מה ראינו השנה: "דוקו-שטויות" הוא הז'אנר האולטימטיבי לעולמנו המטופש

חני בונבון. כן נו, ידעתם שתגיע אחת. "בואו לאכול איתי", צילום מסך/כאן 11
חני בונבון. כן נו, ידעתם שתגיע אחת. "בואו לאכול איתי", צילום מסך/כאן 11

זוכרים שפעם המילה "דוקמנטרי" הייתה נתפסת כמשהו רציני לאנשים רציניים? איזה מזל שהתקופה הזאת (או לפחות הבלעדיות שלה) נגמרה. אלו הדוקו (וכן, גם הדוקו-ריאליטי) הכי מופרעים, מטופשים ומצחיקים שראינו השנה

עין קווירית // נטפליקס

עונה שישית לסדרת הדוקו-ריאליטי שמתרחשת כולה באוסטין טקסס, כלומר כשהצוות של "עין קווירית" פוגש את המיטב הרדנקי שיש לטקסס להציע, כולל קאובויז מסוקסים, ילדי תיכון אבודים ושלל טיפוסים אחרים שלא אמורים להסתדר איתם, אבל כמובן שבסוף כן והכל נורא מרגש וכולם בוכים.

Get Organized // נטפליקס

עונה שנייה לדוקו-ריאליטי חמוד שעושה קצת פיל גוד וקצת חשק לסדר את כל הבית בקופסאות צבעוניות. היא להיט נטפליקסי כיפי מאוד, הסלבז שמשתתפים בו חמודים במיוחד ולפעמים לא צריך יותר מקצת מציצנות זולה לבלאגן של אנשים אחרים שצריך לסדר להם את הבית כדי להרגיש קצת פחות מבולגנות בעצמכן.

האולטימטום: חתונה או פרידה // נטפליקס 

דוקו-ריאליטי שלוקח אל הקצה חמישה זוגות מאורסים המתנדנדים על סף החלטה – ואז דוחף אותם מהקצה אל התהום. או במילים אחרות: להיט.

ג'קאס 4.5 // נטפליקס

ההמשך של ההמשך של סדרת הסרטים הפרועה/מטומטמת/מופלאה, שחושף פעלולים שלא זכו להגיע לריליס הקולנועי, צילומי מאחורי הקלעים שאשכרה מעניינים לראות (כי בניגוד לסרטי הוליווד, פה יש סיכוי שתראו שפיך של חזיר נשפך על ראש של אדם. סיכוי שהיינו מעריכים כקרוב ל-100%, למעשה) וריאיונות פוסט-טראומטיים של אנשים שבאמת, אבל באמת ראו כמה דברים מוזרים בחייהם.

שמישהו יאכיל את פיל // נטפליקס 

העונה החמישית שבה ממשיך מפיק הטלוויזיה פיל רוזנטל ("כולם אוהבים את ריימונד") לשוטט בעולם בעיניים פעורות ומוקסמות, מתאהב בכל פיסת פולקלור בדרך, מתחבב על כל מי שהוא פוגש ומתחקה אחר המאכלים המקומיים בפה פעור. הכל טעים לו, הכל כיף לו, הכל מצחיק לו. וגם לנו.

בואו לאכול איתי – עונה 6 // כאן 11

הדוקו-ריאליטי שכולנו הכי אוהבים לאהוב, כשהאוכל (והשקיעה הנוגה) הם רק תירוץ. בעונה השישית זכינו להכיר טיפוסים חביבים כמו חני בונבון, בעלת חנות הוינטג' בחיפה ויעל צין אשת התקשורת החרדית מירושלים. ואם עוד לא זכיתם להכיר אותם – למה קיבינימט אתם מחכים?

Welcome To Wrexham // FX

ראיין ריינולדס ורוב מקלהני הם שחקנים הוליווידיים מצליחים, אבל משום מה הם מחליטים גם לרכוש קבוצת כדורגל. למה? בשביל זה תתצטרכו להתאמץ ולראות (ספוילר: הם לא היו צריכים את זה. הם עשו את זה בכל זאת).

שולחן השף // נטפליקס

החלק התשיעי במסע הקולינרי של סדרת הדוקו מעוררת התיאבון, והפעם – שישה פרקים שמוקדשים לבצק הקדוש: פיצה. ובזה סיימנו, כי עשינו את עצמנו רעבים רק מהטריילר (סתם, יש עוד).

Eli Roth Presents: My Possessed Pet // דיסקברי+

האם יצא לכם אי פעם לשאול את עצמכם, אז מה קורה כשאנשים רואים את החתול שלהם מתרוצץ ממקום למקום בלילה? נכון שהם חושבים שהוא בוודאי רואה רוחות רפאים ולא שהוא פשוט חתול? ולמה בשם אלוהים הם צריכים לדבר על זה מול מצלמות? האימה, הו האימה.

פפסי, איפה מטוס הקרב שלי? // נטפליקס

מה הקשר בין פפסי ומטוסי קרב? ובכן, תצטרכו לצפות בסרט הדוקומנטרי הזה כדי לגלות. נרמוז רק שזה מערב את הניינטיז מ(כי בכל זאת, פפסי), נקודות שאוספים על ידי רכישת מוצרים, סעיפים קטנים מאוד במערכת החוק האמריקאית, וצעיר עקשן אחד.

אני אוהב אותך, אתה שונא אותי // yes

ואם באימה עסקינן: בארני, הדינוזאור הסגול שעכשיו לא תוכלו להפסיק לזמזם את שיר הפתיחה מתכנית הילדים שהוא כיכב בה, הוא, מסתבר, עניין שלם. עניין שיוצר הרבה אמוציות אצל אנשים מסוימים, לא כולן חיוביות בכלל. מדוע? כי אמריקאים, בימי ראשית האינטרנט המודרני. רוצים עוד פרטים? בשביל זה יש את הדוקו.

ובכל זאת גם: נוכל הטינדר // נטפליקס

שכיכב ברשימת סדרות הדוקו הרציניות שלנו (כי זה סיפור רציני). ובכל זאת, הנה הוא גם פה, כי בכל זאת, מדובר בנוכל הטינדר.