במחוללי המחדל, מקומות חדשים לא הפסיקו להיפתח בתל אביב בחודש דצמבר, וביניהם כמה מסעדות, מזללות וברים ששווה מאוד לבדוק לרגל המצב

האמת? סצנת האוכל בתל אביב הרבה יותר קשוחה משחשבנו. המשבר בענף נמשך עוד מאז ימי הקורונה, בפתחנו נמצא אחד המשברים הכלכליים הגדולים בתולדות המדינה, כל הלקוחות מדוכדכים עד עפר כבר שלושה חודשים, ובכל זאת לאורך חודש דצמבר המסעדות הלכו והתמלאו ואף נמצאו מספיק יזמים ושפים אופטימיים כדי לפתוח מסעדות חדשות, לייסד פופ אפים לרגל המצב, לשכלל מקומות קיימים ולעשות לימונדה מערימת הלימונים העצומה שהחיים משליכים עלינו. אלה המקומות שכדאי לתת להם צ'אנס בינואר.

>> 24 המסעדות, הברים ובתי הקפה החדשים שעשו לנו את 2023
>> תשננו את השמות: השפים הכי מבטיחים לקראת 2024

1. טרטוריה מקומית

אחד מהסיפורים הנפלאים של העת הזאת. המסעדה המבטיחה מקיבוץ שומרה נסגרה בשביעי באוקטובר, השפים אורי צור ועמית אמיר הפכו פליטים, ארזו את הסכינים והמחבתות והחלו להתארח בסדרת פופ אפים בכל רחבי תל אביב עם הטייק הייחודי שלהם על המטבח של הרי הגליל. בהצלחה עם למצוא שולחן בפופ אפ שלהם בינואר בקוצ'ינה הס, אולי אולי נשאר מקום ברשימת ההמתנה. היינו, אכלנו, התרגשנו.

הלבבות ממריאים לאט. ארוחת הפופ אפ של טרטוריה מקומית (צילום סיון דיין)
הלבבות ממריאים לאט. ארוחת הפופ אפ של טרטוריה מקומית (צילום סיון דיין)

2. AB-CD

לא מקרי שאת הרשימה שלנו החודש מובילים מקומות עם קשר רגשי וקולינרי ישיר למאורעות האקטואליה, וגם המסעדה החדשה של השף לואי חלבי – זוכרים את השישברק שלו מ"משחקי השף"? – מתחברת אל הקשר הדרוזי-ישראלי מהמקום הכי אותנטי שאפשר, כלומר מהמלפוף, מהספיחה, מהפטאייר ומהקובה נייה. רגע, על מה דיברנו? אה כן, אוכל דרוזי מרגש אותנו, ובמיוחד עכשיו.

המטבח הדרוזי עם טוויסט ישראלי. AB-CD. צילום: אלון ולנסי
המטבח הדרוזי עם טוויסט ישראלי. AB-CD. צילום: אלון ולנסי

3. הסמטה

ההמבורגר של הסמטה במטולה כבר היה מוכר לחובבי הקציצה כאחד מהטובים ביותר בצפון המדינה, ועם פרוץ המלחמה נסגר גם הוא. הבעלים כבר היו בעיצומן של תוכניות לפתיחת שלוחה תל אביבית שלהם, ועכשיו הם כאן בינינו עם הצ'דר-חלפיניו-פופרז המצוינים שלהם ועם המבורגר שהוא בפני עצמנו תוספת מוצלחת מאוד להיצע ההמבורגרים המקומי.

מסתתר בפינה. הסמטה. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה.
מסתתר בפינה. הסמטה. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה.

4. פופ אפ מוריס/לונל

עוד מקום חדש-ישן שנכנס לנו ללב בצל המלחמה, נולד כשהשף ינון אלעל יצא למילואים ב-7.10 והבראסרי הפלורנטינאי החדש שלו שהספיק בקושי לפעול מאז נפתח באוגוסט, סגר את דלתותיו. בצד השני של דרום העיר, השף שי אלפסי שהרים כבר כמה מיזמים נאים בשכונת התקווה, ישב בבית והשתגע. שף בלי מסעדה, מסעדה בלי שף, אתם כבר מבינים לאן זה הולך. גם סיפור טוב וגם אוכל טעים, מה צריך יותר מזה.

מוריס בלונל (צילום יעל ליאת)
מוריס בלונל (צילום יעל ליאת)

5. אגז // EGZ

הפתעת החודש מבחינתנו: מתברר שאינפלואנסרים לא תמיד טועים. גל של צילומי אינסטגרם סקסיים ובמרכזם ביצה מקושקשת בתוך בריוש, שלח אותנו אל עזריאלי רק כדי לגלות שמזללת הקונספט הזאת, שמגישה כאמור כריכי בריוש-מקושקשת, היא להיט שאשכרה מצדיק את ההייפ ובהחלט דבר טעים מאוד מאוד שיכול לסגור פינה בכל שעות היממה. מתברר שזה לא רק מצטלם טוב.

כל כך נאה. EGZ. צילום: מתוך האינסטגרם Egz_Israel
כל כך נאה. EGZ. צילום: מתוך האינסטגרם Egz_Israel

6. גליאנו

אפשר לדבר הרבה על הגל האיטלקי ששוטף את תל אביב, אבל למה לדבר אם אפשר לאכול? השף גיא בן שמחון לקח בצל המלחמה את המעדנייה האיטלקית שלו בפלורנטין, ששימשה בעיקר כמטבח הכנות לקייטרינג שלו לאירועים שאף אחד לא עושה עכשיו, והפך אותה למסעדה איטלקית שכונתית ברמה גבוהה ובמחירים סבירים. והנה אנחנו הרווחנו כדי שהוא לפחות לא יפסיד.

גיא בן שמחון עמל על הפסטה בגליאנו. צילום: אסף וולט
גיא בן שמחון עמל על הפסטה בגליאנו. צילום: אסף וולט

7. קפה בוסר

אם אהבתם את בר היין המצוין בוסר, בוודאי תאהבו גם את בית הקפה בוסר, פשוט כי זה אותו מקום – רק בשעות הבוקר. אחת התופעות הבולטות על רקע המלחמה היא הניסיון של מקומות להשתכלל ולייצר שעות פתיחה ארוכות יותר תוך הבדלה והפרדה בין מה שמתרחש בהם בבוקר ומה שקורה בהם בערב. לא יהיה מפתיע אם עוד ברי יין משובחים יגלו שלא חסר להם הרבה כדי להיות בתי קפה טובים. ועוד מקום טוב לשתות בו קפה זה תמיד נחמד.

בוסר קפה. צילום: שירה צידון
בוסר קפה. צילום: שירה צידון

8. בר מימון

אחת הפתיחות המשמחות של החודש: בר-בודגה בפאתי שוק הכרמל, שזה אומר מקום שהוא קצת מעדניה וקצת בר וקצת בר יין וקצת ביסטרו, עם השפעות והשראות של דרום ספרד ואוכל של הים התיכון שבא טוב ליד האלכוהול, כולל פיצות שנאפות במקום בתנור אבן מבצק טרי ואוורירי ובמחירים הגיוניים פלוס פלוס (43-33 ש"ח). ולאכול במחירים הגיוניים זה מה שצריך עכשיו

בר מימון. צילום: עינת דנינו
בר מימון. צילום: עינת דנינו

9. גרינברג בורגר

זה לא בדיוק שחסרים לנו המבורגרים טובים ברחבי העיר, אבל בשכונות הצפוניות כמו אזורי חן דווקא כן, וגרינברג בורגר מגיע מהבית של מסעדן-העל צביקי עשת ומבוססת על ההמבורגר המעולה של ביסטרו גרינברג, אותו הפקיד בידיו של בנו, השף אורי עשת. יש גם קריספי צ'יקן טוב וכריך קורנדביף שנראה כמו מישהו שנרצה להיות חברים שלו, אבל להמבורגר מבית טוב כזה אנחנו לא יכולים לסרב. תכלס לשום המבורגר אנחנו לא יכולים לסרב. זאת בעיה ואנחנו עובדים על זה.

רואים שהוא מבית טוב. המבורגר קורנדביף בגרינברג (צילום דן פרץ)
רואים שהוא מבית טוב. המבורגר קורנדביף בגרינברג (צילום דן פרץ)

10. מילק אפ

ולקינוח: תחדיש מעולה בגזרת הקינוחים. מילק אפ הוא מקדש מתוק של קינוחים מסקרנים במיוחד באלנבי, עם ניחוח צרפתי, טעמים מעודנים, מרכיבים בלתי שגרתיים והמצאה חדשה שנקראת "מילק אפ" ומכילה שילובים שונים ונפלאים של קרם וקצפת, רק שלא תעיזו לקרוא לזה מילקי כי מילקי היה מת להיות הדבר המדהים הזה. ואל תעזו לפספס את המילק אפ ערמונים. וזהו.

מילק-אפ. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם milkup_tlv
מילק-אפ. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם milkup_tlv